Λίγοι θα το έχετε παρατηρήσει στο δρόμο. Τουλάχιστον έτσι διαισθάνομαι ύστερα από τα βλέμματα που συγκέντρωσα (το αυτοκίνητο καλύτερα) όταν οδήγησα την περασμένη εβδομάδα το νέο Fiat 500. Είναι αλήθεια ότι υπάρχει αρκετή ζήτηση, ακόμα μεγαλύτερη στην Ιταλία, τη Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, από τον Ιούνιο του 2007 όταν άρχισε να κυκλοφορεί επίσημα στην αγορά. Το νέο 500αράκι, αποδείχθηκε πραγματικό…σαράκι. Κατέτρωγε τους πάντες από περιέργεια, οι γυναίκες το πρόσεχαν για τις μικρές του διαστάσεις (αν και δεν το συνηθίζουν…) και οι άντρες για το ρετρό στυλ. Το νέο Fiat 500 έχει τα εχέγγυα να ικανοποιήσει και τα δύο επίσημα…φύλα. Ως αυτοκίνητο πόλης επιδεικνύει θαυμάσια ευελιξία, είναι οδηγικά εύκολο, σύγχρονο, άνετο, σπορτίφ ακόμα και από την απλή έκδοση. Αναβιώνει με απόλυτη επιτυχία το θρύλο του 1957 που έμεινε για δεκαετίες στην αγορά, μέχρις ότου ήρθε το Seicento (600). Ο προκάτοχός του έκανε θραύση στα αστικά κέντρα, κουβαλούσε όλη την οικογένεια –μέχρι και τροχόσπιτο παρά τον μικρού κυβισμού κινητήρα του μισού λίτρου. Στη μεγάλη οθόνη πολλοί αστέρες του σινεμά κάθισαν στο τιμόνι του μικρού μοντέλου – σύμβολο της ιταλικής μηχανολογία. Τώρα, πολλοί θέλουν να γίνουν κι αυτοί…αστέρες. Να βρεθούν στο κοκπιτ του νέου 500. Πρακτικά μπορούν, πηγαίνοντας στις εκθέσεις για δοκιμαστική οδήγηση, αλλά αν θέλουν να το αποκτήσουν θα περιμένουν 3-4 μήνες μέχρι να το κάνουν δικό τους, καταβάλλοντας ένα κάπως υπερτιμημένο ποσό. Δεν λέω. Οι Ιταλοί έκαναν καλή δουλειά. Τρία χρόνια «πάλευαν» με το σχέδιο, φανερώνοντας στη Γενεύη το 2004 ένα πρωτότυπο 3+1 θέσεων (Trepiuno). Τελικά κατάφεραν να φτιάξουν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, με φουλ εξοπλισμό ασφάλειας, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για την παραγωγή του νέου Ka της Ford, που θα έρθει σύντομα. Το 500αράκι που οδήγησα ήταν η έκδοση Sport με τον δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα 1.4 lt – 100 hp, σε τρίθυρο αμάξωμα μια και μόνο έτσι διατίθεται. Σε σχέση με την απλή έκδοση 1.2 lt – 69 hp, διαφέρει εκτός από τον κυβισμό του κινητήρα, σε εξοπλισμό άνεσης και λίγο στην ανάρτηση. Ηταν λογικό να χρησιμοποιηθούν πιο σκληρά ελατήρια, για περισσότερο σπορ αίσθηση. Μου άρεσε και το προτείνω για αυτούς που θέλουν κάτι διαφορετικό.

Εν συντομία…

Σε διαστάσεις είναι ό,τι πρέπει για την πόλη (μήκος 3,55 μ., πλάτος 1,63 μ., ύψος 1,49 μ., μεταξόνιο 2,3 μ. πορτμπαγκάζ 185 λίτρα). Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται στη μέση και αναδιπλώνουν. Τα μπροστινά είναι ημιμπάκετ και παρέχουν πολλή καλή στήριξη. Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια και λεβιές (6άρι κιβώτιο) ψηλά τοποθετημένος και πιο εύχρηστος. Το νέο 500 sport «πατά» γερά στο δρόμο. Στρίβει απίστευτα, είναι γρήγορο και με στιβαρό τιμόνι πατώντας το διακόπτη Sport (σκληραίνει η υποβοήθηση). Εχει ABS, κατανεμητή πέδησης, ESP για την ευστάθεια με αντιολίσθηση, 7 αερόσακους, θύρα USB, αυτόματο κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Το αυτοκίνητο δοκιμής κοστίζει 15.850 ευρώ. Η sport έκδοση ξεκινά από 13.500 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube