Η ναυαρχίδα της Audi, το περίφημο Α8 που κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο, δέχθηκε ένα ευεργετικό φρεσκάρισμα τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό μέρος, ενώ τοποθετήθηκε ένας νέος κινητήρας μικρότερου κυβισμού. Ξεκινώντας από την εμφάνιση του αυτοκινήτου, παρατηρούμε: μπροστινά φωτιστικά με ενσωματωμένα φώτα ημέρα (στάνταρ στις εκδόσεις W12), ανασχεδιασμένα πίσω φωτιστικά σώματα με στοιχεία φωτοδιόδων LED(μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, χαμηλότερη κατανάλωση), νέους προβολείς ομίχλης και εξωτερικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλάς, καλύτερης ποιότητας κρύσταλλα, νέες αποχρώσεις μπροστινής μάσκας (μαύρη για τους V6 κινητήρες, μαύρη με χρώμιο για τους V8 και W12 κινητήρες), αλουμίνιο στις εξωτερικές λαβές των θυρών, νέες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών (στάνταρ στο S8) και νέα παλέτα χρωμάτων. Αντίστοιχα στο εσωτερικό διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν: νέες ξύλινες επενδύσεις, αλουμίνιο στο διακόπτη για τον εξωτερικό καθρέπτη, αλουμίνιο στο αναδιπλούμενο ντουλαπάκι στο εσωτερικό των θυρών, νέος διακόπτης Start/Stop (εκκίνηση – σβήσιμο κινητήρα), οθόνη πολλαπλών ενδείξεων σε μαύρη γυαλιστερή επένδυση και δείκτες πίνακα οργάνων (από το S8). Ως πολυτελές αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Τα λεγόμενα Audi Side & Lane Assist βοηθούν ιδιαίτερα στα μεγάλα ταξίδια προειδοποιώντας τον οδηγό άμεσα για την ύπαρξη παράπλευρων οχημάτων που κινούνται στην ίδια πορεία. Αυτό συμβαίνει μέσω ειδικών αισθητήρων που αντιλαμβάνονται τους ελιγμούς (αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας). Για παράδειγμα, εάν ένα άλλο όχημα κινείται στην κρίσιμη ζώνη (κρυφό σημείο), τότε ένα κίτρινο φως LED (στoν εξωτερικό καθρέπτη) ειδοποιεί τον οδηγό να προσέξει. Εάν, ωστόσο επιμένει στην αλλαγή λωρίδας, παρά την προειδοποίηση, τότε τα LED γίνονται φωτεινότερα και η λάμψη τους συνεχής, ώστε ο οδηγός να είναι σε πλήρη ετοιμότητα. Επίσης, μια μικρή φωτογραφική μηχανή που βρίσκεται στο αλεξήνεμο επάνω από τον εξωτερικό καθρέφτη, ελέγχει το δρόμο μπροστά από το όχημα και με τη βοήθεια ενός υψηλής απόδοσης υπολογιστή δονεί το τιμόνι στην περίπτωση που η κατεύθυνση του αυτοκινήτου κριθεί επικίνδυνη. Το ανανεωμένο Α8 συνοδεύεται με ένα νέο κινητήρα 2.8 lt FSI - 210 hp που έχει μέγιστη ροπή 280 χιλιογραμμόμετρα μεταξύ 3.000 - 5.000 σ.α.λ. Επίσης, η ιδιαιτερότητα κατασκευής του πλαισίου περιόρισε το βάρος (1690 κιλά), χαρίζοντας επιτάχυνση 8 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 238 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η κατανάλωση σε μικτό κύκλο κίνησης είναι 8,3 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση).

Εν συντομία…

Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω σε εξοπλισμό, διατίθεται ένα επιπλέον πακέτο (για τα μοντέλα των V6 & V8 κινητήρων) που περιλαμβάνει: ζάντες αλουμινίου 5 αχτίνων και 19 ιντσών με ελαστικά 255/40R, χαρακτηριστικά αλουμινίου στο εσωτερικό, δερμάτινη επένδυση καθισμάτων, σπορ εμπρός καθίσματα σε διχρωμία, σπορ δερμάτινο τιμόνι 3 αχτίνων με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, ηλεκτρική ρύθμιση κολόνας τιμονιού, πνευματική ανάρτηση με σπορ ρύθμιση, ηλεκτρική ρύθμιση ύψους ζωνών ασφαλείας, ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα με μνήμες, πίσω αεροτομή, ουρανό σε μαύρη απόχρωση, εξωτερικούς καθρέπτες θερμαινόμενους - ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους (αντιθαμβωτικοί και με μνήμη) όπως και προασαρμοζόμενους προβολείς Xenon με πλυστικό σύστημα και ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Τιμές από 81.800 ευρώ (2.8 FSI multitronic), ενώ το S8 5.2 V10 FSI quattro tiptronic κοστίζει 127.100 ευρώ

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube