Είναι αλήθεια ότι η Subaru έκανε στροφή 360 μοιρών στην πολιτική της, παρουσιάζονται το νέο Impreza σε 5θυρη έκδοση από την κλασική 4θυρη που είχαμε συνηθίσει 25 χρόνια τώρα. Λίγες ημέρες μετά την άφιξη του μοντέλου στην ελληνική αγορά οι γνώμες ακόμα διίστανται στο κοινό. Οι παραδοσιακοί φίλοι της μάρκας, προσκολλημένοι στις αντιλήψεις περί επιθετικής αγωνιστικής εμφάνισης με αεροτομές κ.λ.π., δεν έχουν δει με καλό μάτι τη νέα προσπάθεια της ιαπωνικής μάρκας. Οι υπόλοιποι, όσοι δηλαδή γνώριζαν ότι η μάρκα παρήγαγε περισσότερο σπορ εκδόσεις οι οποίες δεν τους ενδιέφεραν και τόσο, τώρα βλέπουν ότι υπάρχει κάτι και για αυτούς. Πράγματι, η Subaru χωρίς να αποχωριστεί τη φιλοσοφία της συμμετρικής τετρακίνησης (συνδυασμός επίπεδου κινητήρα boxer, μόνιμης τετρακίνησης 50-50 στους δύο άξονες) επιχειρεί να προσεγγίζει ευρύτερο αγοραστικό κοινό προσφέροντας το 5θυρο αμάξωμα που είναι πιο εμπορικό σε σχήμα, με ατμοσφαιρικούς κινητήρες και ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού. Ετσι, διαθέτει σπορ χαρακτηριστικά από την απλή έκδοση των 1.5 lt – 107 hp, ενώ τα εμπλουτίζει περισσότερο στην πιο ισχυρή έκδοση 2.0 lt – 150 hp. Ο πρώτος μπορεί να μην είναι από τους πιο γρήγορους της αγοράς των (μικρο)μεσαίων μοντέλων, εντούτοις δεν βρίσκεις εύκολα αυτοκίνητο με τέτοιο «πακέτο»: τετρακίνηση, χώρους, εξοπλισμός, τιμή.

Ο δεύτερος όμως κινητήρας είναι ό,τι πρέπει για έναν οδηγό που δεν θέλει εκρήξεις αλλά γρήγορη οδήγηση. Η Subaru από την άλλη δεν θέλησε να χάσει αυτούς που χαρακτήρισα προηγουμένως παραδοσιακούς πελάτες. Γι’ αυτό και δημιούργησε μια ακόμα πιο ισχυρή έκδοση, που θυμίζει ανάλογες του πρόσφατου παρελθόντος. Πρόκειται για την WRX η οποία βασίζεται σε έναν turbo κινητήρα 2.5 lt που αποδίδει 230 hp στις 5.200 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 320 Nm στις 2.800 σ.α.λ. (καλύτερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές) και προσφέρει επιτάχυνση (5,8 δευτ.), ελαστικότερη συμπεριφορά και τελική ταχύτητα 209 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο παραμένει 5 ταχυτήτων μηχανικό αλλά με πιο κοντές σχέσεις μετάδοσης. Καμία αλλαγή και στο στήσιμο της ανάρτησης, σε σχέση με την απλή έκδοση. Γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω (για πρώτη φορά στο νέο Impreza). Εχοντας χαμηλώσει λίγο τον κινητήρα και το κεντρικό διαφορικό, βελτίωσε περισσότερο τη σταθερότητα του οχήματος. Σε συνδυασμό δε με το σύστημα δυναμικού ελέγχου (ρυθμίζει αυτόματη τη ροπή στους τροχούς - απενεργοποιείται με διακόπτη) και τη μόνιμη τετρακίνηση αναβαθμίζει την ενεργητική ασφάλεια. Διατίθεται φυσικά ABS με υποβοήθηση φρεναρίσματος, 4 δισκόφρενα (αεριζόμενα μπροστά) και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρες (Hill Start Assist).

Εν συντομία…

Το νέο Subaru Impreza WRX είναι ισχυρό και το δείχνει χωρίς ακρότητες. Διαθέτει αεροδυναμικά σπόιλερ εμπρός και πίσω με διαχύτη αέρα, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή οροφής και ελαστικά διαστάσεων 205/50 σε 17άρα ζάντα αλουμινίου ίδια με την έκδοση 2.0 lt R Sport, αλλά ξεχωρίζει από την εισαγωγή αέρα ψύξης του intercooler του turbo στο καπό (κλασικά). Δεν έχει όμως σύστημα εκκίνησης με διακόπτη αλλά με κλειδί και δεύτερο λεβιέ κοντών σχέσεων για το μπλοκέ διαφορικό. Εφοδιάζεται με φωτιστικά xenon μπροστά και τεχνολογίας κόκκινων φωτοδιόδων LED πίσω και με προβολείς ομίχλης. Στο εσωτερικό μέρος παρατηρούμε όργανα με κόκκινο φωτισμό στον πίνακα, δερμάτινο τιμόνι - λεβιέ ταχυτήτων – χειρόφρενο και σπορ μπάκετ καθίσματα. Σε εξοπλισμό υπάρχουν χειριστήρια ηχοσυστήματος (ραδιο-cd 6 δίσκων, 10 ηχεία, σύστημα SRS Surround) και περιοριστή ταχύτητας (Cruise control) στο τιμόνι, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix και φυσικά όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες (κλειδαριές, παράθυρα). Μόνο 50 τυχεροί θα κληθούν να πληρώσουν 39.900 ευρώ για να το αποκτήσουν.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube