Το τρίτο κινεζικό αυτοκίνητο που θα πωλείται στη χώρα μας από τα τέλη Μαρτίου ονομάζεται Noble. Βλέποντάς το θα μπορούσε κάποιος να το προσφωνήσει με άλλο όνομα, αφού είναι φωτοτυπία του Smart. Περί δικαιωμάτων σχεδίασης δεν έχει γίνει λόγος μέχρι τώρα. Ως εκ τούτου δεν μας πέφτει κι εμάς λόγος…Το Noble εισάγεται στην Ελλάδα από την εταιρεία China Motors, που έφερε τα τετρακίνητα Landwind (το 2006) και Sheo (το 2007). Το πρώτο πούλησε ελάχιστα και λόγω των αρνητικών αποτελεσμάτων στις γερμανικές δοκιμές πρόσκρουσης. Το δεύτερο όμως έχει μεγαλύτερη απήχηση στην αγορά. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει προπουλήσει όσα βρίσκονται… εν πλω (φορτωμένα στο καράβι) και δέχεται συνεχώς παραγγελίες. Τώρα με το Noble έχει «πάτημα» και στα μικρά αυτοκίνητα. Εκεί που υπάρχει συνωστισμός μοντέλων, με χαμηλές τιμές και πλούσια επίπεδα εξοπλισμού. Σε αυτό το πεδίο μάχης το Noble έχει όπλα τις διαστάσεις και τον εξοπλισμό, αλλά όχι τους χώρους και την τιμή ώστε να ανταγωνιστεί το βασικό του αντίπαλο, που είναι το γερμανικό μοντέλο που αντέγραψε. Με διαστάσεις: μήκος 3,01 μ., πλάτος 1,6 μ. και ίδιο ύψος, το αυτοκίνητο θεωρείται ευέλικτο για την πόλη και ελαφρύ (875 κιλά). Μάλιστα, αν και δεν το συνιστώ, παρκάρει κάθετα με το μπροστινό μέρος προς το πεζοδρόμιο, εξαιτίας των κοντών προβόλων. Με απόσταση δε από το έδαφος 17 εκ. παρέχει ευκολία πρόσβασης στο εσωτερικό. Οσον αφορά τη σχεδίαση, τα πράγματα είναι απλά. Στο εσωτερικό το ταμπλό εξέχει προς την πλευρά του συνοδηγού και η έντονη κονσόλα κλίνει προς τον οδηγό. Οι χρωματικές αντιθέσεις απουσιάζουν και τα πλαστικά είναι ανεκτά, με τα καθίσματα (6 ρυθμίσεις θέσης) να παρέχουν αρκετά καλή στήριξη. Τώρα όσον αφορά στην καμπίνα, είναι αλήθεια ότι με το μεταξόνιο των 2,025 μ. είναι άνετη για 4 ενήλικες επιβάτες και υπάρχουν διάσπαρτες αποθηκευτικές θήκες. Τόσο μπροστά όσο και πίσω που κάθισα δεν αισθάνθηκα στρίμωγμα. Αν καταλάβατε καλά, το Noble προσφέρεται με 2η σειρά καθισμάτων, των οποίων η πλάτη διαιρείται και αναδιπλώνεται. Εκεί ακριβώς βρίσκεται η ειδοποιός διαφορά με το Smart (κι αλλού βέβαια). Πάντως χώρο αρκετό στο πορτμπαγκάζ θα βρούμε μόνο στη 2θέσια διάταξη διότι με τα πίσω καθίσματα σηκωμένα οι σακούλες δυσκολεύονται. Στον τομέα της ανάρτησης έχουν τοποθετηθεί κλασικά γόνατα McPherson μπροστά με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό και πίσω ένας ελαφρύς ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια.

Εν συντομία…

Το Noble εφοδιάζεται με έναν και μόνο κινητήρα βενζίνης Euro4 της Suzuki: 1.1 lt – 71 hp στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 88 Nm μεταξύ 3.500 και 4.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και χαρίζει επιτάχυνση 14,2 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα (μέτρια επίδοση) και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι καλή με 4.5 λίτρα/100 χλμ., όχι όμως και οι εκπομπές ρύπων με 156 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα και το σύστημα διεύθυνσης έχει υδραυλική υποβοήθηση. Για την πέδηση φροντίζει το 4κάναλο ABS (Bosch) με ηλεκτρονική κατανομή ισχύος και δισκόφρενα μπροστά (πίσω σε πλούσια έκδοση). Σε εξοπλισμό η βασική έκδοση περιλαμβάνει: 2 αερόσακους, ζώνες ασφαλείας, προσκέφαλα στα μπροστινά καθίσματα, ηχοσύστημα MP3 με θύρα USB, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές, καθρέπτες) και μηχανικό κλιματισμό. Στις κρατικές δοκιμές πρόσκρουσης με ευρωπαϊκές προδιαγραφές, πήρε 4 αστέρια. Τιμή πώλησης από 8.800 ευρώ. Εγγύηση 3 χρόνια και άλλα τόσα δωρεάν σέρβις.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube