Ένα από τα πρωτότυπα μοντέλα που ξεχώρισαν στην πρόσφατη έκθεση της Φρανκφούρτης ήταν το C-Airscape. Συνομιλώντας με τον Αλεξάντρ Μαλβάλ, το σχεδιαστή του μοντέλου (συνέντευξη στο Active που κυκλοφορεί) μου αποκάλυψε ότι το πρωτότυπο όχημα με την αναδιπλούμενη οροφή από ανθρακονήματα κρύβει ουσιαστικά το νέο C5 το οποίο θα λανσαριστεί στην αγορά του χρόνου την άνοιξη. Το νέο μεσαίο μοντέλο της γαλλικής μάρκας, του οποίου έγινε προ-παρουσίαση πριν μερικές ημέρες, θα παραχθεί σε τετράθυρη sedan έκδοση (4,78μ. μήκος, 1,86μ. πλάτος, 1,45μ. ύψος) και σε station wagon (4,83μ. μήκος, 1.86μ. πλάτος, 1,48μ. ύψος) που έχει ιδιαίτερη απήχηση στη Βόρεια Ευρώπη. Το νέο μοντέλο σχεδιαστικά εντυπωσιάζει και διαφέρει πολύ σε σχέση με το υπάρχον C5 που είναι αρκετά συντηρητικό σε γραμμές. Το νέο δείχνει κομψό και συνδυάζει στοιχεία coupe αμαξώματος και λιμουζίνας, με τα πίσω φωτιστικά να παραμένουν σε στυλ μπούμερανγκ, αλλά πιο εκλεπτυσμένα. Τώρα, όσον αφορά το C5 station, οι αλλαγές παρατηρούνται από τη δεύτερη πόρτα και πίσω, με το επιμηκυμένο αμάξωμα, το τέταρτο πλαϊνό παράθυρο, τις ράγες οροφής, τα διαφορετικά πίσω φωτιστικά, την κάθετη πόρτα του χώρου αποσκευών και την ύπαρξη της αεροτομής. Στο εσωτερικό, ότι είδαμε στο πρωτότυπο C-Airscape βλέπουμε και στο C5 παραγωγής. Δυναμισμός, πολυτέλεια, εργονομία και προηγμένη τεχνολογία συνθέτουν μια καμπίνα επιβατών ανώτερης αισθητικής και ποιότητας. Το δεύτερης γενιάς τιμόνι σταθερού ομφαλού (γυρίζει μόνο η στεφάνη) διαθέτει τα πιο χρήσιμα χειριστήρια: περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα, τηλέφωνο, επιλογές της κεντρικής οθόνης, κλπ. Ετσι, όλες οι πιο σημαντικές ρυθμίσεις γίνονται χωρίς ο οδηγός να αφήσει το χέρι από το τιμόνι. Ο πίνακας διαθέτει τρία κομψά όργανα με αναλογικά ψηφία και η κονσόλα ξεχωρίζει από το ταμπλό. Στο πάνω μέρος δε της οροφής, υπάρχει ένδειξη και για τις πέντε ζώνες ασφαλείας. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας, με 7 αερόσακους στάνταρ και προαιρετικά δύο ακόμα πλευρικούς για τους πίσω επιβάτες. Ζώνες ασφαλείας υπάρχουν και στα 5 καθίσματα, τα πεντάλ υποχωρούν σε περίπτωση σύγκρουσης, διατίθενται παντού δισκόφρενα (μπροστά αεριζόμενα), ABS με ηλεκτρονική υποβοήθηση πέδησης και φρεναρίσματος πανικού, όπως και ESP για την ευστάθεια.

Εν συντομία…

Το νέο C5 σύμφωνα με την Citroen εγγυάται πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Θα διατίθεται με δύο τύπους ανάρτησης, ίδιες με της πολυτελούς λιμουζίνας C6 που αποτελείται από διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική ράβδο μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με αντιστρεπτική διαμήκη δοκό. Η κλασική ανάρτηση διαθέτει αμορτισέρ, ενώ η υδροενεργητική ανάρτηση (3 Plus) ρυθμίζεται με δύο επιλογές: η θέση «soft» παρέχει μεγαλύτερη άνεση ενώ η θέση «sport» προσφέρει τη δυνατότητα πιο δυναμικής οδήγησης. Η ανάρτηση αυτή μέσω αισθητήρων διατηρεί το ύψος του οχήματος σταθερό, ανεξάρτητα από το φορτίο και συνδυάζεται μόνο με αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο. Σε επίπεδο εξοπλισμού το μοντέλο θα είναι πλήρες. Προαιρετικά πάντως θα διατίθενται πολλά: αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, κατευθυνόμενοι προβολείς xenon, σύστημα πλοήγησης με αναγνώριση φωνής. Διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης: 1.8 lt – 127 hp, 2.0 lt – 143 hp, 3.0 lt V6 – 215 hp και πετρελαίου: 110 hp, 138 hp, 173 hp, V6 208 hp. Θα συνδυάζονται με χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube