Βρε πως περνούν τα χρόνια. Λες και ήταν χθες η άνοιξη του 2001 όταν οδήγησα για πρώτη φορά στο Μαρόκο, στο Αγκαντίρ, την Ταρουτάντ και τη Σαχάρα την τότε ιδέα αρχιτεκτονικής κατασκευής ενός μεσαίου μεγέθους μοντέλου, το 5θυρου hatchback 307. Το μοντέλο αυτό θυμάμαι είχε φέρει νέα στάνταρ στον τομέα της ασφάλειας, αφού ήταν το πρώτο στην κατηγορία του που εφοδιάστηκε με 6 αερόσακους. Αυτός ο λόγος, μαζί με το γεγονός ότι σχεδιαστικά και οδηγικά ενέπνεε το ευρύ κοινό, απέφερε κοντά στα 3.300.000 αυτοκίνητα σε πωλήσεις μέχρι τώρα. Τόσο επιτυχημένο αποδείχθηκε, σε σχέση με τον προκάτοχό του 306, του 1994. Κι επειδή όπως λέμε και στον αθλητισμό, ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, η Peugeot δεν θέλησε να αλλάξει τη φιλοσοφία του νέου μικρομεσαίου μοντέλου, που θα αντικαταστήσει το 307 στην αγορά της Ευρώπης και αλλού, όχι όμως στην Κίνα και την Λατινική Αμερική όπου θα συνεχίσει την εμπορική του πολιτική. Μετά την ομολογουμένως εντυπωσιακή παρουσίαση του 307 στο Μαρόκο, με ανεπανάληπτα συναισθήματα και εικόνες, η Peugeot επέστρεψε στα πάτρια εδάφη για μια λιτή παρουσίαση στην περιοχή του Αρσέν Βενγκέρ (προπονητή της Αρσεναλ) με φόντο τους ατέλειωτους αμπελώνες (η μεγαλύτερη παραγωγή μετά το Μπορντό). Νηφάλιος την ημέρα και με γεμάτο ουρανίσκο από Σαρντονέ το βράδυ, οδήγησα το νέο 308, ρώτησα, έμαθα, είδα και σας παρουσιάζω τις πρώτες μου απόψεις. Το 308 αποτελεί οπτικά ένα μεγαλύτερο 207, το οποίο παρουσιάστηκε πέρυσι στην αγορά. Διαθέτει, πίσω αεροτομή με φώς στοπ και σχεδόν ίδια φωτιστικά με τεχνολογία φωτοδιόδων LED (λιγότερη κατανάλωση, μεγαλύτερη αντοχή). Από την άλλη, βασίζεται στο πάτωμα του 307 με ίδιο μεταξόνιο 2,61 μ. κάτι που εγγυάται άνεση για τουλάχιστον 4 ενήλικες (και πέμπτος χωρά εύκολα). Ωστόσο επειδή η τάση είναι όλα τα μοντέλα κάθε κατηγορίας να μεγαλώνουν (λες και είναι αυτοσκοπός), το 308 σε σχέση με το 307 είναι μακρύτερο κατά 7,4 εκ. (4,276 μ.), φαρδύτερο κατά 5,3 εκ. (1,815 μ.) και κοντύτερο κατά 1,2 εκ. (1,498 μ.). Η σχεδίαση αυτή έδωσε πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,29) κάτι που έχω να επισημάνω ιδιαίτερα. Όπως και το γεγονός ότι η φωτεινότητα στο εσωτερικό είναι εκπληκτική με τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες και γίνεται απίστευτη στην 5θυρη έκδοση που οδήγησα με στάνταρ γυάλινη οροφή από άκρη σε άκρη (καλύπτεται ηλεκτρικά με κάλυμμα). Στο εσωτερικό μέρος οι Γάλλοι με εξέπληξαν ευχάριστα παίρνοντας άριστα στη χρήση εξαιρετικά μαλακών πλαστικών στο ταμπλό. Ημιμπάκετ καθίσματα και χρωμιωμένα διακοσμητικά συνθέτουν ένα ευχάριστο κοκπιτ, ενώ ο χώρος αποσκευών έφθασε πλέον στα 430 λίτρα.

Εν συντομία…

Οδηγικά δεν έχει περιττές κλίσεις και σωστά δεν άλλαξε ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω (του 307) που είναι πιο σπορτίφ σε αίσθηση, αν και αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού υιοθετούν πολλαπλούς συνδέσμους. Στην μπροστινή ανάρτηση παραμένουν τα κλασικά γόνατα McPherson. Το ηλεκτροϋδρυαλικό τιμόνι (κι αυτό από το 307) βελτιώθηκε λίγο και η σκληρότητά του είναι περισσότερο ανάλογη του βάρους και όχι της ταχύτητας του οχήματος. Σε επίπεδο κινητήρων η Peugeot βρήκε λύση στη συνεργασία με την BMW για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό (Fiat Bravo, VW Golf). Φέρνει κινητήρες βενζίνης ατμοσφαιρικούς: 1.4 lt – 95 hp, 1.6 lt – 120 hp (αυτόν δοκίμασα) και αργότερα τον υπερτροφοδοτούμενο 1.6 lt – 150 hp. Παράλληλα θα εισαχθούν στην Ελλάδα και οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες με φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων: 1.6 HDI – 110 hp, 2.0 lt – 136 hp. Το μοντέλο αναμένεται στη χώρα μας τον ερχόμενο μήνα σε 5θυρη έκδοση με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό (6 αερόσακοι, ηλεκτρικές ευκολίες, ABS, EBD κ.λ.π.) και τον Δεκέμβριο θα έρθει το 3θυρο. Εν αναμονή λοιπόν.

Αποστολή στην Αλσατία: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube