Ηταν το αυτοκίνητο που άλλαξε τα δεδομένα στις αστικές μετακινήσεις. Το Renault Twingo από τον Απρίλιο του 1993 όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, κατάφερε να πουλήσει πάνω από 2,4 εκατ. μονάδες. Ξεχώριζε για τις συμπαγείς του διαστάσεις και κυρίως για την ευρυχωρία και τη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων. Το εντελώς καινούργιο Twingo, το οποίο διατίθεται από τον Ιούνιο στη Γαλλία (παράγεται και ως δεξιοτίμονο για τη Μ. Βρετανία), βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες και στην Ελλάδα. Το νέο μοντέλο, που ήρθε μετά το Modus και το Clio III (αναμένεται η νέα Laguna), ελπίζει να συνεισφέρει στην εμπορική πολιτική της μάρκας, η οποία τα προηγούμενα χρόνια ήταν πρώτη σε πωλήσεις στη Δ. Ευρώπη αλλά από τη μια η κακή επιλογή σχεδίασης του νέου Megane και από την άλλη οι υψηλές τιμές των μοντέλων και οι εσωτερικές ανακατατάξεις οδήγησαν τη μάρκα σε μερική υποχώρηση. Αδικα ίσως. Θα δούμε λοιπόν τι θα κάνει το νέο Twingo, το οποίο πραγματικά έχει όλα τα εχέγγυα για να πετύχει. Είναι ελκυστικό, με τρίθυρο αποκλειστικά αμάξωμα, δείχνει στιβαρό (4 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP) και ευέλικτο στην πόλη. Εχει κοντούς προβόλους, μήκος 3,600 μ. (+ 17 εκ. από τον προκάτοχό του), πλάτος 1,654 μ. και κύκλο στροφής 9,85 μ. Στοιχεία που το καθιστούν από τις κορυφαίες λύσεις για την πόλη. Επίσης, το μακρύ μεταξόνιο των 2,367 μ. αναδεικνύει την ευρύχωρη καμπίνα των 4 επιβατών που έχουν πλέον πολύ περισσότερο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια από την προηγούμενη έκδοση. Παράλληλα, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες συνεισφέρουν στην ορατότητα, ενώ προαιρετικά διατίθεται και πανοραμική ηλεκτρική ηλιοροφή. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται σε ύψος, ενώ ανάλογα την έκδοση υπάρχει είτε ενιαίος πάγκος (στάνταρ εταζέρα, χώρος αποθήκευσης από 230 έως 951 λίτρα – διπλωμένη η πλάτη), είτε δύο ανεξάρτητα, συρόμενα καθίσματα (αφαιρούμενη εταζέρα) που δημιουργούν αποθηκευτικό χώρο από 165 έως 285 λίτρα (959 με τις πλάτες διπλωμένες). Τώρα, όσον αφορά το κόκπιτ, είναι νεανικό και ευχάριστο, σε δύο αποχρώσεις (ανοικτό γκρι ή σκούρο ανθρακί). Εχει σχετικά μαλακά πλαστικά, 11 θέσεις αποθήκευσης μικροαντικειμένων, κεντρικά τοποθετημένο πίνακα με ψηφιακές ενδείξεις, περιπαιχτικό ταμπλό και κονσόλα. Το νέο Twingo όσον αφορά στην ανάρτηση διαθέτει τα κλασικά γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ οι αντιστρεπτικές δοκοί ανάλογα τον κινητήρα διαφέρουν σε διάμετρο.

Εν συντομία…

Αναφορικά με την ασφάλεια το αμάξωμα ενισχύθηκε ιδιαίτερα, έχει 2 αερόσακους, στάνταρ ABS με υποβοήθηση πέδησης και κατάστασης πανικού, απλούς ή αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω. Αργότερα θα διατίθεται προαιρετικά και ESP για την ευστάθεια. Στον τομέα των κινητήρων το μοντέλο εξοπλίζεται με αναβαθμισμένα και νέα σύνολα (καλύτερη ροπή, χαμηλότερη κατανάλωση, περιορισμένοι ρύποι). Στην Ελλάδα διατίθενται μόνο κινητήρες βενζίνης: 8v 1.2 lt - 60 hp (5άρι μηχανικό κιβώτιο, κατανάλωση 5,6 λίτρα, 132 γρ./χλμ. CO2), 16v 1.2 lt - 76 hp (5άρι μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο/εν σειρά, 135 γρ./χλμ. CO2) και turbo 1.2 lt - 100 hp στην έκδοση GT (ροπή 145 Nm στις 3000 σ.α.λ., κατανάλωση 5,9 λίτρα/ 100 χλμ., 140 γρ./χλμ. CO2). Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από 8.700 ευρώ χωρίς κλιματισμό και από 9.700 με περισσότερα στάνταρ. Το Twingo είναι φιλικό προς το περιβάλλον, αποτελείται κατά 9% από ανακυκλωμένα πλαστικά (15 κιλά), ενώ 13 κιλά ακόμη προέρχονται από ανανεώσιμους πόρους (βαμβακερά υλικά, δέρμα, χαρτόνι και ξύλο).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube