Το περιμέναμε καιρό και ήρθε στις γιορτές. Η νέα προσπάθεια προσέλκυσης αγοραστικού κοινού της VW, φαίνεται ότι είναι…καταδικασμένη να πετύχει εξ’ αρχής. Βέβαια η έλευση του Tiguan θα πρέπει να συνοδεύεται από λογικό χρόνο παράδοσης του μοντέλου, για το οποίο γνωρίζουμε ότι περίπου 250 αυτοκίνητα θα μπορούν να διατίθενται μηνιαίως στη χώρα μας. Αρα, ανάλογα τις παραγγελίες μπορεί να περιμένετε λίγο έως αρκετά (3 μήνες ίσως). Οδήγησα το Tiguan για πολλά χιλιόμετρα, σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο αλλά και σε λασπωμένο χωματόδρομο. Θεωρώ ότι ήταν περίπου αναμενόμενα αυτά που διαπίστωσα. Η VW έχοντας το μεγάλο τετρακίνητο SUV Touareg, θέλησε να φτιάξει ένα μικρότερο που να απευθύνεται σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Για να περιορίσει το κόστος χρησιμοποίησε το πάτωμα του Golf, το οποίο έχει αποδειχθεί αξιόπιστο. Ενίσχυσε όμως τις αναρτήσεις (γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) με υποπλαίσια υψηλής αντοχής, για καλύτερη ακαμψία, ενώ για την περαιτέρω μείωση των κραδασμών τοποθέτησε στα μπροστινά αμορτισέρ ένα πρόσθετο αποσβεστήρα. Σχεδιαστικά το Tiguan θυμίζει Golf και Passat, και πίσω λίγο Touareg. Αλλωστε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο μικρός του αδερφός. Κυρίαρχο σημείο είναι η μάσκα σε σχήμα V, ενώ ο προφυλακτήρας και η εισαγωγή αέρα διαφέρει ανάλογα την έκδοση. Στην απλή με το χαμηλό σπόιλερ η γωνία προσέγγισης είναι 18 μοίρες, ενώ στη δεύτερη (Track&Field) για πιο εκτός δρόμου καταστάσεις προστέθηκε προστατευτική ποδιά και η γωνία αυξήθηκε στις 28 μοίρες. Ωστόσο οι γωνίες ράμπας και αποχώρησης παραμένουν ίδιες σε όλες τις εκδόσεις, 20 και 25 μοίρες αντίστοιχα. Στο εσωτερικό επίσης, η διάθεση για να περιοριστούν τα κόστη παραγωγής παρατηρείται στο ταμπλό, το οποίο προέρχεται αυτούσιο από το υπερυψωμένο Golf Plus. Αλλαξαν όμως τα πάνω πλαστικά, και έγιναν πιο μαλακά. Σε χώρους θεωρώ ότι 5 ενήλικες μεταφέρονται άνετα με κανονικές αποσκευές. Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται, αναδιπλώνονται και μετακινούνται εμπρός πίσω (60/40) κατά 16 εκατοστά, διαμορφώνοντας το χώρο αποσκευών από 360 (νορμάλ διάταξη) σε 470 λίτρα. Το μοντέλο σε στυλ αρέσει αλλά δεν (με) εντυπωσιάζει, αντιθέτως με την οδηγική του συμπεριφορά που είναι ανωτέρου επιπέδου, έχοντας καινούργιο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, με 2,7 στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη.

Εν συντομία…

Το Tiguan επιτίθεται στα δημοφιλέστερα SUV μοντέλα της αγοράς (RAV4, CR-V, Grand Vitara). Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion μέσω πολύδισκου συμπλέκτη Hadlex μεταφέρει σε φυσιολογικές συνθήκες οδοστρώματος τη ροπή κατά 90-10 σε εμπρός και πίσω άξονα. Η VW αναφέρει ότι σε ακραίες καταστάσεις η ροπή πηγαίνει έστω για λίγο 100% πίσω, ενώ με το ηλεκτρονικό μπλοκάρισμα του διαφορικού κλειδώνει σε 50-50. Επίσης, στάνταρ είναι και το σύστημα Off road mode. Με το πάτημα του διακόπτη ενεργοποιείται σύστημα ελέγχου κατάβασης (γωνία 20 μοίρες), αλλάζει η χαρτογράφηση του γκαζιού, βελτιώνεται η πρόσφυση και μαλακώνει το ABS σε ολισθηρές επιφάνειες. Με τον διακόπτη Auto Hold υποβοηθείται η εκκίνηση στην ανηφόρα, ενώ το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό με διακόπτη. Οσον αφορά το ESP για την ευστάθεια, έχει και λειτουργία για έλεγχο τρέιλερ, με δυνατότητα ρυμούλκησης 2,5 τόνους. Όλα αυτά με: αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 6 αερόσακους, σύστημα αντιολίσθησης τροχών, ραδιο-Cd με 8 ηχεία, υπολογιστή ταξιδιού, πυξίδα και ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές, καθρέπτες) είναι στάνταρ. Τιμές από 26.950 ευρώ.

Αποστολή στην ορεινή Ναυπακτία: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube