Αποστολή στη Θεσσαλονίκη
Η Ελλάδα είχε για μια ακόμη φορά -τα τελευταία χρόνια- την τιμητική της. Στη Θεσσαλονίκη και με διαδρομές προς τη Χαλκιδική, πραγματοποιείται από τις 10 Μαρτίου η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Subaru Forester, το οποίο εμφανίστηκε στο κοινό της έκθεσης της Γενεύης στις αρχές του μήνα. Περίπου 400 Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι δίνουν το παρόν στην πρεμιέρα του σημαντικού αυτού μοντέλου για την γιαπωνέζινη μάρκα, που δεν επέλεξε τυχαία τη χώρα μας για την παρουσίαση, μια και η Subaru Ελλάς κατέχει ένα αξιοσέβαστο μερίδιο αγοράς (σε ποσοστά) στην Ευρώπη. Το νέο Forester σύμφωνα με όσα είδα στη Γενεύη και γνώρισα στη Θεσσαλονίκη, είναι πράγματι πολύ διαφορετικό από το απερχόμενο. Κατ’ αρχήν σε εμφάνιση, σου γεμίζει το μάτι σε όγκο, χωρίς να είναι τεράστιο. Απλά μάκρυνε κατά 7,5 εκ. (4,56 μ.), φάρδυνε κατά 4,5 εκ. (1,78 μ.) και ψήλωσε κατά 11 ολόκληρους πόντους (1,7 μ.) μαζί με τις ράγες οροφής. Παράλληλα μεγάλωσε το μεταξόνιο κατά 9 εκ. (2,615 μ.) όπως και τα μετατρόχια κατά 3,5 εκ. μπροστά και κατά 4,5 εκ. πίσω, ώστε να είναι και τα δύο ίσα (1,53 μ.) συνεισφέροντας στον όρο «συμμετρική τετρακίνηση» που χρησιμοποιεί η Subaru. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Forester τετραγωνίζει τα χαρακτηριστικά του, έχοντας χαμηλά τοποθετημένο επίπεδο κινητήρα boxer και χαμηλότερο κέντρο βάρους, αν και η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε πλέον στα 21,5 εκ. (από 20 εκ.) στην έκδοση με τον (βελτιωμένο) ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.0 lt – 150 hp και στα 22,5 εκ. με τον turbo κινητήρα 2.5 lt – 230 hp. Η 3η γενιά (1997 - 2002) αλλάζει τα δεδομένα του μοντέλου. Πολλοί υποστήριζαν ότι το απερχόμενο έμοιαζε με station wagon παρά με SUV. Το καινούργιο δεν δημιουργεί αμφιβολίες. Είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας του, έχει άφθονους χώρους για 5 ενήλικες, καλύτερη ορατότητα, ευκολότερη πρόσβαση επιβατών (άνοιγμα θυρών 75 μοίρες) και διευρυμένο πορτμπαγκάζ (450 λίτρα, συν 38). Ωστόσο διαθέτει κανονική ρεζέρβα στο πάτωμα, έχοντας κερδίσει χώρο από τα διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, αντί τους πολλαπλούς συνδέσμους που έχουν πολλά άλλα SUV. Μπροστά διατηρούνται τα κλασικά γόνατα McPherson, ενώ διαθέτει τρία διαφορικά με το πίσω να είναι μπλοκέ.
Εν συντομία…
Το νέο Forester είναι επιβλητικότερο του απερχόμενου. Αν καθίσεις στο κοκπιτ νομίζεις ότι είσαι στο Impreza μόνο που αισθάνεσαι ψηλότερα. Μεταλλικά και χρωμιωμένα στοιχεία εναλλάσσονται με καλής ποιότητας πλαστικά. Το ηλεκτρικά (υδραυλικό στο turbo) υποβοηθούμενο τιμόνι (ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος) διαθέτει χειριστήρια ηχοσυστήματος και υπολογιστή ταξιδιού) και τα καθίσματα παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Θήκες αποθήκευσης υπάρχουν πολλές, ενώ τα πίσω καθίσματα διαιρούνται κατά 60/40 και αναδιπλώνουν. Σε στάνταρ εξοπλισμό βρίσκουμε σύστημα πρόσφυσης και ευστάθειας, φυσικά ABS με υποβοήθηση πέδησης και κατανομή ισχύος, αυτόματο κλιματισμό, 6 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα μπροστά, ραδιο-cd κ.α. σε τιμή εκκίνησης από 28.900 ευρώ. Στα καταστήματα πωλήσεων από αρχές Απριλίου.
Δημήτρης Μπαλής