Τον περασμένο Μάρτιο, αμέσως μετά την διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, είχα γράψει για ένα νέο μοντέλο της Mazda που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό. Το νέο Mazda 2 δεν είναι απλά ένα νέο μοντέλο για τη φίρμα, αλλά «το μοντέλο», με το οποίο ελπίζει όχι μόνο να επανέλθει στην κατηγορία των σούπερ μίνι αυτοκινήτων, «εκτός και εκτός πόλης», αλλά να κερδίσει πολλή μεγαλύτερη αναγνώριση στο ευρύ κοινό, από ό,τι με το προηγούμενο Mazda 2. Η ιαπωνική φίρμα από το 2002 που εμφάνισε το Mazda 6, έδειξε την κατεύθυνση που θα ακολουθούσε στο μέλλον, σχεδιαστικά κυρίως γιατί ποιοτικά ήταν γνωστή. Ετσι, το ένα μετά το άλλο τα μοντέλα της πέτυχαν στην αγορά, είτε στις πρώτες είτε στις φρεσκαρισμένες εκδόσεις τους (Mazda 6, 3 6MPS, 3MPS, RX8). Τώρα, το νέο Mazda 2 έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω την εικόνα της μάρκας, συγκαταλέγεται στην τελική λίστα των υποψηφίων μοντέλων για «αυτοκίνητο της χρονιάς 2008» (ισχυρό αουτσάιντερ) και αρχίζει να αποτελεί αντίπαλο δέος για τους ανταγωνιστές του. Χθες και προχθές είχα τη δυνατότητα να το οδηγήσω σε περίπου 600 χιλιόμετρα, σε μια διαδρομή με στροφές (Μαίναλο – Λαγκάδια – Αρχαία Ολυμπία - Κυλλήνη) και αυτοκινητόδρομο (Πάτρα – Αθήνα). Οφείλω να πως χωρίς κανένα δισταγμό ότι πρόκειται για ένα από τα πιο καλοστημένα και αποδοτικά αυτοκίνητα της εποχής μας, τηρουμένων των αναλογιών όγκου, κινητήρων και εξοπλισμού. Το εντελώς καινούργιο Mazda2, δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το οποίο αποτελούσε προϊόν συνεργασίας με τη Ford στο επίσης προηγούμενο Fiesta (ίδιο πάτωμα – κινητήρες). Η σχεδίαση προέρχεται από το ευρωπαϊκό τμήμα της μάρκας και χαρακτηρίζεται από στοιχεία που υποδηλώνουν ένα αυτοκίνητο σε κίνηση. Ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά από καθαρό κρύσταλλο μπροστά, η λεπτή, κυψελοειδής μάσκα και δυναμική -επίσης κυψελοειδής- εισαγωγή αέρα, ο «σφικτός» προφυλακτήρας, το τριγωνικό παρμπρίζ, η δίχρωμη ποδιά και η μικρή αεροτομή ψηλά με τρίτο φως στοπ. Στο εσωτερικό, το ταμπλό χωρίζεται σε δύο μέρη, η κονσόλα περιλαμβάνει νεανικά, περιστροφικά χειριστήρια για κλιματισμό και ηχοσύστημα, τον λεβιέ ταχυτήτων ψηλά τοποθετημένο για ευκολία χειρισμού, αφήνοντας ελεύθερο χώρο ανάμεσα στα ημι-μπάκετ καθίσματα. Ο πίνακας διαθέτει ένα μεγάλο ταχύμετρο, ενώ το τριάχτινο τιμόνι (ρυθμίζεται μόνο σε ύψος) φιλοξενεί χειριστήρια ηχοσυστήματος σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού. Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται κατά 60:40 και αναδιπλώνονται, διευρύνοντας περισσότερο το διαθέσιμο χώρο του πορτμπαγκάζ.

Εν συντομία…

Το νέο, 5θυρο Mazda 2 έχει πολλή καλή αεροδυναμική, κάτι που φάνηκε στη δοκιμή με τους θυελλώδης ανέμους που έπνεαν. Μικρότερο κατά 4 εκ. σε μήκος από το προηγούμενο, ελαφρύτερο κατά 100 κιλά αλλά με πιο ενισχυμένο αμάξωμα (χάλυβας υψηλής αντοχής, νέα συγκόλληση). Εχει ίδιο μεταξόνιο με το προηγούμενο (2,40 μ.), μήκος 3,885 μ., πλάτος 1,695 μ. και ύψος 1,475 μ. Στη χώρα μας διατίθεται από σήμερα με δύο καινούργιους κινητήρες βενζίνης (15% μικρότερη κατανάλωση - λιγότερα καυσαέρια), οι οποίοι συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων: ο 1.3lt με διαφορετική χαρτογράφηση αποδίδει στη μία έκδοση 75hp και στην άλλη 84hp (ίδια κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ.), ενώ ο 1.5lt έχει ισχύ 103hp (5,9 λίτρα/100 χλμ.). Στην ανάρτηση μπροστά υπάρχουν γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Σε εξοπλισμό στάνταρ είναι οι 2 αερόσακοι (75hp) -πλευρικοί και τύπου κουρτίνας στις εκδόσεις 84hp – 103hp- το ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος, ο μηχανικός κλιματισμός και οι ηλεκτρικές ευκολίες. Τιμές από 11.490 ευρώ. Σύντομα αναμένεται 3θυρο αμάξωμα και το 2008 πετρελαιοκινητήρας.

Αποστολή στην Κυλλήνη: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube