Πριν από καιρό είχα παρουσιάσει την πιο δυνατή Porsche 911 με έγκριση για χρήση σε δρόμο. Αφού παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο, ήρθε η στιγμή να λανσαριστεί στην αγορά και της χώρας μας. Η νέα 911 GT2 είναι πραγματικά υπέροχη και ατίθαση. Πριν λίγες ημέρες συνομιλώντας με τον Αλέξανδρο Μανιατόπουλο (τον «Λεωνίδα» των αγώνων), ιδιοκτήτη μεταξύ των άλλων και της Sportscar A.E. που εισάγει τις Porsche στην Ελλάδα, μου ανέφερε ότι τα πρόσφατα μοντέλα της γερμανικής φίρμας μοιάζουν τόσο πολύ με τα αντίστοιχα προ 40 ετών, αποδεικνύοντας ότι το κλασικό σχέδιο στην περίπτωση των σπορ μοντέλων είναι διαχρονικό. Πράγματι, στα πρότυπα αυτά και η νέα 911 GT2 αποτελεί συνέχεια της επιτυχημένης σειράς 911. Εμφανισιακά εντυπωσιάζει με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα μπροστά και πίσω που συνεισφέρουν στην καλύτερη ψύξη του αλουμινένιου, εξακύλινδρου επίπεδου κινητήρα μπόξερ, που προέρχεται από την 911 Turbo. Η παροχή του αέρα στον κινητήρα των 3.6 lt, γίνεται με δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας (VTG), επιτυγχάνοντας ισχύ 530 hp στις 6.600 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή των 680 Nm να διατηρείται σταθερή από τις 2.200 έως τις 4.500 σ.α.λ. Ταυτόχρονα, ζυγίζοντας μόλις 1.440 κιλά χωρίς φορτίο, η 911 GT2 προσφέρει αναλογία βάρους / ιπποδύναμης 2,72 κιλά ανά ίππο, χαρακτηριστικό στοιχείο της σπιρτάδας του μοντέλου. Για να επιτευχθεί η αύξηση της ισχύος κατά 50 ίππους σε σχέση με τον «απλό» κινητήρα, οι μηχανικοί συνδύασαν τον κινητήρα turbo με μια πολλαπλή εισαγωγής αέρα μεταβλητού μήκους, ενώ το μεγαλύτερο γρανάζι και το βελτιωμένο κέλυφος που τοποθετήθηκαν αυξάνουν ακόμα περισσότερο την πίεση στους υπερσυμπιεστές. Με όλα αυτά η νέα 911 GT2 είναι η γρηγορότερη 911 που κατασκευάστηκε ποτέ. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου πάντα στον πίσω άξονα, χαρίζοντας 3,7 δευτερόλεπτα επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 329 χλμ./ώρα, έχοντας μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 12,5 λίτρα/100 χλμ. και -δυστυχώς- μεγάλες εκπομπές ρύπων (298 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα). Επίσης, το καινούργιο αυτοκίνητο χρησιμοποιεί νέα δεδομένα στον τομέα της διαχείρισης και του ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων. Είναι η πρώτη Porsche δρόμου που διαθέτει στάνταρ πίσω σιγαστήρα και απολήξεις εξάτμισης από τιτάνιο, μειώνοντας το βάρος κατά περίπου 50%, μόλις στα 9 κιλά, σε σχέση με το συμβατικό εξάρτημα από ανοξείδωτο χάλυβα.
Εν συντομία
Η νέα 911 GT2 χαρακτηρίζεται επίσης από αναβαθμισμένη, ανεξάρτητη ανάρτηση, με γόνατα McPherson μπροστά και συνδέσμους πέντε σημείων πίσω, η οποία ρυθμίζεται ηλεκτρονικά ανάλογα τις συνθήκες του οδοστρώματος εγγυώμενη την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Για αποτελεσματικό φρενάρισμα τοποθετήθηκαν κεραμικά φρένα με δισκόπλακες από κράμα ανθρακονημάτων/κεραμικού υλικού, 380 χιλ. μπροστά με εξαπίστονες δαγκάνες και 350 χιλ. πίσω με τετραπίστονες δαγκάνες. Με τα κεραμικά φρένα επιπλέον μειώθηκε το βάρος των μη αναρτημένων μαζών κατά 20 περίπου κιλά, έναντι των απλών δίσκων από χυτοσίδηρο. Οι τροχοί είναι ελαφρού κράματος 19 ιντσών και συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 235/35 μπροστά και 325/30 πίσω. Η διθέσια 911 GT2 εφοδιάζεται με μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους. Είναι διαθέσιμη από τώρα με τιμή εκκίνησης 285.000 ευρώ, μόνο. Σπεύσατε…
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής