Μπορεί η Mitsubishi να έχει αποσυρθεί ως εργοστασιακή ομάδα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι με 5 τίτλους συγκομιδή, ωστόσο διάφορα Lancer WRC αλλά και Group N τρέχουν ακόμα σε αγώνες ανά τον κόσμο. Η μάρκα επενδύει 40 χρόνια τώρα στην τετρακίνηση, την οποία παρουσιάζει με περίσσιο θάρρος στα ράλι Ντακάρ, με συνεχόμενες νίκες. Ωστόσο φέτος δεν της δόθηκε αυτή η ευκαιρία, μια και ο αγώνας ακυρώθηκε λόγω φόβου τρομοκρατικής ενέργειας. Η Mitsubishi όμως θέλησε κι αυτή να…τρομοκρατήσει τον ανταγωνισμό στις σπορ εκδόσεις αυτοκινήτων παραγωγής, παρουσιάζοντας τη δέκατη γενιά του Lancer Evolution, το οποίο πρωτομεμφανίστηκε στην αγορά το 1992. Πιο ώριμο, κομψότερο και τεχνολογικά βελτιωμένο, το νέο Lancer Evolution κράτησε το κλασικό τετράθυρο αμάξωμα, σε αντίθεση με το αντίπαλο δέος το Impreza, το οποίο η Subaru παράγει πλέον σε πεντάθυρο αμάξωμα. Το νέο Lancer Evolution παρουσιάζεται ως μία πλήρως ολοκληρωμένη λύση από την αρχή της διαδικασίας εξέλιξης του μοντέλου. Βασίζεται βεβαίως στις δυναμικές γραμμές του νέου Lancer που ήδη διατίθεται και στη χώρα μας, με το νέο Evolution να ξεχωρίζει από τη μάσκα που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος. Η φιλοσοφία του νέου μοντέλου είναι να παρουσιαστεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορο, πάντα μέσα σε νόμιμο πλαίσιο, αλλά και ασφαλέστερο στην οδήγηση. Εφοδιάζεται με 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 lt που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Chrysler και την Hyundai. Παράγει 295 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., με καλύτερη ροπή 366 Nm στις 3.500, τελική ταχύτητα 242 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 5,4 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Με το νέο εξατάχυτο κιβώτιο Twin Clutch SST που καταργεί το πεντάλ συμπλέκτη και προσφέρει ομαλή αλλαγή ταχυτήτων, η επιτάχυνση είναι λίγο πιο αργή και φθάνει τα 6,3 δευτ. Η νέα πλατφόρμα του Lancer Evolution έχει βελτιωμένη αντοχή στη στρέψη κατά 40% και στη κάμψη κατά 60%, σε σχέση με το απερχόμενο Evolution 9. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καλύτερο κράτημα, μεγαλύτερη προστασία στις συγκρούσεις, όπως και μειωμένους θορύβους και κραδασμούς. Παράλληλα, το φαρδύτερο μετατρόχιο και το μακρύτερο μεταξόνιο, δεν αυξάνουν απλά το χώρο της καμπίνας, αλλά συνεισφέρουν στην καλύτερη ευστάθεια και στην οδηγική άνεση.
Εν συντομία…
Αν και βασίζεται στην ανάρτηση του προηγούμενου Evolution (μπροστά γόνατα McPherson, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι), εντούτοις με τα φαρδύτερα μετατρόχια και τα μεγαλύτερα ελαστικά, άλλαξε η διάταξη της ανάρτησης. Επίσης, το Lancer Evolution διατίθεται με βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης και ελέγχου οχήματος S-AWC (Super All Wheel Control), με στάνταρ ενεργό έλεγχο ευστάθειας και πρόσφυσης. Η τετρακίνηση έχει λειτουργία τριών προγραμμάτων (άσφαλτος, χώμα, χιόνι) και μέσω του ενεργού κεντρικού διαφορικού κατανέμεται η ροπή ανάλογα την πρόσφυση σε κάθε τροχό. Το μοντέλο διαθέτει επίσης ABS, αεριζόμενα δισκόφρενα παντού, με δαγκάνες Brembo, αμορτισέρ Bilstein, ελατήρια Eibach, μέχρι 9 αερόσακους και πολλά ακόμα σε εξοπλισμό. Στην Ελλάδα έρχεται αρχές Ιουλίου.
Δημήτρης Μπαλής