Η Subaru είναι γνωστή στο ευρύ κοινό ως μια εταιρεία που παράγει σπορ εκδόσεις αυτοκινήτων, ως επί το πλείστον, με μόνιμη τετρακίνηση και επίπεδα τοποθετημένους κινητήρες. Η διεθνής αναγνώριση έρχεται από τα ράλι αν και τα δύο - τρία προηγούμενα χρόνια οι επιδόσεις της κυμάνθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο έχει τέτοια ένδοξη πορεία (47 νίκες, τίτλος οδηγών με Σόλμπεργκ το 2003, τίτλοι κατασκευαστών 1995-1996-1997) που δεν παραγράφεται εύκολα. Χωρίς να …αποποιείται τον αγωνιστικό της ρόλο, επιχειρεί να διευρύνει το αγοραστικό της κοινό με την έλευση του νέου Impreza, το οποίο βρίσκεται στην αγορά από τον περασμένο Οκτώβριο. Πάντως τώρα αρχίζουν μερικοί να συνειδητοποιούν ότι έχει αλλάξει. Το κλασικό 4θυρο sedan αμάξωμα ανήκει στο παρελθόν. Τη θέση του πήρε ένα 5θυρο hatchback αμάξωμα, που δεν εντυπωσιάζει αλλά ούτε και περνά απαρατήρητο. Γούστα πάντως είναι αυτά. Με τέτοιο στυλ και με μικρού κυβισμού ατμοσφαιρικούς κινητήρες, πάντα με μόνιμη τετρακίνηση (1.5 lt – 107 hp, 2.0 lt – 150 hp) μπορεί να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, απευθυνόμενο στους πολλούς. Φρόντισε όμως και τους παραδοσιακά σπορτίφ οδηγούς να μην τους απογοητεύσει, τουλάχιστον σε επιδόσεις. Διαφοροποίησε την κατάσταση με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 2.5 lt, με διπλό χρονισμό των βαλβίδων. Στην έκδοση WRX αποδίδει 230 ίππους και με πολύ καλό εξοπλισμό κοστίζει 39.900 ευρώ. Στην πιο ισχυρή έκδοση WRX STi που παρουσιάζουμε σήμερα, ο ίδιος κινητήρας με διαφορετική χαρτογράφηση φθάνει τους 300 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 407 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Εχει μέση κατανάλωση 10,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 243 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει καλή κλιμάκωση. Η νέα ανάρτηση διαθέτει γόνατα McPherson μπροστά με ανεστραμμένου τύπου αμορτισέρ και πίσω διπλά ψαλίδια με πολλαπλούς συνδέσμους. Στο εσωτερικό συναντούμε αλουμινένια πεντάλ, μπάκετ καθίσματα Recaro (μαύρο δέρμα και αλκαντάρα), χρωμιωμένα διακοσμητικά, σπορ πίνακα με shift light για αλλαγή ταχύτητας και τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια (ρύθμιση σε ύψος - βάθος). Η καμπίνα είναι άνετη, υπάρχουν διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα και ευρύχωρο πορτμπαγκάζ (λόγω διάταξης ανάρτησης). Εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, αναδιπλούμενο πεντάλ φρένου, έχει σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και εκκίνησης με διακόπτη.

Εν συντομία…

Για αποτελεσματικό φρενάρισμα τοποθετήθηκαν 4 αεριζόμενα δισκόφρενα brembo, εξελιγμένο ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης και δυναμικό σύστημα ευστάθειας Multi Mode VDC. Μέσω διακόπτη στη θέση Normal ελέγχει την ευστάθεια, την πρόσφυση και το ABS. Στην Traction απενεργοποιείται μερικώς το σύστημα ευστάθειας, ενώ στην off mode λειτουργεί μόνο το ABS (ξεκόλλημα από λάσπες κ.λ.π.). Το WRX STi διαθέτει μπλοκέ μπροστινό διαφορικό, πίσω μπλοκέ Torsen που κατανέμει τη ροπή στους δύο τροχούς και μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που ρυθμίζεται με διακόπτη (Multi-mode DCCD). Στη θέση Auto κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες αυτόματα, στην Auto (+) αυξάνει το «κλείδωμα» στη βροχή, στην Auto (-) μειώνει το «κλείδωμα» στις στροφές και στη Manual με 5 ρυθμίσεις η ροπή εμπρός – πίσω γίνεται μέχρι 49-51%. Στάνταρ είναι και το σύστημα SI Drive που ρυθμίζει την απόδοση του κινητήρα για μικρότερη κατανάλωση (intelligent mode), περισσότερη δύναμη (sport) και μέγιστη απόδοση (sport sharp). Τιμή 54.900 ευρώ.

Eπιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube