Το νέο μικρό της Ford έκανε μεγαλειώδη εμφάνιση στο κοινό της διεθνούς έκθεσης που έγινε στην ελβετική πόλη. Σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους, ενώ χρησιμοποιεί αρκετά κοινά στοιχεία με το νέο Mazda 2 (πάτωμα, αεροδυναμικό στυλ σχεδίασης, μικρότερο βάρος), το οποίο ήδη κυκλοφορεί 5θυρο και σύντομα αναμένεται και το 3θυρο. Το νέο Fiesta θα παράγεται από το Φθινόπωρο στο εργοστάσιο της Κολονίας και από τις αρχές του 2009 θα λειτουργήσει και η γραμμή παραγωγής στη Βαλένθια. Αν και η… καρδιά του βρίσκεται στην Ευρώπη, τα… μάτια του είναι σε όλο τον κόσμο. Προορίζεται για πωλήσεις σε Ευρώπη, Ασία, Νότιο Αφρική, Αυστραλία και Αμερική, άρα μιλάμε για ένα μικρό αυτοκίνητο για μεγάλες αγορές. Αναμένεται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του, με 12 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1976 που κυκλοφόρησε, αλλά το καινούργιο έχει κατά τη γνώμη μου εκτίμηση περισσότερα ατού. Καταπληκτική σχεδίαση που αντανακλά τη νέα στιλιστική γλώσσα της μάρκας «kineticdesign», που θέλει το αυτοκίνητο ακόμη και ακίνητο να δείχνει σε κίνηση. Σύμφωνα με όσα είδα και έμαθα στη Γενεύη, το νέο Fiesta διαθέτει μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό από το μοντέλο που πωλείται και θα εφοδιάζεται με περισσότερα στοιχεία τεχνολογικού εξοπλισμού. Πρόκειται να παραχθεί και 4θυρο, το πρωτότυπο σχέδιο του οποίου φανερώθηκε σε προηγούμενες εκθέσεις της Κίνας και του Ντιτρόιτ. Όμως η Ford υπόσχεται και μία οικολογική έκδοση Fiesta, ECOnetic, με κάτω από 100 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα εκπομπές καυσαερίων. Το Fiesta που είδα, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που μεγαλώνουν τα νέα μοντέλα που αντικαθιστούν τα αντίστοιχα παλιά, η Ford διατήρησε τις διαστάσεις περίπου ίδιες, αλλά μεγάλωσε τους εσωτερικούς χώρους. Το ενίσχυσε σε παθητική ασφάλεια (ατσάλι υπερ-υψηλής αντοχής στις κολόνες συν αερόσακος γονάτου οδηγού) και το έκανε ελαφρύτερο για να καίει λιγότερο και να εκπέμπει μειωμένους ρύπους. Λεπτή μάσκα, τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα (θυμίζει νέο Focus και νέο Mondeo), μαύρο τελείωμα πίσω, αεροτομή ψηλά και στενό άνοιγμα πόρτας αποσκευών είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν. Στο εσωτερικό παρατηρούμε τη λιτή, χωνευτή κονσόλα, που συνεχίζει με περίτεχνο τρόπο στο ταμπλό και μοιράζει τα χειριστήρια, ψηλά του νέου ηχοσυστήματος και χαμηλά του κλιματισμού.
Εν συντομία…
Στον τομέα της ανάρτησης διατηρούνται γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Αλλαξαν όμως τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, όπως και το σύστημα διεύθυνσης. Εγινε ηλεκτρικά υποβοηθούμενο (μαλακό στην πόλη, σκληρό στις μεγάλες ταχύτητες), συνεισφέροντας στην οικονομία καυσίμου. Οι κινητήρες του νέου Fiesta είναι τρεις βενζίνης: 1.25 lt – 60 hp / 80 hp (δύο εκδόσεις), 1.4 lt – 91 hp και 1.6 lt – 115 hp και δύο turbo πετρελαίου άμεσου ψεκασμού: 1.4 lt – 68 hp, 1.6 lt – 90 hp. Διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων: 5άρι μηχανικό και 4άρι αυτόματο. Εξοπλισμός με πολλά νέα στοιχεία: τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια, επενδύσεις χρωμίου, MP3 player, θύρα USB, πρίζα 12 Volt, Bluetooth με φωνητικές εντολές, φώτα τεχνολογίας LED κ.α.
Δημήτρης Μπαλής