Είμαι, γενικά, κατά της παγκοσμιοποίησης. Ωστόσο σε κάποιους τομείς όπως είναι το αυτοκίνητο και ειδικά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορείς να πεις ότι η παγκοσμιοποίηση ανέχεται. Για παράδειγμα όταν λέμε ότι πρέπει να συγκρατηθούν οι τιμές κτήσης ενός αυτοκινήτου, θα πρέπει λογικά να περιοριστούν οι τιμές κατασκευής. Ο πιο προσφιλής τρόπος πλέον είναι η συνεργασία μεταξύ εταιρειών. Ετσι βλέπουμε τη μία να δημιουργεί σασί και κινητήρες, να φτιάχνει το δικό της αυτοκίνητο και την άλλη να αλλάζει το αμάξωμα για να διαφοροποιηθεί. Υπάρχει όμως κι άλλος τρόπος, όπως αυτό που έκαναν Toyota – Peugeot – Citroen με συγχρηματοδοτούμενο εργοστάσιο που κατασκευάζει ένα σασί με ίδιο αμάξωμα, τοποθετεί ίδιο κινητήρα και εσωτερικό μέρος αλλάζοντας φωτιστικά σώματα και σήματα. Τελευταία παρατηρούμε κι άλλο τρόπο συνεργασίας που γίνεται μόδα.

Η Suzuki φτιάχνει το SX4 και η Fiat το «νοικιάζει» αυτούσιο βάζοντας το σήμα της. Πάλι η Suzuki φτιάχνει το νέο μικρό Splash που έρχεται οσονούπω, το παίρνει η Opel αλλάζει σήμα και το κάνει Agila. Ακόμα, Peugeot και Citroen δανείζονται από την Mitsubishi σασί και μηχανικά μέρη του νέου Outlander που έρχεται κι αυτό σύντομα, αλλάζουν μάσκες και προφυλακτήρες, ρυθμίζουν διαφορετικά τις αναρτήσεις, βάζουν τα δικά τους σήματα και ετοιμάζονται να παρουσιάσουν η Peugeot το 4007 και η Citroen το C-Crosser. Σήμερα θα αναφερθώ σε ένα ακόμη…πάντρεμα. Αυτό μεταξύ Daihatsu και Subaru. Ιαπωνικές και οι δύο, αλλά με διαφορετικό προσανατολισμό μάρκες. Η πρώτη είναι «μάνα» στα ευέλικτα μικρά αυτοκίνητα πόλης με απόλυτα οικονομική κατανάλωση και η άλλη στα μεγαλύτερα αμαξώματα με μόνιμη τετρακίνηση. Ηθελε λοιπόν η Subaru ένα νέο μικρό αυτοκίνητο. Το προηγούμενο Justy, ήταν προϊόν Suzuki (Ignis) με 1.3 lt κινητήρα και τετρακίνητο. Τώρα, για περισσότερο περιβαλλοντολογικούς λόγους, επειδή εφαρμόζονται νέοι κανονισμοί για μείωση των ρύπων, η μάρκα επέλεξε αυτή τη φορά την Daihatsu για να αποκτήσει το νέο Justy.

Ουσιαστικά πρόκειται για το Sirion με ορισμένες μικροαλλαγές. Το νέο Justy ήρθε λοιπόν στην Ελλάδα με διαφορετικό προφυλακτήρα μπροστά, με ζάντες 13 (ελαστικά διαστάσεων 155/80) και 14 ιντσών (αλουμινίου στην έκδοση S με ελαστικά 175/65) και με άλλο πίνακα οργάνων στο ταμπλό. Όλα τα υπόλοιπα παραμένουν ίδια. Το σχήμα γενικά είναι αρεστό, το εσωτερικό άνετο για 5 ενήλικες και πρακτικό με πλούσιους αποθηκευτικούς χώρους, τα πίσω καθίσματα διαιρούνται 60:40 και αναδιπλώνονται για περισσότερο χώρο φόρτωσης, ενώ ο πάγκος σύρεται μπρος-πίσω για μεγαλύτερο χώρο στα πόδια.

Εν συντομία…

Το Justy χρησιμοποιεί τα ίδια πολύ καλά μηχανικά μέρη του Sirion. Εφοδιάζεται δηλαδή με έναν καταπληκτικό τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 lt – 70 hp, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Η μέγιστη ροπή φθάνει τα 94 Nm στις 3600 σ.α.λ., η κατανάλωση μόλις τα 5 λίτρα/100 χλμ. σε μικτή κίνηση και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 118 γρ./χλμ, όταν στην Ευρωπαϊκή Ενωση πηγαίνουμε για όριο τα 120 γρ. σε τρία χρόνια από τώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Σε επίπεδο αναρτήσεων μπροστά υπάρχουν γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια παντού. Για το φρενάρισμα έχουν τοποθετηθεί αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω. Στάνταρ υπάρχουν: ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, ζώνες ασφαλείας, υποδοχές Isofix για στήριξη παιδικού καθίσματος, 4 αερόσακοι (6 στην έκδοση S), ενεργά προσκέφαλα, ραδιο-cd με MP3, ηλεκτρικά παράθυρα – κλειδαριές – καθρέπτες, υπολογιστής ταξιδιού και μηχανικός κλιματισμός. Το απλό Justy κοστίζει 10.600 και το S 11.400 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube