Πολλά ενδιαφέροντα μοντέλα ανέδειξε η πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Είναι τόσα πολλά που δεν προλαβαίνουμε να τα παρουσιάζουμε. Σήμερα σειρά έχει το μεγάλο μοντέλο της ιαπωνικής Honda. Το νέο Accord απευθύνεται για την αγορά της γηραιάς ηπείρου σε τετράθυρη έκδοση Sedan και Tourer (station wagon). Και οι δύο εκδόσεις είναι σαφώς βελτιωμένες αισθητικά και αναβαθμισμένες σε ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια και εξοπλισμό. Tο νέο Accord είναι σημαντικά φαρδύτερο και ελαφρώς χαμηλότερο, από το υπάρχον. Στο εσωτερικό, η σπορ αίσθηση του κοκπιτ αντανακλάται στη σχεδίαση του ταμπλό, ασημί διακοσμητικά καλύπτουν την κεντρική κονσόλα, ενώ τα καθίσματα διαθέτουν καλύτερη πλευρική στήριξη.
Το τιμόνι είναι σε μαύρο χρώμα με επίσης ασημί ένθετα και φιλοξενεί διάφορα χειριστήρια για το ηχοσύστημα, τον ρυθμιστή ταχύτητας και το κινητό τηλέφωνο. Ρυθμίζεται δε καλύτερα σε βάθος και ύψος από το προηγούμενο, εξυπηρετώντας όλα τα μεγέθη οδηγών. Ακόμα, το νέο Accord διαθέτει φωτιζόμενα όργανα, ενώ στο κέντρο του ταχύμετρου εμπεριέχεται μία οθόνη LCD, η οποία απεικονίζει τις χρήσιμες για τον οδηγό πληροφορίες, που μπορούν να επιλεγούν με κυκλική κίνηση. Νέο στοιχείο είναι η λυχνία υπενθύμισης του σέρβις (χιλιομετρική απόσταση ή ημέρες που απομένουν), ενώ προστέθηκαν ορισμένες αποθηκευτικές θήκες στην κεντρική κονσόλα, πλάι στο τιμόνι, στις πόρτες κ.α.
Οσον αφορά το στήσιμο του αυτοκινήτου στο δρόμο, προφανώς θα είναι καλύτερο από πριν, έχοντας χαμηλωμένο κέντρο βάρους, φαρδύτερο μετατρόχιο, νέα εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους με αποσβεστήρες μεταβλητής απόσβεσης. Παράλληλα με τη βελτιωμένη ακαμψία έχουν περιοριστεί οι κλίσεις του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, με ευελιξία στις μικρές ταχύτητες της πόλης και περισσότερη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο. Σε εξοπλισμό ασφάλειας στάνταρ είναι το σύστημα ευστάθειας όπως και ένα σύστημα συνεργασίας του συστήματος αυτού με την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού.
Το σύστημα ανιχνεύει την απώλεια ευστάθειας σε ολισθηρές συνθήκες τόσο στις στροφές όσο και στο φρενάρισμα και ενεργοποιεί αυτόματα διορθωτικές κινήσεις μέσω του τιμονιού με στόχο να προτρέψει τον οδηγό να κάνει τον κατάλληλο ελιγμό διεύθυνσης.
Εν συντομία…
Το νέο Accord θα εισαχθεί μόνο με κινητήρα βενζίνης 2.0 lt – 156 hp στις 6.300 σ.α.λ. που θα πληρεί τις προδιαγραφές Eyro 5 όσον αφορά τους ρύπους, που θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο του 2009. Το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων θα είναι μηχανικό 6τάχυτο, ενώ θα διατίθεται και 5τάχυτο αυτόματο (και με εν σειρά αλλαγή με μανέτες από το τιμόνι). Στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο θα υπάρχει η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (Shift Indicator Light) που απεικονίζεται στο κέντρο του στροφόμετρου με «UP» και «DOWN» που συμβουλεύουν τον οδηγό για το καλύτερο σημείο αλλαγών, για οικονομία καυσίμου. Σημειώνω ότι δοκιμές της Honda απέδειξαν ότι με αυτό τον τρόπο η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται μέχρι 5%.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής