Η Subaru γνωρίζοντας ότι στις Η.Π.Α. υπάρχει πρόσφορο έδαφος για τα μεγάλα και πολυτελή οχήματα «ελευθέρου χρόνου» ή SUV όπως τα αποκαλούμε, παρουσίασε εκεί το 2005 το πρώτο Tribeca. Η αγορά το αποδέχθηκε αμέσως σημειώνοντας πολλή καλή πορεία και ένα χρόνο μετά ήρθε και στην Ευρώπη. Στη χώρα μας άρχισε να πωλείται πέρυσι τον Φεβρουάριο και τώρα έφθασε η φρεσκαρισμένη έκδοση. Δεν πρόλαβε καλά καλά δηλαδή να κυκλοφορήσει το προηγούμενο μοντέλο (79 αυτοκίνητα το 2007 συν 23 τον Ιανουάριο φέτος) και ήρθε το καινούργιο. Το σχήμα του αυτοκινήτου ήταν και παραμένει επιβλητικό, με αεροδυναμικό χαρακτήρα και χυτές επιφάνειες. Μπροστά έχει αλλάξει σημαντικά. Αφαιρέθηκε η μάσκα που έμοιαζε με του Impreza, μια και δεν είχε λόγο να παραμείνει από τη στιγμή που άλλαξε και το αμάξωμα του Impreza και έγινε 5θυρο hatchback. Η μάσκα τώρα είναι μεγάλη, τραπεζοειδής με οριζόντιες χρωμιωμένες γρίλιες. Από κάτω, στον προφυλακτήρα προστέθηκε ένα μικρό άνοιγμα, ενώ παρέμεινε ως είχε το τελείωμα σε σκούρο χρώμα που φιλοξενεί στρογγυλούς προβολείς ομίχλης και εισαγωγή αέρα. Καινούργια είναι και τα φωτιστικά, μακρόστενα αυτή τη φορά με προβολείς αλογόνου, όπως και το καπό με νέες τομές προς τη μάσκα. Στο πλάι οι καθρέπτες μεγάλωσαν κάπως και φιλοξενούν, όπως πριν, τα φλας. Προστέθηκαν ράγες οροφής για πρακτικότητα και άλλαξαν τα πίσω παράθυρα, ενώ διατηρήθηκαν οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών. Πίσω νέα είναι η πόρτα, τα φωτιστικά και ο προφυλακτήρας που διατηρεί τις δύο απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες. Επίσης παραμένει η σπορτίφ αεροτομή ψηλά. Συνολικά το μήκος αυξήθηκε ελαφρά κατά 1 εκ. (4,865 μ.), το πλάτος έμεινε ίδιο (1,88 μ.), ενώ ψήλωσε κατά 3,5 εκ. (1,72 μ.). Στο εσωτερικό δεν έγινε καμία παρέμβαση. Όλα έμειναν αναλλοίωτα και κατά τη γνώμη μου καλώς. Το εντυπωσιακό σχήμα του ταμπλό με την κονσόλα θυμίζουν άνοιγμα φτερών πουλιού, ο πίνακας φιλοξενεί δύο μεγάλα όργανα για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο και δύο μικρά, η κονσόλα διαθέτει περιστροφικά χειριστήρια και διακόπτες για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα, ενώ υπάρχουν θήκες στη βάση της και έξτρα χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο. Τα καθίσματα παραμένουν ίδια όπως και η διάταξη. Το μοντέλο συνεχίζει να προσφέρεται είτε ως καθαρά 5θέσιο, είτε ως 5+2 θέσεων με δύο επιπλέον στην 3η σειρά που διπλώνουν ασύμμετρα στο χώρο των αποσκευών, με βελτιωμένους μοχλούς.
Εν συντομία…
Το νέο Subaru Tribeca εφοδιάζεται με νέο κινητήρα 3.6 lt – 258 hp, αντί του μικρότερου 3.0 lt – 245 hp. Κι αυτός επίπεδος (boxer) με σύστημα διπλού χρονισμού των βαλβίδων, λειτουργήσει αποδοτικά και με απλή αμόλυβδη βενζίνη για λιγότερη κατανάλωση (μικτή 11,6 λίτρα/100 χλμ., ρύποι 275 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα). Χαρίζει επιτάχυνση 8,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα και ροπή 350 Nm στις 4000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων (και με μηχανική αλλαγή εν σειρά). Εχει αμεσότερη απόκριση σε σχέση με το προηγούμενο. Μόνιμη, συμμετρική τετρακίνηση και κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση. Ελαφρώς βελτιωμένη είναι και η ανάρτηση με γόνατα McPherson και πίσω διπλά ψαλίδια. Για την πέδηση φροντίζει το ABS με ηλεκτρονική κατανομή ισχύος, υποβοήθηση φρεναρίσματος και 4 δισκόφρενα. Στάνταρ είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και 8 αερόσακοι. Το 5θέσιο κοστίζει 58.900 ευρώ και το 7θέσιο 62.900 ευρώ έχοντας υπερπλήρεις εξοπλισμούς.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής