Το Opel Zafira είναι από τα πλέον γνωστά πολυχρηστικά – πολυμορφικά οχήματα. Μια κατηγορία που δημιούργησε το Renault Scenic στης οποίας το παιχνίδι μπήκαν έκτοτε πολλοί «παίκτες». Το Zafira όμως ήταν το πρώτο που καθιέρωσε την 7θέσια διάταξη των καθισμάτων με το σύστημα Flex7, καθιστώντας το αυτοκίνητο ιδιαίτερα πρακτικό και λειτουργικό στις μετακινήσεις μιας οικογένειας ή ενός ζευγαριού που ασχολείται με διάφορες δραστηριότητες χειμώνα – καλοκαίρι (σκι, σέρφινγκ κ.λ.π.). Το Zafira σε ευρωπαϊκό επίπεδο κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία του με πωλήσεις πάνω από 450.000 μονάδες και μερίδιο αγοράς περίπου 10%.
Στην Ελλάδα αν και δεν βρίσκεται επικεφαλής, εντούτοις συγκεντρώνει ικανοποιητικά νούμερα πωλήσεων (775 μονάδες το 2007, 6ο στην κατηγορία του). Τώρα ήρθε ελαφρώς αλλαγμένο οπτικά και με ισχυρότερο βασικό κινητήρα 1.6 lt, διατηρώντας την τιμή του προκατόχου του. Φθάνοντας στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης, το νέο Zafira περίμενε καρτερικά για τα αρκετά χιλιόμετρα της δοκιμής προς τα βόρεια. Μάλιστα περάσαμε από τα χιόνια, οδηγώντας το αυτοκίνητο σε πραγματικά χειμερινές συνθήκες, χωρίς να χρησιμοποιήσουμε καν αλυσίδες χιονιού. Σχεδιαστικά, έχει ομοιογενή στοιχεία με το Corsa αλλά και το ανανεωμένο Astra.
Διακρίνουμε τη χαρακτηριστική καμπυλόγραμμη μπροστινή όψη σχήματος V, με τη χρωμιωμένη μπάρα και το ενσωματωμένο λογότυπο στη μάσκα. Η εισαγωγή αέρα, τα φωτιστικά από καθαρό κρύσταλλο με έναν κεντρικό προβολέα, τα χρωμιωμένα διπλά πτερύγια των αεραγωγών και το σπόιλερ, ολοκληρώνουν την μπροστινή όψη του αυτοκινήτου, στην οποία βρίσκονται οι περισσότερες αλλαγές. Στο πλάι απλά υπάρχει χρώμιο στη γραμμή των παραθύρων και μαρσπιέ χαμηλά. Οσον αφορά στο πίσω μέρος τα κόκκινα φωτιστικά έχουν δύο διαφανή κελύφη και προστέθηκε σπορτίφ ποδιά. Το εσωτερικό πριν και τώρα παραμένει καλόγουστο.
Ιδιαίτερα με την προσθήκη περισσότερου χρωμίου (χειριστήρια κλιματισμού και ηχοσυστήματος, ταμπλό, πόρτες, κεντρική κονσόλα, τιμόνι - ανάλογα την έκδοση), γίνεται ακόμα πιο σπορτίφ, ενώ στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (πλοήγησης, CD, DVD, MP3) διατίθενται και συνδέσεις για εξωτερικές πηγές ήχου (iPod). Χαρακτηριστικό ωστόσο γνώρισμα, είναι το σύστημα Flex7, που μετατρέπει το Zafira εύκολα και γρήγορα από 5θεσιο σε 7θέσιο και αντίστροφα.
Εν συντομία…
Αν και δεν οδηγήσαμε την έκδοση με τον νέο μικρού κυβισμού κινητήρα βενζίνης: 1.6 lt – 115 hp, που καταναλώνει 7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. (με υψηλότερη τελική ταχύτητα και καλύτερη επιτάχυνση), ο οποίος προφανώς ενδιαφέρει περισσότερο την ελληνική αγορά, εντούτοις χρησιμοποιήσαμε την ισχυρή turbo έκδοση 2.0 lt – 200hp, με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Οι εντυπώσεις που μας άφησε είναι επιεικώς καλές κι αυτό γιατί έχουμε καλομάθει και με την πανίσχυρη έκδοση OPC με ίδιο κινητήρα αλλά απόδοση 240 hp. Δεν καταφέραμε επίσης να οδηγήσουμε και την ενδιαφέρουσα έκδοση με φυσικό αέριο 1.6 CNG, που εκπέμπει 138 γρ./χλμ διοξειδίου του άνθρακα. Στη γκάμα υπάρχει ένας ακόμη κινητήρας βενζίνης: 1.8 lt – 140 hp, όπως και δύο πετρελαιοκινητήρες: 1.7 CDTI - 125 hp (αντικαθιστά τον 1.9 CDTI - 120 hp) και 1.9 CDTI – 150 hp. Χαρακτηρίζονται από καλύτερη ροπή, μεγαλύτερη ισχύ, περιορισμένη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Σε εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση συναντούμε: 4 αερόσακους, ESP για την ευστάθεια και πολλά άλλα, στην τιμή των 19.690 ευρώ.
Αποστολή στην Ελβετία: Δημήτρης Μπαλής