Σε ένα μήνα έκθεση μοτο…
Επειδή δεν θέλω να αφήνω παραπονούμενους τους φίλους των δύο τροχών, σε λίγο καιρό θα έχουν την τιμητική τους. Το δικό τους σόου, η 5 έκθεση μοτοσικλέτας θα πραγματοποιηθεί από το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και θα υποδεχθεί το κοινό από το Σάββατο 29 Μαρτίου ως την Κυριακή 6 Απριλίου 2008 στις γνώριμες πλέον εκθεσιακές εγκαταστάσεις του πρώην Ανατολικού Αεροδρομίου του Ελληνικού. Αλήθεια, τι γίνεται με το νέο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο που έχει εξαγγελθεί ότι θα κατασκευαστεί στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Καλούμαι να μάθω και θα απαντήσω αύριο στο ερώτημα που (μου) έθεσα. Πάντως μάλλον προχωρά γιατί βλέπω έργα κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος». Τώρα, όσον αφορά στην 5η έκθεση μοτοσικλέτας, αναμένεται να αξιοποιήσει στεγασμένο χώρο (τέντες) συνολικής επιφάνειας 17.000 τ.μ., προσελκύοντας τόσο τους πιστούς φίλους του δικύκλου όσο και νέους (όχι απαραίτητα σε ηλικία). Η έκθεση θα χαρακτηρίζεται από δύο ειδικά διαρρυθμισμένες αίθουσες για την προβολή δικύκλων, αξεσουάρ, ανταλλακτικών και υπηρεσιών που αφορούν τα μοτό. Θα έχει μεγάλα και πολυτελή περίπτερα, όλων των μαρκών: Aprilia, Benelli, BMW, Daytona, Gilera, Honda, Kawasaki, ΚΤΜ, Kymco, MBK, Modenas, Motoguzzi, Peugeot, Piaggio, Rieju, Suzuki, SYM, Triumph, Vespa, Yamaha κα. Όλα τα νέα μοντέλα που θα πρωταγωνιστήσουν στην αγορά μοτοσικλέτας το 2008 θα βρίσκονται εκεί, σε 12ώρη βάση (10 πμ – 10 μμ) τα Σαββατοκύριακα και σε 8ωρη τις καθημερινές (2 μμ – 10 μμ). Παράλληλα πρόκειται να γίνει διάφορες εκδηλώσεις με εντός και εκτός δρόμου δοκιμαστική οδήγηση. Η πρόσβαση θα είναι εύκολη, μέσω της Λ. Βουλιαγμένης, ενώ υπάρχει άνετη και φυλασσόμενη στάθμευση. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, ενώ δεν αποκλείεται να γίνουν κληρώσεις με δώρα. Η Έκθεση Μοτοσικλέτας διοργανώνεται από το ΣΕΑΑ, τον φορέα εκπροσώπησης των εθνικών διανομέων δικύκλων και αυτοκινήτων στην χώρα μας (διοργανώνει και τη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας). Ανάδοχος εταιρεία είναι η Lamarco, η οποία έχει τεχνογνωσία στο κομμάτι αυτό και πρόσφατα διοργάνωσε το Supercross στο ΣΕΦ. Ελπίζουμε να παρουσιαστούν νέα και ασφαλή προϊόντα, τώρα που διογκώνεται η αγορά με την αυξανόμενη εισροή κινεζικών μοτοσικλετών. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις το 2007 ξεπέρασαν τις 100.000 μονάδες.
Πιο Picant(ικ)o
Βελτιωμένη εμφάνιση του μικρού Kia, 8 εκδόσεις, 3 κινητήρες.
Η Kia έχει θέσεις υψηλούς στόχους για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό φάνηκε από την επιλογή της Φρανκφούρτης για τα κεντρικά της γραφεία στην Ευρώπη, τα οποία εγκαινίασε τον περασμένο Σεπτέμβριο στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου. Παράλληλα, επένδυσε στη Σλοβακία πάνω από 1 δις ευρώ για την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου εργοστασίου για τα Cee’d και Sorento. Βλέποντας τα μεγάλα, δεν παραμέλησε τα μικρά. Επειτα από τρία χρόνια που είχε στο εμπόριο το Picanto, προχώρησε σε πινελιές φρεσκαρίσματος που στόχο έχουν να το διατηρήσουν φρέσκο στο καταναλωτικό κοινό και αξιόπιστο στις διαδρομές της πόλης. Διατηρούνται οι συμπαγείς του διαστάσεις, αν και το μήκος έχει αυξηθεί κατά 4 εκ., φθάνοντας τα 3,535 μ.. Το μεταξόνιο (2,37 μ.) και οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ίδιοι αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι στενόχωρο για 4 ενήλικες επιβάτες. Το αντίθετο μάλιστα και σε συνδυασμό με τη διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων μπορεί να φιλοξενήσει από 157 λίτρα έως 882 λίτρα αποσκευών, με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα (διαιρούνται κατά 60:40). Η ανανέωση του μοντέλου επικεντρώνεται στην εμφάνιση, μέσα κι έξω. Χαρακτηρίζεται από έντονες καμπύλες με νέα φωτιστικά σώματα εμπρός (καθαρά κρύσταλλα) και πίσω, ελκυστική μάσκα με χρωμιωμένες γρίλιες, στρογγυλούς προβολείς ομίχλης, έντονη εισαγωγή αέρα και «σφικτούς» προφυλακτήρες. Στην καμπίνα των επιβατών τα νέα χρώματα στις ταπετσαρίες αποπνέουν ευχάριστη διάθεση, ενώ ο πορτοκαλί φωτισμός στο νέο πίνακα οργάνων προσδίδει σπορτίφ αίσθηση. Κατά τα λοιπά, η κονσόλα είναι κυρτή προς την πλευρά του οδηγού και θήκες για μικροαντικείμενα βρίσκονται διάσπαρτες παντού αλλά τα πλαστικά μέρη εξακολουθούν να είναι κάπως σκληρά. Οσον αφορά στα μηχανικά σύνολα παραμένουν ως είχαν και είναι αποδοτικά. Οι κινητήρες βενζίνης: 1.0 lt – 62 hp, 1.1 lt – 65 hp συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, ενώ ο δεύτερος και με αυτόματο κιβώτιο. Ωστόσο εντυπωσιάζει στη γκάμα ο turbo κινητήρας πετρελαίου 1.1 lt - 75 hp, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Εχει μόλις 4,2 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων με 112 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Πάντως και οι βενζίνης δεν «πίνουν» πολύ, με 4,9 και 5,2 λίτρα καυσίμου μέση κατανάλωση και ρύπους 117 και 122 γρ. αντίστοιχα.
Εν συντομία…
Στον τομέα των αναρτήσεων δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, με αντιστρεπτικές δοκούς παντού, έχουν εγγυηθεί φυσιολογική οδική συμπεριφορά, χωρίς εντυπωσιασμούς. Το ανανεωμένο Kia Picanto διατίθεται σε οκτώ εκδόσεις, τρεις στα 1.0 lt και πέντε στα 1.1 lt εκ των οποίων μία είναι με κινητήρα diesel. Η πρώτη έκδοση Picanto 1.0 LX διαθέτει μηχανικό κλιματισμό, ABS, αερόσακο οδηγού, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι (σκληραίνει στις μεγάλες ταχύτητες) ρυθμιζόμενο σε ύψος, immobilizer και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, στην τιμή των 8.600 ευρώ. Πέραν αυτής πάντως υπάρχουν και πιο πλούσιες εκδόσεις, με περισσότερο εξοπλισμό, όπως η υποβοήθηση φρεναρίσματος στο ABS, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) και το αντίστοιχο της πρόσφυσης (TCS).
Δημήτρης Μπαλής