Το βλέπω να σκουριάζει και στενοχωριέμαι. Κάπου στα στενά δρομάκια των Πετραλώνων βρίσκεται εγκαταλελειμμένο (κακώς) το αυτοκίνητο του οποίου το τιμόνι ήταν το πρώτο που έπιασα στα χέρια μου. Το θυμάμαι γυαλισμένο, μικρό αλλά σπιρτόζικο, να προσπαθώ να κουμαντάρω την απίστευτη για την εποχή του δύναμη. Θα ήταν 1982-1983… H εξαδέρφη μου πάντως τα κατάφερνε μια χαρά. Οδηγούσε με περίσσια δεξιοτεχνία το Autobianchi 112 Abarth (το τελευταίο μοντέλο παραγωγής της φίρμας) αλλά εδώ και μερικά χρόνια τα παράτησε. Αλλωστε πάτησε τα 82! Να είναι καλά. Όταν τον Μάρτιο στη Γενεύη πρωτοείδα το Grande Punto Abarth, σαν να με τσίμπησε ο…σκορπιός του και θυμήθηκα τα παλιά. Ευκαιρία να μάθουμε και τα καινούργια. Τα ξεχωριστά μοντέλα της Fiat, στο όμιλο της οποίας βρίσκεται η εταιρεία του Κάρλο Αμπαρθ από το 1971 (γεννήθηκε στη Βιέννη το 1908, πέθανε το 1979). Με το λανσάρισμα του Grande Punto Abarth αποτελεί φόρο τιμής σε όλα τα μικρά Fiat του παρελθόντος, φέρνοντας ένα μοντέλο με δυναμικές και ταυτόχρονα κομψές επεμβάσεις από τα «μαγικά χέρια» των μηχανικών της Abarth. Στο απλό Grande Punto λοιπόν, ο διάσημος σκορπιός έκανε αρκετά… τσιμπήματα στην εμφάνιση αλλά και την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Μεγάλωσε τα μετατρόχια κατά 6 χιλ., τοποθέτησε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (ελαστικά διαστάσεων 215/45), διατήρησε την ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (χαμήλωσε κατά 10 χιλ.) αλλά μεγάλωσε τη διάμετρο της αντιστρεπτικής δοκού κατά 19 χιλ. και έκανε πιο σκληρά τα μπροστινά ελατήρια κατά 20%. Κι όλα αυτά για να μπορεί να αποδώσει καλύτερα ο ισχυρός κινητήρας βενζίνης νέας γενιάς της Fiat: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος με υπερσυμπιεστή (τεχνολογία TJET) 1.4 lt ο οποίος αποδίδει 155 hp στις 5500 στροφές, 5 ίππους παραπάνω από την έκδοση του απλού μοντέλου. Διαθέτει μέγιστη ροπή 206 Nm στις 5000 στροφές, αλλά όταν ενεργοποιείται η λειτουργία υπερπλήρωσης «power boost», η ροπή αυξάνεται στα 230 Nm στις 3000 στροφές (10% μεγαλύτερη) με το ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμόνι να αποκτά πιο σπορ αίσθηση. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 208 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 8,2 δευτερόλεπτα. Στον τομέα της πέδησης υπάρχουν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, μπροστινά αεριζόμενα της Brembo, ενώ το στάνταρ ESP για τον έλεγχο της ευστάθειας δεν απενεργοποιείται, όπως ίσως ήθελαν μερικοί.


Εν συντομία…

Το Grande Punto Abarth ξεχωρίζει κυρίως στο λευκό αμάξωμα. Διαφαίνεται η κόκκινη ρίγα Abarth σε κάθε πλευρά, οι κόκκινοι καθρέπτες, ο ανασχεδιασμένος μπροστινός προφυλακτήρας με τα φωτιστικά σώματα σε μαύρο περίβλημα, οι αυξημένες εισαγωγές αέρα για καλύτερη ψύξη του κινητήρα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα που καλύπτουν περιμετρικά όλο το αμάξωμα, με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης. Ο…σκορπιός χτυπά παντού. Ετσι, πουθενά δεν θα δούμε σήμα Fiat, παρά μόνο Abarth: στο καπό, στο πορτμπαγκάζ, σε ένα μέρος του ταμπλό, στο τιμόνι και στα μπάκετ καθίσματα, ενώ διάχυτη είναι η αίσθηση ανθρακονημάτων στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, ο πίνακας οργάνων έχει πιο σπορ σχεδίαση με λευκά στοιχεία και κόκκινους δείκτες, το τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων είναι δερμάτινα με κόκκινη ραφή, ενώ τοποθετήθηκαν πενταλιέρες αλουμινίου. Το αυτοκίνητο αναμένεται στην Ελλάδα τον προσεχή Μάρτιο χωρίς να έχει ανακοινωθεί τιμή εκκίνησης και πιθανός εξοπλισμός που μάλλον θα είναι πλήρης.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube