Πριν λίγο καιρό ασχολήθηκα τηλεοπτικά με το θέμα κινεζικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Στο ρεπορτάζ που έκανα στη «Ζώνη Ασφαλείας» στην ΕΤ1 παρουσίασα με συνεντεύξεις τις τρεις εισαγωγικές εταιρείες που έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία εμπορίας τέτοιων αυτοκινήτων από την Κίνα. Η «China Motors» έφερε πρώτα το τετρακίνητο Landwind που δεν απέσπασε καλές κριτικές, πρόσφατα εισήγαγε ένα άλλο μεγάλο SUV το CEO, σε λίγο θα φέρει δύο μικρά μοντέλα και ακολουθεί ένα ακόμη 4Χ4. Η δεύτερη εταιρεία που θα φέρει κινεζικά μοντέλα είναι η «Καθαία Αυτοκίνητα», κοινοπραξία των ομίλων Πετρόπουλου (Isuzu κ.λ.π.) – Κορτέση (Mazda, Ford κ.λ.π.). Προχθές ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη λειτουργίας της και το χρονοδιάγραμμα εμπορίας των αυτοκινήτων στη χώρα μας. Η τρίτη εταιρεία είναι του ομίλου Συγγελίδη (Citroen, Chrysler, Jeep, Dodge, Skoda κ.λ.π.), αλλά μάλλον για τέλη 2008 αρχές 2009 θα λειτουργήσει. Οσον αφορά την «Καθαία», θα εισάγει τα μοντέλα της μάρκας Brilliance που είναι άγνωστη βέβαια στο ευρύ κοινό, μια και πρόσφατα έκανε την εμφάνισή της στην Ευρώπη.

Παρουσιάστηκε στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου της Γενεύης και της Φρανκφούρτης πέρυσι και φέτος θα δώσει το «παρών» στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο. Η Brilliance δείχνει ότι είναι σοβαρή αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, εκεί που η κατάσταση αλλάζει. Από τις 200 και πλέον εταιρείες (!) που φτιάχνουν διάφορα αυτοκίνητα – κόπιες ευρωπαϊκών, πολλές είτε έκλεισαν είτε εξαγοράστηκαν από τις μεγαλύτερες. Το τοπίο παραμένει ακόμα θολό, αλλά ξεδιαλύνει με τις συνεργασίες που κάνουν οι Κινέζοι με Ιάπωνες αλλά και Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, κινητήρων, ανταλλακτικών κ.λ.π. Η έδρα της Brilliance βρίσκεται στην πόλη Σενιάνγκ, βόρεια του Πεκίνου με μια ώρα πτήση. Εχει προσωπικό 9.100 άτομα, 500.000 τ.μ. εγκαταστάσεων σε 970.000 τ.μ. γης, το 2005 έκανε τζίρο 523,6 εκατ. ευρώ και πρόπερσι 1 δις ευρώ.

Το 2006 παρήγαγε 80.000 μίνιβαν και 40.000 μοντέλα BS6 (μεγάλο τετράθυρο) και το 2007 έχει προϋπολογίσει να φτιάξει 130.000 μοντέλα BS6, BS4, τις Σειρές 3 και 5 της ΒMW για να πουληθούν στην Κίνας και 120.000 μίνιβαν. Οι μονάδες παραγωγής χρησιμοποιούν ρομπότ και η παραγωγική ικανότητα φθάνει στα 250.000. Για τα δικά της αυτοκίνητα συνεργάζεται σχεδιαστικά με τους ιταλικούς οίκους Italdesign (Τζιουτζιάρο) και Pininfarina, με τις Toyota – Mitsubishi για κινητήρες και με την Porsche για το σασί. Για τη διανομή στην Ευρώπη υπάρχει μια κεντρική εταιρεία στο Λουξεμβούργο, με δίκτυο πωλήσεων σε Γερμανία (ξεκίνησαν), Ελβετία, Ισπανία, Φιλανδία, Πολωνία, Χώρες της Βαλτικής, Σλοβενία, Ουγγαρία, Σουηδία, Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Πορτογαλία, Νορβηγία, Σλοβακία, Αυστρία, Βαλκανικές χώρες, Τσεχία, Ιταλία και Ελλάδα. Στη χώρα μας πάντως τα αυτοκίνητα θα έρχονται απευθείας από την Κίνα, Τσεχία, Ιταλία.

Εν συντομία…

Τα μοντέλα που έρχονται στην Ελλάδα φέτος είναι: BS 6 (διατίθεται στην Ευρώπη), BS 4 (Α’ εξάμηνο), BC 3 (Β’ εξάμηνο) και BS 2 (τέλος του 2008). Επειδή στην Ευρώπη τα μισά αυτοκίνητα πωλούνται με κινητήρα πετρελαίου, τα Brilliance θα φορούν τέτοιον πριν το καλοκαίρι. Το BS 6 είναι ένα μεγάλο τετράθυρο. Αρχικά στις δοκιμές της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC πήρε μόνο 1 αστέρι. Σύντομα οι Κινέζοι το βελτίωσαν σε θέματα ασφάλειας, πέρασε από τεστ και έφθασε τα 3 αστέρια. Φορά κινητήρες βενζίνης Mitsubishi Euro 4 (2.0lt – 122hp, 2.4lt- 130hp), έχει 4 αερόσακους, 4 δισκόφρενα, ABS με κατανομή πέδησης, μπλοκέ διαφορικό και πολλά άλλα στάνταρ. Στη Γερμανία πωλείται 20.000 ευρώ. Το BS 4 είναι μεσαίο μοντέλο με ίδιο εξοπλισμό και κινητήρες (1.6lt – 100hp, 1.8lt – 136hp). Θα φορά και έναν 1.8lt turbo – 170hp δικής της παραγωγής. Το BC3 είναι coupe, και το BC 2 ένα 5θυρο με μικρότερους κινητήρες Mitsubishi (1.3lt – 88hp, 1.6lt – 107hp). Στην ελληνική αγορά από τον Ιούνιο, με τιμές 10-15% φθηνότερα ανά κατηγορία κυρίως από τα κορεατικά αυτοκίνητα. Ιδωμεν.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube