Τα σχέδια της Kia Motors για διεύρυνση των πωλήσεων παγκοσμίως αρχίζουν σιγά σιγά να αποδίδουν καρπούς. Το πρώτο εργοστάσιο επί ευρωπαϊκού εδάφους στη Σλοβακία (Ζίλινα), το οποίο στοίχισε 1 δις ευρώ, μαζί με το νέο κέντρο σχεδίασης στη Φρανκφούρτη όπου βρίσκονται και τα κεντρικά γραφεία της μάρκας, αποτελούν τη δύναμη πυρός για την ανέλιξη της μάρκας στη γηραιά ήπειρο. Εκεί κατασκευάζεται και διατίθεται από τις αρχές του έτους φέτος, σε όλη την αγορά της Ευρώπης -και στην Ελλάδα- το νέο Kia cee’d σε 5θυρο και station wagon αμάξωμα. Εντός του μήνα Νοεμβρίου θα πλαισιωθεί από 3θυρη έκδοση, ενώ αναμένεται την προσεχή άνοιξη και η cabrio έκδοση. Το εργοστάσιο με δυναμική παραγωγής 300.000 αυτοκίνητα ετησίως, πρόκειται ασφαλώς να αυξήσει τις πωλήσεις της μάρκας στη Ευρώπη κάτι που είναι προτεραιότητα της φίρμας μαζί με την αύξηση του μεριδίου και στην Αμερική. Αλλωστε για το σκοπό αυτό η Kia έχει κατασκευάσει υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής και σχεδίασης στις Η.Π.Α. (Τζώρτζια, Καλιφόρνια). Στη Ζίλινα πέραν του cee’d σε όλα του τα αμαξώματα, κατασκευάζεται πλέον και το Sportage που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα τα πρώτα αυτοκίνητα που παράχθηκαν ήρθαν κιόλας στην Ελλάδα, έχοντας υποστεί ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα ικανό να υπενθυμίσει στους καταναλωτές τη διάθεση του SUV μοντέλου της μάρκας. Το Sportage που γνωρίζουμε εδώ και περίπου τρία χρόνια δεν άλλαξε σχήμα. Παραμένει ελκυστικό στις γραμμές του, χωρίς να εντυπωσιάζει, φέρει μεγαλύτερο σήμα στη μάσκα, βαμμένους προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος και μονή γρίλια, μπροστινά φώτα με μαύρο εσωτερικό και μεγαλύτερους εξωτερικούς καθρέπτες. Στο εσωτερικό παραμένουν όλα ως έχουν. Βελτιωμένο ωστόσο είναι στον τομέα της πέδησης. Χρησιμοποιούνται μεγαλύτερα σε διάσταση μπροστινά δισκόφρενα που περιορίζουν την απόσταση φρεναρίσματος από 45 σε 41 μέτρα (από τα 100 στα 0 χλμ./ώρα). Το Sportage διατίθεται στη χώρα μας με τον 2.0 lt κινητήρα βενζίνης των 142 hp και επίσης 2.0 lt πετρελαίου με τους 112 hp, έχοντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμων κατά 4%. Γενικότερα το Sportage που εισάγεται τώρα, παρουσιάζει λιγότερο θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες και απορροφά καλύτερα τους κραδασμούς που προέρχονται από το τιμόνι και το κιβώτιο ταχυτήτων. Εξάλλου, όσοι θέλουν να ρυμουλκήσουν ένα σκάφος ή τρέιλερ, αξίζει να μάθουν ότι αυξήθηκε η ικανότητα έλξης κατά 12,5%, φθάνοντας τα 1.800 κιλά. Οσον αφορά την μετάδοση της κίνησης, παραμένει στον μπροστινό άξονα και ηλεκτρονικά μεταφέρεται έως 50% και στον πίσω για τετρακίνηση, ενώ με διακόπτη «κλειδώνεται» μόνιμα στους δύο άξονες κατά 50-50.

Εν συντομία

Η Kia έχοντας στο εργοστάσιο της Ζίλινα υψηλής τεχνολογίας μηχανολογικό εξοπλισμό, καλύπτει το Sportage (όπως και όλα τα cee’d) με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, περιλαμβάνοντας 5 χρόνια κάλυψη ολόκληρου του αυτοκινήτου και 2 επιπλέον χρόνια για τα μηχανικά μέρη, ενώ η εγγύηση για τη σκουριά αυξάνεται από 6 σε 10 χρόνια. Η εγγύηση θα μπορεί να μεταβιβαστεί στους επόμενους ιδιοκτήτες με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο ακολουθεί το τακτικό πρόγραμμα σέρβις. Το ανανεωμένο Sportage διατίθεται σε 5 εκδόσεις (4 με κινητήρα βενζίνης και 1 με πετρελαίου) πλήρως εξοπλισμένες. Με την ευκαιρία της χορηγίας της Kia στο Euro 2008, το μοντέλο διατίθεται στην έκδοση Champion με 22.000 ευρώ, έχοντας: κλιματισμό, ABS, 2 αερόσακους, MP3 με Bluetοoth, δερμάτινο υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα εμπρός- πίσω, καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό), προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ράγες οροφής και φιμέ πίσω τζάμια.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube