Όπως έγραψα και τις προάλες, η φετινή Εκθεση της Φρανκφούρτης που έκλεισε τις πύλες της την περασμένη Κυριακή, ήταν η πιο οικολογική που έχει πραγματοποιηθεί στο χώρο του αυτοκινήτου. Ολες οι μάρκες είχαν να παρουσιάσουν και τη δική τους ξεχωριστή πρόταση αναφορικά με εναλλακτικές μορφές κίνησης, στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης και συνεπώς των ρύπων. Η Volvo είχε το δικό της πρωτότυπο ReCharge Concept, ένα υβριδικό αυτοκίνητο βασισμένο στο μοντέλο παραγωγής C30. Το πρωτότυπο έχει εξελιχθεί στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Volvo και αποτελεί καινοτομία στις βιώσιμες μεταφορές, αφού κάποιος που κάνει λιγότερα από 100 χιλιόμετρα την ημέρα, σπάνια θα χρειαστεί να πάει σε πρατήριο. Όταν κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, το λειτουργικό κόστος αναμένεται να είναι περίπου 80% μικρότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Πέρα από την εμβέλεια των 100 χλμ., η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 0 και 5,5 λίτρων/100 χλμ., στο διάστημα που λειτουργεί ο κινητήρας. Οταν χρησιμοποιείται όπως πρέπει επιτυγχάνει 66% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα αναβαθμισμένα υβριδικά αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά. Το Volvo ReCharge Concept συνδυάζει μια σειρά από καινοτομίες τελευταίας τεχνολογίας «σε σειρά», χωρίς να μεσολαβεί καμία μηχανική σύνδεση ανάμεσα στον κινητήρα και τους τροχούς. Η συστοιχία μπαταριών που είναι ενσωματωμένη στον χώρο αποσκευών χρησιμοποιεί τεχνολογία λιθίου-πλυμερών, με διάρκεια ζωής μεγαλύτερη από του αυτοκινήτου! Η διαφοροποίηση του πρωτότυπου αυτοκινήτου της Volvo σε σχέση με τα υπάρχοντα υβριδικά, είναι ότι βάση αποτελεί ο ηλεκτρισμός. Απλά, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης Flexifuel 1.6 lt χρησιμοποιείται για να δώσει κίνηση στην γεννήτρια η οποία τροφοδοτεί με ρεύμα τους 4 ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες των τροχών (καλύτερη κατανομή βάρους, μηχανική απόδοση και έλξη), όταν αποφορτιστεί η μπαταρία. Στα τωρινά υβριδικά, η μπαταρία είναι χρήσιμη για μικρό διάστημα, υποβοηθώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Υπολογίζεται ότι σε απόσταση 150 χλμ. με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, το αυτοκίνητο καταναλώνει λιγότερα από 2,8 λίτρα βενζίνης. Η μπαταρία χρειάζεται 3 ώρες για να φορτιστεί πλήρως, ενώ με μια ώρα φόρτιση καλύπτει 50 χλμ.
Εν συντομία
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εκκινεί αυτόματα, όταν η μπαταρία αναλώσει το 70% της ενέργειάς της. Όμως ο οδηγός, μπορεί να ελέγξει χειροκίνητα τον κινητήρα με ένα διακόπτη στο ταμπλό, αν θέλει να φορτίσει τη μπαταρία πιο νωρίς (π.χ. όταν οδηγεί στον αυτοκινητόδρομο), για να έχει αρκετή ισχύ για οδήγηση στην πόλη. Το C30 με την υβριδική τεχνολογία που διαθέτει, χαρίζει επιτάχυνση 9 δευτ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα μεταδίδεται στη μπαταρία. Όταν το σύστημα εξελιχθεί πλήρως, τα συμβατικά φρένα θα αντικατασταθούν εξ’ ολοκλήρου με ηλεκτρικά και στην τριβή δεν θα σπαταλάται παρά ελάχιστη ενέργεια. Οι επιλογές κίνησης και πέδησης επεξεργάζονται από ένα τετραπλό σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ισχύς που παράγεται είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει μια ολόκληρη μονοκατοικία με ηλεκτρική ενέργεια. Με ορισμένες μικρομετατροπές το σύστημα του αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμεύει ως ηλεκτρογεννήτρια σε περίπτωση διακοπής ρεύματος στο σπίτι!