Στην έκθεση πολυτελών αυτοκινήτων που πραγματοποιείται μέχρι σήμερα στο Μαρούσι (Palexpo), φιλοξενούνται πολλά και εντυπωσιακά αυτοκίνητα. Στο περίπτερο της BMW δεσπόζει ένα μεγάλο σε όγκο μοντέλο, το οποίο βέβαια έχει παρουσιαστεί προ καιρού σε διεθνείς εκθέσεις της Αμερικής (Ντιτρόιτ) και της Ευρώπης (Γενεύη). Πλησιάζοντας λοιπόν προς άφιξη στην αγορά, το νέο X6 αποκαλύφθηκε και στο ελληνικό κοινό, κερδίζοντας κολακευτικά σχόλια. Η BMW στο νέο μοντέλο θέλησε να ξεφύγει από τα παραδοσιακά σχεδιαστικά πρότυπα των μεγάλων τετρακίνητων οχημάτων.

Διατηρώντας τη φιλοσοφία των τεσσάρων θυρών, σμίλευσε την κλίση της γραμμής οροφής προς τα πίσω και συνέχισε στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Το αποτέλεσμα αναδεικνύει ένα θαυμάσιο SUV μεν, coupe δε σύνολο για τέσσερις επιβάτες. Σχεδιαστικά παρατηρούμε στο μπροστινό μέρος τη χαρακτηριστική κάθετη μάσκα με τους διπλούς προβολείς, τον μεγάλο κεντρικό αεραγωγό που φαρδαίνει προς τα κάτω, και τους πλαϊνούς αεραγωγούς που είναι προσανατολισμένοι προς τους τροχούς. Γενικά το εμπρόσθιο στυλ του αυτοκινήτου δίνει την αίσθηση ότι το αμάξωμα είναι περισσότερο χαμηλωμένο από ό,τι στην πραγματικότητα. Στο πλάι, ο κοντός μπροστινός πρόβολος και ο μακρύς πίσω, δημιουργούν το χαρακτήρα του coupe, ενώ σε αυτό συμβάλλει η κλίση της γραμμής οροφής. Πίσω η πόρτα που διαθέτει και μια μικρή αεροτομή, ανοίγει πολύ ψηλά για καλύτερη φόρτωση (570 λίτρα), ενώ χαμηλά βρίσκουμε δύο απολήξεις εξάτμισης και προστατευτική ποδιά.

Το εσωτερικό της BMW X6 είναι εξίσου ελκυστικό. Τριάχτινο δερμάτινο τιμόνι με μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων, κεντρική κονσόλα με προστατευτικά μαξιλάρια για τα γόνατα οδηγού - συνοδηγού, μπροστινά ρυθμιζόμενα (εν μέρει ηλεκτρικά) καθίσματα και δύο πίσω ξεχωριστά – όλα τύπου μπάκετ. Διαθέτουν 4 προσκέφαλα με τα μπροστινά να είναι ενεργά. Στην ασφάλεια συνεισφέρουν οι αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας. Συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας θα βρούμε άφθονα (πλοήγηση, ραδιο-Cd με ΜΡ3, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός 4 ζωνών, θύρα USP κ.α.).

Σε επίπεδο κινητήρων θα έχουμε δύο βενζίνης με διπλό turbo: 3.0 lt – 306 hp, 4.4 lt V8 – 407 hp. Θα διατίθενται και πετρελαίου με 235 hp και 286 hp. Ολοι συνδυάζονται με 6άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων με στάνταρ αλλαγές από το τιμόνι και από το λεβιέ εν σειρά.

Εν συντομία…

Η νέα BMW X6 διαθέτει εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης xDrive. Σε κανονικές συνθήκες η κατανομή ροπής μοιράζεται 40/60 σε εμπρός και πίσω άξονα και ανάλογα την πρόσφυση μεταβάλλεται. Για πρώτη φορά δε, εφαρμόζεται σύστημα που μοιράζει και τη ροπή ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, βελτιώνοντας τον κίνδυνο υποστροφής. Ετσι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας παρεμβαίνει σε κάθε τροχό ξεχωριστά και μόνο σε ακραίες συνθήκες οδήγησης. Το σύστημα αυτό ενσωματώνει λειτουργίες ελέγχου κατάβασης, ABS, υποβοήθηση φρεναρίσματος και στις στροφές και έλεγχο ευστάθειας τρέιλερ. Παράλληλα υπάρχει και κλείδωμα πίσω διαφορικού, ενώ το χειρόφρενο λειτουργεί με διακόπτη. Το μοντέλο θα αργήσει να λανσαριστεί στην ελληνική αγορά. Μάλλον προς το τέλος της χρονιάς αναμένεται.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube