Είναι αλήθεια ότι με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου σε αρκετές χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης, με την παράλληλη είσοδο ορισμένων εξ’ αυτών στην Ευρωπαϊκή Ενωση, το αυτοκινητιστικό τοπίο αλλάζει ραγδαία στη γηραιά ήπειρο. Σε μόλις πέντε χρόνια, από το 2002 μέχρι το 2007, οι πωλήσεις στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη έχουν υπερδιπλασιαστεί. Από τα 2,7 εκατ. αυτοκίνητα του 2002 αναμένεται στο τέλος της χρονιάς φέτος να έχουν πουληθεί πάνω από 5,5 εκατ, μονάδες. Ταυτόχρονα, την ίδια περίοδο, το μερίδιο αγοράς της General Motors έχει υπερδιπλασιαστεί, από 4,35% σε 8,9% και τώρα με το λανσάρισμα του νέου Astra sedan, της τετράθυρης έκδοσης, προβλέπεται περαιτέρω αύξηση του μεριδίου. Το αμάξωμα αυτό παρουσιάστηκε πέρυσι στην Εκθεση της Κωνσταντινούπολης και σιγά σιγά αρχίζει να πωλείται στις διάφορες χώρες. Η Ελλάδα μάλλον θα το εισάγει τελευταία, γύρω στο πρώτο τρίμηνο του 2008, αφού η ζήτηση στις υπόλοιπες αγορές είναι μεγαλύτερη. Αξίζει να σημειώσω ότι το 67% των Τούρκων πελατών, για παράδειγμα, επιλέγουν τέτοιους είδους αμαξώματα τριών όγκων, ενώ στη Ρωσία το ποσοστό αυτό είναι 65%. Εκεί η Opel εκτιμά ότι θα πουλήσει περίπου το ένα τρίτο των Astra sedan, ενώ από 10% διεκδικούν η Ισπανία και οι χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης. Στη χώρα μας η κατηγορία αυτή έχει συρρικνωθεί λόγω των εμπορικότερων 5θυρων hatchback αμαξωμάτων, των πολυμορφικών MPV και των τετρακίνητων SUV. Οσον αφορά στο τετράθυρο Astra λοιπόν, με την έκδοση αυτή η Opel επεκτείνει τη γκάμα του μοντέλου σε επτά αυτοκίνητα: 5θυρο, 3θυρο GTC, station wagon, OPC, cabrio-coupe και van. To Astra συνολικά πούλησε το 2006 περίπου 517.000 αυτοκίνητα, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί όχι τόσο πολύ φέτος αλλά κυρίως του χρόνου σε μια ουσιαστικά πλήρη εμπορική χρονιά της έκδοσης sedan. Η έκδοση αυτή, με τον ξεχωριστό χώρο αποσκευών, συνεχίζει την παράδοση των αντίστοιχων εκδόσεων των δύο πρώτων γενεών Astra. Χρησιμοποιεί το μακρύ μεταξόνιο του station wagon (2,703 μ.) κάτι που εγγυάται ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες και μεγάλο πορτμπαγκάζ (490 λίτρα) το οποίο διευρύνεται με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (διαιρούνται 60:40). Εχοντας μήκος 4,587 μ., πλάτος 1,753 μ. και ύψος 1,458 μ. συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα αντίστοιχα sedan της κατηγορίας των οικογενειακών αυτοκινήτων. Σχεδιαστικά είναι κομψό, με ήπιες γραμμές αρεστές στο ευρύ κοινό.

Εν συντομία

Το 4θυρο Astra εφοδιάζεται με 2 προηγμένους βενζινοκινητήρες: 1.6 lt - 115 hp, 1.8 lt -140 hp και με 2 σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες: 1.3 lt - 90 hp, 1.7 lt - 100 hp. Στη γκάμα των κιβωτίων ταχυτήτων υπάρχουν: 5τάχυτο (1.6 lt, 1.8 lt) και 6τάχυτο μηχανικό (1.3 lt, 1.8 lt), 4τάχυτο αυτόματο (προαιρετικά 1.8 lt) και ένα βελτιωμένο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο Easytronic με εν σειρά αλλαγές (προαιρετικά 1.6 lt). Στην ανάρτηση δεν υπάρχουν αλλαγές: γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Στάνταρ στον τομέα πέδησης και ασφάλειας βρίσκουμε: εμπρός δισκόφρενα, ABS, σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές, υποβοήθηση πέδησης, ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, 4 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς) και βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων - Isofix. Προαιρετικά διατίθεται ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρες. Το νέο τετράθυρο Astra θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Essentia, Enjoy και Cosmo. Εν αναμονή.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube