Σημαντικά νέα είχε η Renault στην έκθεση της Γενεύης που ολοκληρώνεται την Κυριακή. Παρουσίασε την τελική μορφή του Koleos, του πρώτου της τετρακίνητου SUV, προϊόν συνεργασίας με τον εταίρο της, Nissan. Η πρώτη το σχεδίασε και η δεύτερη το εξέλιξε. Θα κατασκευάζεται από τη Renault Samsung στη Κορέα και αναμένεται να ενισχύσει την εικόνα της μάρκας σε μια ιδιαίτερα ανερχόμενη κατηγορία πωλήσεων –κυρίως στην Ευρώπη. Δεν έχει ουσιαστικά καμία σχέση με την τετρακίνητη έκδοση του πολυχρηστικού MPV Scenic 4X4.
Βασίζεται στο πάτωμα του νέου Nissan X-Trail, με διαστάσεις σχετικά συμπαγείς (4,52 μ. μήκος και 1,85 μ. πλάτος). Η σιλουέτα είναι κάπως αδιάφορη σε γραμμές, με εξαίρεση τις προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων και το άνοιγμα σε δύο τμήματα της πόρτας του χώρου των αποσκευών (το κάτω μέρος αντέχει βάρος 200 κιλά).
Στο εσωτερικό παρατηρούμε τη μικρή κονσόλα να φιλοξενεί χειριστήρια για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και το διακόπτη εκκίνησης (start – stop) μια και υπάρχει σύστημα χωρίς κλειδί. Στο τιμόνι δε βρίσκονται τοποθετημένα για ευκολία, ανάλογα χειριστήρια για το τηλέφωνο, το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και το ηλεκτρικό χειρόφρενο! Το μοντέλο εφοδιάζεται με περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού, όπως αισθητήρες φώτων και καθαριστήρων, ρυθμιστή ταχύτητας, σύστημα ανοικτής συνομιλίας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Βέβαια δεν τίθεται θέμα για ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέπτες και κεντρικό κλείδωμα.
Το Koleos είναι 5θέσιο. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων διαιρούνται κατά 60/40 και αναδιπλώνονται (χώρος φόρτωσης από 450 σε 1.380 λίτρα). Επίσης η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού διπλώνει και γίνεται τραπεζάκι ή μεγαλώνει το χώρο στα 2,6 μ. για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Στον τομέα της ανάρτησης όλα προέρχονται από το νέο Nissan X-Trail (γόνατα McPherson μπροστά και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι). Η απόσταση του οχήματος από το έδαφος είναι 20,6 εκ. (18,8 εκ. το πετρελαιοκίνητο) και οι γωνίες προσέγγισης – αποχώρησης, 27 και 31 μοίρες αντίστοιχα (καλές).
Το σύστημα τετρακίνησης «All Mode 4X4-I) προέρχεται κι αυτό από το X-Trail. Με διακόπτη η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον μπροστινό άξονα, ή και στους δύο ηλεκτρονικά ανάλογα την πρόσφυση (πάνω από 50% στον πίσω) η οποία ελέγχεται από το ηλεκτρονικό σύστημα ESP.
Εν συντομία…
Το Koleos διαθέτει σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρες Hill Start Assist (χωρίς χρήση φρένου) και ανάλογο σύστημα κατάβασης, Hill Descent Control, το οποίο σε γωνία πάνω από 10 μοίρες μπλοκάρει την ταχύτητα στα 7 χλμ./ώρα και χωρίς πάτημα του φρένου το αυτοκίνητο κατεβαίνει μόνο του. Κινητήρες: βενζίνης Euro 4 (Nissan) 2.5 lt – 170 hp με , turbo πετρελαίου Euro 4 με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων (Megane, Qashqai, X-Trail): 2.0 lt – 150 hp ή 175 hp. Κιβώτια ταχυτήτων: 6άρι μηχανικό κιβώτιο με ή χωρίς συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις, 6άρι αυτόματο Θα προσφέρεται δικίνητο και τετρακίνητο. Αναμένεται στην Ελλάδα, προς το τέλος του χρόνου, αφού πρώτα λειτουργήσει η νέα εταιρεία εισαγωγής των Renault στη χώρα μας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής