Πριν λίγες ημέρες οδηγούσα ένα μικρό ινδικό με αμερικανική τεχνολογία ηλεκτροκίνητο αυτοκινητάκι. Και για να εξηγούμε, φορτίζεται κατ’ ευθεία από την πρίζα του σπιτιού, όπως η τηλεόραση, το ψυγείο ή το κινητό, χωρίς καμία ιδιαίτερη προεργασία. Τις επόμενες ημέρες θα γράψω περισσότερα. Σήμερα θα σταθώ στα τελευταία νέα της Mitsubishi η οποία όπως είδα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσίασε τη νεότερη γενιά του i MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle – καινοτόμο ηλεκτρικό όχημα), το οποίο έδειξε πρόσφατα και στην έκθεση αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης. Η εταιρία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το i MiEV σε κοινό δοκιμαστικό πρόγραμμα για εταιρείες ενοικίασης σε συνεργασία με επίλεκτες αμερικανικές εταιρίες ενέργειας. Εξάλλου, το περίπτερο της εταιρείας στην έκθεση φιλοξένησε μία πλούσια γκάμα εκθεμάτων, που παρουσίασαν την προηγμένη περιβαλλοντική τεχνολογία της Mitsubishi Motors Corporation. Οσον αφορά στο i MiEV, είναι ένα 100% ηλεκτρικό όχημα, που χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας ενέργειας για την τροφοδοσία του συμπαγούς, ελαφρού ηλεκτροκινητήρα. Προσφέροντας μία εναλλακτική πρόταση έναντι των πηγών ενέργειας που βασίζονται σε πετρελαιοειδή, η Mitsubishi προτείνει έναν άλλο δρόμο για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας θερμότητας του πλανήτη. Τον Οκτώβριο του 2006, συνεργαζόμενη με εταιρείες παραγωγής ενέργειας ξεκίνησε μαζικές πωλήσεις στην Ιαπωνία. Ετσι προσδιόρισε τις συνολικές επιδόσεις του i MiEV κάτω από πραγματικές συνθήκες οδήγησης, σφυγμομετρώντας παράλληλα την αγορά. Ωστόσο η μάρκα δεν έμεινε μόνο στο απλό i MiEV. Παρουσίασε και μια έκδοση Sport που αξιοποιεί την ισχύ και το χαμηλό βάρος του ηλεκτρικού οχήματος για αύξηση των επιδόσεων και της απόδοσης. Είναι εξοπλισμένο με ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα πίσω, και διαθέτει το δοκιμασμένο σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος S-AWC (Super All Wheel Control) που διαχειρίζεται την απόδοση ισχύος, την πρόσφυση και την πέδηση και στους τέσσερις τροχούς. Αυτή η διάταξη επιτρέπει στο όχημα να επιτυγχάνει ένα συνδυασμό περιβαλλοντικών και οδηγικών επιδόσεων. Για να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος χρησιμοποιεί επίσης ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή και μία ανεμογεννήτρια που κινείται από τη ροή αέρα που περνά από τη μάσκα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι το ασύρματο σύστημα φόρτισης της μπαταρίας που βασίζεται σε μικροκύματα.
Εν συντομία…
Πέραν των δύο εκδόσεων του i-MiEV, η Mitsubishi παρουσίασε και μια SUV πρόταση, «ελεύθερου χρόνου» όπως ονομάζονται τα τετρακίνητα οχήματα του είδους. Το Concept-cX (Compact Crossover) συνδυάζει το νέο καθαρό κινητήρα πετρελαίου 1.8 λίτρων της Mitsubishi με το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission), για την επίτευξη οδηγικών και περιβαλλοντικών επιδόσεων υψηλού επιπέδου. Αυτό το συμπαγές πρωτότυπο SUV διαθέτει μία διαιρούμενη πίσω πόρτα (πάνω-κάτω), που βελτιώνει την πρόσβαση στο χώρο των αποσκευών. Το i-MiEV αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στην ευρωπαϊκή αγορά το 2009 και οπωσδήποτε θα συνεισφέρει στο περιορισμό της κατανάλωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αν και παραμένει ανοικτό το θέμα του τρόπου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Δημήτρης Μπαλής