Να λοιπόν που κι ο μικρός αδερφός γίνεται cabrio. Μετά το Α4, το μικρότερο στην τάξη μοντέλο της Audi, το Α3 ετοιμάζεται να έρθει…ξεσκέπαστο. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των παραδοσιακών αγοραστών cabrio, ενώ δεν αποκλείεται να κερδίσει και ορισμένους από αυτούς που επιλέγουν τις coupe-cabriolet εκδόσεις με μεταλλική και εν μέρει γυάλινη αναδιπλούμενη οροφή. Βέβαια η Audi δεν διαθέτει τέτοιο μοντέλο, παρά μόνο η «αδελφή» μάρκα VW με το Eos. Όμως στον γερμανικό όμιλο έχουν διαχωρίσει κατά κάποιο τρόπο τον προσανατολισμό των προϊόντων τους, θεωρώντας ως πιο premium, ανώτερη μάρκα την Audi έναντι της VW αλλά και των Seat – Skoda που επίσης ανήκουν στον όμιλο. Προς το παρόν πάντως ο εσωτερικός ανταγωνισμός θα είναι στα δύο μοντέλα που προανέφερα, αφού τόσο η ισπανική μάρκα όσο και η τσέχικη δεν έχουν ακόμα ανοικτές εκδόσεις αμαξωμάτων. Οσον αφορά στο Α3 cabrio, το αυτοκίνητο εντυπωσιάζει σε χαρακτήρα. Διαθέτει την έντονη μάσκα – σήμα κατατεθέν όλων των πρόσφατων Audi, τους εκατέρωθεν αεραγωγούς, και τα αυλάκια στο καπό. Στο πλάι η γραμμή των παραθύρων είναι αυστηρά ευθεία και πίσω τα φωτιστικά αγκαλιάζουν αρκετά την πόρτα του χώρου αποσκευών, η οποία σχηματίζει μικρή αεροτομή με τρίτο φως στοπ. Σε διαστάσεις είναι κατά 3 εκατοστά μακρύτερο από το 3θυρο κλειστό Α3, φθάνοντας στα 4,238 μ., ενώ το μεταξόνιο των 2,578 μ. φαντάζει αρκετό για 4 επιβάτες οι οποίοι φιλοξενούνται σε ισάριθμα καθίσματα. Ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος στο πορτμπαγκάζ είναι 260 λίτρα αλλά με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φθάνει στα 647 λίτρα. Στο εσωτερικό όλα είναι σχεδόν ίδια με την 3θυρη έκδοση. Στρογγυλοί αεραγωγοί, τιμόνι με χειριστήρια, ημιμπάκετ καθίσματα και κάθετη κονσόλα είναι τυπικά στοιχεία Audi. Στο cabrio δε προστέθηκε χρώμιο στο τιμόνι, στο ταμπλό και στη βάση της κονσόλας. Σε επίπεδο ανάρτησης δεν υφίσταται ουδεμία διαφορά από το 3θυρο, που αποτελεί τη βάση του cabrio. Γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, ενώ η κρεμαγιέρα έχει ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα του cabrio είναι βέβαια η υφασμάτινη οροφή, η οποία αναδιπλώνεται κι αυτή ηλεκτροϋδραυλικά με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Υπόσχεται καλή ηχομόνωση και τοποθετείται πλήρως στο χώρο αποσκευών.

Εν συντομία…

Εξαιτίας της ειδικής κατασκευή του cabrio αμαξώματος, υπήρξε μεγαλύτερη ενίσχυση στο πλαίσιο, με το 45% να είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής. Παρ’ όλα αυτά το βάρος δεν αυξήθηκε (1.425 κιλά). Αναφορικά με την ασφάλεια αναμένεται να εφοδιάζεται με αεροκάκους οδηγού – συνοδηγού και πλευρικούς, ενώ δύο εκτινασσόμενα roll bar στα πίσω προσκέφαλα θα προστατεύουν σε περίπτωση ανατροπής. Στάνταρ πρόκειται να είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας. Σε επίπεδο κινητήρων η Audi θα εφοδιάσει το αυτοκίνητο με δύο ισχυρά σύνολα βενζίνης: 1.8 TFSI – 160 hp (συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων) και 2.0 TFSI – 200 hp (ίδιο κιβώτιο και προαιρετικά 6άρι αυτόματο και μηχανικό εν σειρά με διπλό συμπλέκτη για αμεσότερες αλλαγές σχέσεων). Διαθέσιμοι θα είναι επίσης και δύο κινητήρες πετρελαίου: 1.9 TDI – 105 hp, 2.0 TDI – 140 hp. Σε εξοπλισμό θα περιλαμβάνει αρκετά στάνταρ. Το μοντέλο κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Ουγγαρίας.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube