Η προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, αλλάζει τα δεδομένα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού η Seat τρέχει με πετρελαιοκίνητο Leon. Το ίδιο η Peugeot με την Audi στο LeMans. Στην F1 από φέτος είναι υποχρεωτικά τα βιοκαύσιμα σε ποσοστό 5,75%, ενώ καθιερώνεται και στο «παγκόσμιο κύπελλο χωρών» A1GP (ίδια μονοθέσια για τις 22 χώρες – ομάδες, πήρε μέρος πέρυσι και η ελληνική ομάδα αλλά αποχώρησε εξαιτίας των εξόδων). Την ερχόμενη Κυριακή στη Νέα Ζηλανδία, στον 5ο αγώνα του θεσμού που ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο, το καύσιμο Hiperflo E30 που θα χρησιμοποιηθεί αποτελείται από 30% αιθανόλη (παράγεται από ζάχαρη) και 70% βενζίνη, μειώνοντας κατά 21% το διοξείδιο του άνθρακα. Οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένουν ίδιες.
Δημήτρης Μπαλής