Πριν συμπληρώσουμε τρία χρόνια ως εφημερίδα, αλλάξαμε λίγο το κασέ και βάλαμε φρέσκα χρώματα. Οι φωτογραφίες μας όμως παραμένουν ίδιες. Δεν έχω βαρεθεί να σφίγγω γραβάτες –άλλωστε είμαι ο μόνος συντάκτης που εμφανίζομαι συνήθως κοστουμαρισμένος. Είναι τρόπος ζωής, όπως και το να γράφεις καθημερινά (αν θελήσουν οι Τσοχομαζιάδες, κατά Πανούτσου ρήση) στη Sportday. Αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα, μέσα μεταφοράς, νέα της αγοράς, ειδήσεις για την κυκλοφοριακή αγωγή, το περιβάλλον, την αυτοκίνηση, τις εκθέσεις και το μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα βρεις κάθε μέρα στη Sportday. Αν αυτό σημαίνει διαφορετικότητα στον ημερήσιο Τύπο, τότε ναι. Επιλέξαμε να προσφέρουμε καθημερινά ειδήσεις για το Auto-moto, συνήθως περιεκτικές, που να μην κουράζουν με αναλύσεις. Ελπίζω να φανήκαμε αντάξιοι στις προσδοκίες σας, ίσως και να μην τις καλύψαμε κι όλες. Γι’ αυτό είναι τα e-mail και τα τηλέφωνα, για τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας. Όπως αυτό που μου έκανε πριν μερικές ημέρες τραπεζοϋπάλληλος, αναφορικά με ένα άρθρο μου για την ακρίβεια. Εγραφα ότι στα κεντρικά γραφεία της Pirelli στην Ιταλία, οι 800 και πλέον εργαζόμενοι γευματίζουν με πλήρες μενού (πρώτο, δεύτερο πιάτο, σαλάτα, γλυκό, νερό) με 1,50 ευρώ. Εγραφα επίσης ότι από όσα ξέρω στην Ελλάδα δεν γίνεται κάτι ανάλογο σε εταιρεία. Ο φίλος αναγνώστης λοιπόν μου είπε ότι η τράπεζα στην οποία εργάζεται, έχει ένα εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας που για περίπου ένα δίωρο το μεσημέρι προσφέρει πλήρες γεύμα με 1,70 ευρώ. Βέβαια αυτή η συνήθεια έχει μείνει από τότε που η εταιρεία ανήκε σε ιδιώτη. Αυτό είναι καλό, αλλά δεν εξυπηρετεί πολύ (φαντάζομαι) τους εργαζομένους στα περιφερειακά καταστήματα της τράπεζας. Που να προλάβουν, έστω και με το μετρό να μετακινηθούν απλά για να φάνε για μεσημέρι. Παραμένει πάντως φωτεινή εξαίρεση σε όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα. Και μιάς και μιλάω για εξαίρεση, εμείς στη Sportday δεν εξαιρούμε κανέναν από αναφορές και παρουσίαση. Και Bentley θα δείτε, και Ferrari και Porsche και Jaguar, μαζί με το Kia Picanto (αρέσει του Πανούτσου) και το Daihatsu Cuore. Και δεν ανέφερα τυχαία το Cuore. Στα ιταλικά σημαίνει καρδιά και η δική μας η καρδιά στη Sportday χτυπά δυνατά. Ακόμη…
Πρώτη θέση…C5
Η ατραξιόν της Citroen στην έκθεση της Γενεύης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, ήταν το νέο C5. Το εντελώς καινούργιο μεσαίο μοντέλο της γαλλικής μάρκας ανεβαίνει επίπεδο σε αισθητική και εξοπλισμό, όχι όμως και σε τιμή. Όταν έρθει στη χώρα μας τον Μάιο, θα κοστίζει η πλήρης βασική έκδοση κοντά στα 20.000 ευρώ και αυτό δημιουργεί νέα δεδομένα. Παρατηρώντας το νέο C5 στην έκθεση, είχα δίπλα μου κάποιους Ιταλούς που το κοιτούσαν κι αυτοί. Λοιπόν, μιλώντας μεταξύ τους το εκθείασαν για τη σχεδιαστική του άποψη. Κι αν λάβουμε υπόψη ότι οι γείτονές μας έχουν πολύ υψηλό γούστο στη μόδα, τότε συμφωνώ και επαυξάνω. Νομίζω ότι κι εσείς δεν θα έχετε αντίρρηση. Οι γραμμές του μοντέλου είναι τελείως διαφορετικές από του προκατόχου του -ένα κλασικό τετράθυρο αυτοκίνητο. Το νέο έχει σμιλεγμένα χαρακτηριστικά, μακρύ μπροστινό πρόβολο και κοντό πίσω. Σε συνδυασμό με το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κοφτή πόρτα του χώρου αποσκευών, δημιουργούν την αίσθηση ενός coupe αυτοκινήτου ή μιάς λιμουζίνας και όχι ενός τετράθυρου, sedan αμαξώματος. Στο μπροστινό μέρος τονίζεται η μάσκα με τη διπλή χρωμιωμένη μπάρα και το σήμα του «λοχία», ενώ τα μακριά φωτιστικά εκτείνονται και στο πλάι με τους τριπλούς προβολείς να ανεβαίνουν αρκετά στο καπό. Μπροστά δεσπόζει επίσης και η μεγάλη εισαγωγή του αέρα, ενώ στο πλάι η γραμμή που διατρέχει τις πόρτες μακραίνει περισσότερο το αυτοκίνητο (διαστάσεις: μήκος 4,78 μ., πλάτος 1,86 μ., ύψος 1,45 μ.). Σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο (2,82 μ., 6,5 εκ. παραπάνω από πριν) δίνει τη δυνατότητα άνετης μεταφοράς 5 ενήλικων επιβατών, ενώ στο πορτμπαγκάζ χωρούν 467 λίτρα αποσκευών (χωρίς ρεζέρβα, με κιτ αλλαγής ελαστικού), τα οποία διευρύνονται με την ασύμμετρη (60/40) αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (με υποβραχιόνιο στη μέση). Οσοι θέλουν κάτι παραπάνω (π.χ. οικογενειάρχες) μπορούν να επιλέξουν την έκδοση Tourer (station wagon). Με συν 5 εκ. σε μήκος και 2 σε ύψος, ο χώρος φόρτωσης αυξάνει στα 533 λίτρα και γίνεται 1.490 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Σχεδιαστικά το Tourer διαφοροποιείται από το sedan μόνο στο πίσω μέρος, ενώ φέρει και πρακτικές ράγες οροφής.
Εν συντομία…
Αν εξωτερικά ενθουσιάζει, μέσα εκπλήσσει ευχάριστα. Όχι εμένα, γιατί είχα δει το πρωτότυπο πέρυσι στην έκθεση της Φρανκφούρτης και ήξερα ότι κατά 90% θα είναι ίδιο το μοντέλο παραγωγής. Θαυμάσιος πίνακας οργάνων, τιμόνι με σταθερό ομφαλό και χειριστήρια, ημιμπάκετ καθίσματα, δυναμική κονσόλα και στιβαρό ταμπλό. Η ανάρτηση παραμένει με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η υδροενεργητική δεν έχει αμορτισέρ και ρυθμίζεται ηλεκτρονικά σε δύο επίπεδα (άνετη ή σπορ οδήγηση). Κινητήρες βενζίνης: 1.8 lt – 127 hp, 2.0 lt – 143 hp, 3.0 lt V6 – 215 hp. Πετρελαίου με φίλτρα σωματιδίων: 1.6 lt – 110 hp, 2.0 lt – 138 hp, 2.2 lt – 173 hp. Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, υπολογιστής ταξιδιού, ρυθμιστής ταχύτητας κ.λ.π. Προσεχώς περισσότερα.
Δημήτρης Μπαλής