Ενενήντα χρόνια μετά την παραγωγή του αυτοκινήτου Model-A, η Mitsubishi λανσάρει μιά παγκόσμια πλατφόρμα -σε συνεργασία με την Chrysler- στην οποία βασίζει το νέο Outlander 2ης γενιάς και τώρα τη νέα οικογένεια Lancer, με τις εκδόσεις Sports Sedan, Sportback και Evolution. Η πλατφόρμα αυτή, σχεδιασμένη γύρω από ένα σετ κοινών χαρακτηριστικών (εμπρός πάτωμα + εμπρός ανάρτηση + ηλεκτρονικά), είναι ευέλικτη και μπορεί να φιλοξενήσει το προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και άλλες τεχνολογίες (π.χ. αλουμινένια οροφή) δοκιμασμένες στους αγώνες. Η νέα οικογένεια Lancer κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Στη Σαρδηνία πριν μερικές ημέρες οδήγησα την Sports Sedan έκδοση, η οποία σε λίγες ημέρες θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Mitsubishi σε όλη τη χώρα. Κατά την άνοιξη περιμένουμε την ισχυρή Evolution και μετά το καλοκαίρι την 5θυρη Sportback. Το Lancer πρωτοεμφανίστηκε το 1973 σε πισωκίνητες εκδόσεις μέχρι το 1987 ή και προσθιοκίνητες από το 1982 έως σήμερα. Αναμφίβολα στην εξέλιξή του έπαιξαν ρόλο και οι αγώνες, με το Lancer EX 2000 Turbo του 1980 των 170 ίππων να στέλνει μηνύματα. Η 9η γενιά του Lancer ήρθε και ελπίζει να κερδίσει την εκτίμηση περισσότερων Ευρωπαίων αγοραστών. Η μάρκα θεωρεί ότι το 24% των αγοραστών θα επιλέξουν το 4θυρο Sports Sedan αμάξωμα και το 70% το Sportback. Το πρώτο διαθέτει χαμηλωμένο αμάξωμα, μακρύ καπό και κοντό πορτμπαγκάζ, φαρδύ μετατρόχιο και σφηνοειδή μεσαία γραμμή. Στοιχεία, όπως η μάσκα με τη δυναμική εισαγωγή του αέρα, συμβάλλουν στη σπορτίφ εικόνα του μοντέλου που από εμφάνιση παίρνει σχεδόν άριστα. Στο εσωτερικό τα σκληρά πλαστικά (μετά το εξάμηνο μάλλον θα έρθουν εκδόσεις με μαλακότερα πλαστικά) δεν μου άρεσαν αλλά ικανοποιήθηκα από το φινίρισμα, την εργονομία, την άνεση, το σπορ πίνακα οργάνων, το τριάχτινο τιμόνι (δερμάτινο και με χειριστήρια ανάλογα την έκδοση) και τα σπορ καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη. Τα πίσω έχουν μεγάλα μαξιλάρια και η πλάτη τους διαιρείται και αναδιπλώνεται κατά 60:40 για περισσότερο χώρο αποθήκευσης στο πορτμπαγκάζ. Εξάλλου, για μικρότερα αντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες θήκες. Τώρα, στον τομέα της ανάρτησης χρησιμοποιούνται μπροστά τα κλασικά γόνατα McPherson με σπειροειδή ελατήρια, ενώ πίσω έχουν τοποθετηθεί πολλαπλοί σύνδεσμοι με υστερούντες βραχίονες. Στους εξαιρετικούς δρόμους του ιταλικού νησιού μου φάνηκε καλοστημένο για ένα μέσο οικογενειάρχη, αλλά για τους πιο ζωηρούς διατίθεται προαιρετικά και σπορ πλαίσιο (μεγαλύτερες αντιστρεπτικές δοκοί, σκληρότερα ελατήρια/αμορτισέρ, εμπρός μπάρα θόλων και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών σε ελαστικά 215/45 R18).

Εν συντομία…

Το τιμόνι έχει υδραυλική υποβοήθηση, με εξαίρεση την έκδοση 1.5 lt. που διαθέτει ηλεκτρική (σκληραίνει η υποβοήθηση ανάλογα την ταχύτητα). Στην πέδηση διατίθενται εμπρός και πίσω δισκόφρενα, ABS με ηλεκτρονική κατανομή και υποβοήθηση φρεναρίσματος, ενώ στις αναβαθμισμένες εκδόσεις προσφέρονται συστήματα ευστάθειας και πρόσφυσης. Για την ασφάλεια φροντίζουν 7 αερόσακοι και οι ζώνες ασφαλείας σε όλα τα καθίσματα. Ο βασικός κινητήρας 1,5 lt – 109 hp αδικεί το σπορτίφ σύνολο, αλλά είναι προσιτή η τιμή αγοράς, με τον 1.8 lt – 144 hp (συνεργασίας με DaimlerChrysler και Hyundai) να αποδίδει σαφώς καλύτερα. Βέβαια ορισμένοι έχουν το μυαλό τους στο Evolution με τον 2.0 lt turbo κινητήρα των 295 hp, αλλά θα κάνουν υπομονή. Πάντως το ερχόμενο φθινόπωρο θα κυκλοφορήσει η πιο ήπια έκδοση Ralliart, επίσης τετρακίνητη με ίδιο κινητήρα αλλά ισχύος 240 ίππων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (1.5 και 1.8) ή με 4-τάχυτο πλήρως αυτόματο (1.5). Το Lancer χρησιμοποιεί σύστημα τηλεχειρισμού και εκκίνησης χωρίς κλειδί, κάτι αρκετά εύχρηστο. Οι τιμές ξεκινούν από τα 16.990 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube