Επί γαλλικού εδάφους έγινε πριν λίγες ημέρες η παρουσίαση της φρεσκαρισμένης έκδοσης του Focus, με το οποίο περιπλανήθηκα κοντά στα 300 χιλιόμετρα στην ευρύτερη περιοχή (και ορεινά) της κοσμικής και παραθαλάσσιας Νίκαια, στην περίφημη Κοτ Ντ’ Αζούρ. Το 1998 είχα οδηγήσει την πρώτη γενιά του μοντέλου στη Νορμανδία και μάλιστα έμεινα σε ένα κλασικό ξενοδοχείο μπροστά στην ατέλειωτη παραλία όπου έγινε η απόβαση των συμμάχων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το Focus που αντικατέστησε το επιτυχημένο Escort άργησε λίγο να καταξιωθεί στην αγορά, επειδή το σχέδιό του ήταν αρκετά προχωρημένο. Θυμάμαι ότι αρκετοί τότε δημοσιογράφοι το αντιμετώπισαν με διστακτικότητα. Ανήκα σε εκείνους που θεωρούσαν ότι το 5θυρο και αργότερα 3θυρο αμάξωμα, ήταν από τα καλύτερα της κατηγορίας των μικρομεσαίων και τα 5 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα, δικαίωσαν τις απόψεις μου. Το 2004 οδήγησα στην Τουρκία, στα Μικρασιατικά παράλια για 5 (Δαρδανέλια, Τροία, Αϊβαλί, Σμύρνη, Πέργαμο, Τεσμέ), τη δεύτερη γενιά του Focus. Τότε ήμουν ανάμεσα σε εκείνους (στους περισσότερους) που έλεγαν ότι η σχεδιαστική εξέλιξη του αυτοκινήτου δεν ήταν ανάλογη του αρχικού τολμήματος, χρησιμοποιώντας περισσότερο συντηρητικές γραμμές. Στην αγορά όμως το νερό είχε μπει στο αυλάκι και σε συνδυασμό με ορισμένες ενέργειες της μάρκας (ειδικά στην Ελλάδα με δωρεάν πακέτα εξοπλισμού και ανταλλαγή παλαιού Focus – καινούργιου), το μοντέλο κράτησε το κοινό του. Αυτή η τακτική έφερε πέρυσι το μοντέλο πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, μπροστά από παραδοσιακούς παίκτες (Corolla, Golf, Astra, 307, Accent). Η Ford διατηρώντας το σχέδιο του μοντέλου στο ίδιο ύφος, προχώρησε σε ορισμένες πινελιές ανανέωσης, ώστε να υπάρχει ομογενοποίηση στη γκάμα. Ετσι, χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από το νέο Mondeo που είναι πράγματι ελκυστικό: χρώμιο στη μπάρα πάνω από τη μάσκα, τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα, νέα φωτιστικά σε σχήμα κεραυνού, φουσκωμένο καπό, τονισμένα φτερά, πίσω αεροτομή στην πόρτα ψηλά με φως στοπ, πίσω φωτιστικά με λυχνίες LED (χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερος φωτισμός, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής) και νέος δυναμικός προφυλακτήρας, συνθέτουν την εικόνα του φρεσκαρίσματος. Στο εσωτερικό οι επεμβάσεις είναι λιγότερες και αφορούν στο χρώμιο του πίνακα οργάνων, την κονσόλα με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού και στον λεβιέ ταχυτήτων (ίδιος με του Mondeo). Επιπρόσθετα, τοποθέτησε στο διακόπτη για τα φλας μενού ρύθμισης της υποβοήθησης του τιμονιού (τρία προγράμματα) που απενεργοποιεί και το ESP, θύρα USB, διακόπτη εκκίνησης (στάνταρ στην έκδοση ST) και Bluetooth

Εν συντομία…

Στον τομέα της ανάρτησης δεν υπήρξε καμία αλλαγή από το προηγούμενο μοντέλο. Ούτε στους κινητήρες. Βενζίνης: 1.4 lt – 80 hp, 2.6 lt – 100 hp, 1.6 lt – 115 hp (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων), 2.0 lt – 145 hp, 2.5 lt turbo 0 225 hp (έκδοση ST). Πετρελαίου: 1.6 lt – 90 hp/109 hp (δύο εκδόσεις), 1.8 lt – 115 hp, 2.0 lt – 136 hp. Συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας θα προσφέρεται προαιρετικά και με το νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη που επιτυγχάνει γρηγορότερες αλλαγές στις σχέσεις. Σε ασφάλεια διατηρεί τους 6 αερόσακους. Το μοντέλο αναμένεται σε 3θυρο, 5θυρο και station wagon αμάξωμα τον Φεβρουάριο με περίπου ίδιες τιμές με το υπάρχον μοντέλο. Την άνοιξη θα προστεθούν το 4θυρο αμάξωμα και η έκδοση ST. Το φρεσκαρισμένο Focus είναι όμορφο σε εμφάνιση, αλλά η μάρκα δεν προχώρησε σε αλλαγές στους κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι είναι μεν καλοί, όχι όμως ισχυροί με τον ανταγωνισμό που υπάρχει με τους μικρού κυβισμού turbo.

Αποστολή στη Νίκαια της Γαλλίας: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube