Ηταν χωρίς αντίρρηση από τις ατραξιόν του σαλονιού αυτοκινήτου της Γενεύης. Η Lancia είχε καιρό να μας δείξει κάτι καινούργιο από το 2006, όταν πέρασε στο δεύτερο αιώνα της ζωής της. Στη Γενεύη, ίσως κατά σύμπτωση, πριν από τρία χρόνια είχε φανερώσει την πρωτότυπη εκδοχή μιάς Fulvia, ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με βάρος κάτω από 1000 κιλά, το οποίο δεν πέρασε στην παραγωγή εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε τότε ο όμιλος Fiat στον οποίο ανήκει η Lancia.
Τα κατάφερε όμως ένα άλλο, κι ας μην το είχε παρουσιάσει σε έκθεση αυτοκινήτου παρά μόνο στο περσινό φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας (χορηγός η μάρκα). Από τότε λίγα στοιχεία άλλαξαν στο αυτοκίνητο που εμφανίστηκε στο κοινό της Γενεύης. Μάλιστα οι Ιταλοί, μετρ του εντυπωσιασμού, έκαναν μάλλον την καλύτερη επίδειξη του αυτοκινήτου, έχοντας τρείς Delta σε ανακλινόμενο τοίχο που από το πάτωμα τις σήκωνε κάθετα, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την καταπληκτική οροφή του μοντέλου.
Οσοι περίμεναν να δουν κάτι αντίστοιχο του παρελθόντος απογοητεύτηκαν. Η μυώδης, παλιά Delta (κυρίως Integrale) των αγώνων και των πρωταθλημάτων, έδωσε τη θέση της σε ένα λουσάτο και περιποιημένο αμάξωμα, λες και είναι βγαλμένο από επίδειξη μόδας. Ουδεμία λοιπόν σχέση με το παρελθόν αλλά κατά τη γνώμη μου το κοινό δεν πρέπει να παρασύρεται σε τέτοιου είδους συγκρίσεις. Όπως γίνεται για παράδειγμα με το νέο Subaru Impreza. Στη νέα Delta πάντως διατηρείται το ελληνικότατο όνομα.
Αλλωστε μας τιμά ιδιαιτέρως η μάρκα και σε άλλα μοντέλα της (Ypsilon, Phedra, Musa κ.λ.π.). Αναμφίβολα η μεγάλη μάσκα με το χρωμιωμένο περίγραμμα και τις μπάρες, ήταν το κυρίαρχο στοιχείο σχεδίασης μαζί με τη γυάλινη πανοραμική οροφή. Νέο στοιχείο είναι και οι εντυπωσιακοί μπροστινοί προβολείς με στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, τα οποία υπάρχουν και στα πίσω φωτιστικά.
Η Delta σύμφωνα με όσα γνωρίζω βασίζεται στο πάτωμα του νέου Fiat Bravo για οικονομία κόστους (δεν είναι κακό), έχει μήκος 4,5 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,5 μ., διαστάσεις που συνδυάζονται με το μεταξόνιο των 2,7 μ. χαρίζοντας άνεση σε 5 ενήλικες επιβάτες. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο 5θυρο μοντέλο με φινετσάτες πινελιές.
Εν συντομία…
Στο λεπτεπίλεπτο εσωτερικό παρατηρούμε μεταλλικά φινιρίσματα παντού, στην κονσόλα, τις θυρολαβές, το τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων, τον πίνακα οργάνων και τους αεραγωγούς. Στο πίσω μέρος τα καθίσματα αναδιπλώνουν χωριστά για περισσότερο αποθηκευτικό χώρο, με τον πάγκο να σύρεται ορισμένα εκατοστά μπροστά. Θα εφοδιάζεται με νέα ηχοσυστήματα, θύρα USB, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας με σύστημα ελέγχου στις υψηλές ταχύτητες και σύστημα που λειτουργεί ως διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Θα έχει ανάρτηση με ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης και σύστημα ημιαυτόματου παρκαρίσματος (χωρίς να στρίβει ο οδηγός το τιμόνι). Οι κινητήρες θα προέρχονται από το Bravo, turbo βενζίνης 1.4 lt – 120 hp και 150 hp και πετρελαίου 1.6 lt – 120 hp. Αργότερα θα προστεθούν 2 ακόμη diesel.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής