Πάντα βρίσκει τρόπο η Vespa να γοητεύει τους νέους και να αναζωογονεί τους. Με το νέο μοντέλο S αναβιώνει τη γοητεία της σπορ «Vespino» και αναδεικνύει το ανήσυχο πνεύμα της φίρμας – σύμβολο της ιταλικής μηχανολογίας, που διατηρεί αναλλοίωτες στο χρόνο τις παραδοσιακές αξίες της ξεχωριστής σχεδίασης και της απαράμιλλης ποιότητας. Αυστηρά απλή σε αισθητική, μοιάζει πολύ με τα μοντέλα που έγραψαν ιστορία τη δεκαετία του ’70, Vespa 50 Special και Primavera. Ημουν λίγων ετών τότε, τη δεκαετία που σημάδεψαν εξαιρετικά γεγονότα όπως η απόβαση του ανθρώπου στο φεγγάρι. Οι δρόμοι πλέον είχαν ανοίξει σε όλους τους τομείς δημιουργικότητας, με επαναστατικές πολλές φορές ιδέες. Η μόδα κυριαρχείται με παντελόνια καμπάνα, μεσάτα σακάκια, μεγάλους γιακάδες και στενές γραβάτες. Η φαβορίτα και το μακρύ μαλλί ήταν το σήμα κατατεθέν του νέου και το μίνι στις κοπέλες. Σχεδιαστικά η τάση ήθελε πιο ομαλές γραμμές, από τα αυτοκίνητα μέχρι τα είδη οικιακής χρήσεως. Η τηλεόραση είχε αλλάξει τη ζωή των Ελλήνων με απίθανες σειρές (Γιούγκερμαν, Αγνωστος Πόλεμος, Πανθέοι, Λούνα Παρκ…), ο κινηματογράφος διέπρεπε διεθνώς με σκληρές ταινίες (ο Ταξιτζής, ο Νονός…) και η μουσική συγκλονιζόταν από τα ροκ γκρουπ (Led Zeppelin, Pink Floyd, CSN&Y, Genesis…) τα οποία πήραν τη σκυτάλη από τους θρυλικούς Beetles που μόλις διαλύθηκαν ως συγκρότημα. Οι διαμαρτυρίες των φοιτητών, που ξεκίνησαν στο τέλος της δεκαετίας του ’60 ταράζουν την Ευρώπη και μέσα σε αυτό το συνονθύλευμα έρχεται η Vespa να συνοδεύσει τους νέους πρωταγωνιστές της συνταρακτικής σκηνής. Η Vespa Special και η Primavera γίνονται τα δίτροχα σύμβολα. Μικρά, ευέλικτα και δυναμικά, είναι τα σκούτερ που κινούν τα θέλω μιας γενιάς αγοριών και κοριτσιών που πρωταγωνιστούν στη σκηνή της κοινωνίας. Η νέα Vespa S ουσιαστικά αποτελεί συνδετικό κρίκο της τότε γενιάς με την τωρινή. Με διαχρονικές, σπορ γραμμές και εμπλουτισμένη με σύγχρονα στοιχεία. Το τιμόνι φιλοξενεί έναν καινούργιο ορθογώνιο προβολέα, σχήμα που είχε εμφανιστεί στην 50 Special, ενώ η ανανεωμένη μπροστινή μάσκα τονίζεται περισσότερο. Το φτερό με το χρωμιωμένο στοιχείο έχει μειωθεί στο ελάχιστο για να φανερώσει το περίγραμμα της ανάρτησης, τον τροχό και τη ζάντας από ελαφρύ κράμα μετάλλου, με τη σέλα να επιστρέφει στα σχέδια του παρελθόντος. Η S 50 φορά τη δυναμική «sport» και η S 125 την «touring» για περισσότερη άνεση. Ο καθένας πάντως μπορεί να παραγγείλει αυτή που θέλει, για οποιαδήποτε έκδοση. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, ακαμψία και κράτημα στην οδήγηση, ενώ στη μπροστινή ανάρτηση ξεχωρίζει το πλευρικό μονόμπρατσο «αεροναυτικής προέλευσης», μια τεχνική λύση που ανανεωμένη συνοδεύει τη Vespa από το πρώτο μοντέλο. Πίσω υπάρχει μονό υδραυλικό αμορτισέρ διπλής δράσης που, στην 125 ρυθμίζεται σε 4 θέσεις (αερανάρτηση).

Εν συντομία…

Η Vespa S διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη εφοδιάζεται με δίχρονο κινητήρα 50 κ.εκ. και η δεύτερη με τετράχρονο125 κ.εκ. προδιαγραφών ρύπων Euro 3. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δισκόφρενο μπροστά (δαγκάνα δύο εμβόλων) και ταμπούρο πίσω, ενώ το ρεζερβουάρ των 8,6 λίτρων βρίσκει χώρο μέσα στο πλαίσιο χωρίς να επηρεάζει το χώρο κάτω από τη σέλα. Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει: βαλιτσάκι 32 λίτρων στο χρώμα του οχήματος, ανεμοθώρακα και ταπέτο, πίσω σχάρα χρωμίου, αυτοκόλλητα, κουκούλα, προστασία ποδιών, δερμάτινη τσάντα, συναγερμό, ηλεκτρονικό αντικλεπτικό δισκόπλακας, κράνη Vespa “Europe” και αντικλεπτική αλυσίδα. Η Vespa S προσφέρεται σε λευκό, κόκκινο και μαύρο χρώμα. Η S 50 κοστίζει 2.300 ευρώ και η S 125 αγγίζει τα 3.000 ευρώ. Εξάλλου, οι απαιτητικοί πελάτες μέσω της ιστοσελίδας: www.vespashopping.com θα βρουν ένα πλήρη κατάλογο προϊόντων: ένδυσης, συλλεκτικών μοντέλων, αξεσουάρ, ιστορικών δημοσιεύσεων, κράνη και προϊόντα περιορισμένης έκδοσης που αφορούν στην εικόνα του σκούτερ-μύθου.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube