Είναι από τα μοντέλα που περιμέναμε καιρό, για πολλούς λόγους. Το νέο Daihatsu Cuore (καρδιά) το πρωτοείδαμε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας τον περασμένο Μάιο. Το ξαναείδα την προηγούμενη Τρίτη στην Εκθεση της Φρανκφούρτης και δύο ημέρες αργότερα στο Λουτράκι, στο λανσάρισμά του στην αγορά. Ο πρώτος λόγος αναμονής ήταν οι πληροφορίες για τον περιβαλλοντολογικό του χαρακτήρα (τόσος λόγος γίνεται τελευταία). Ο δεύτερος για τις ανέσεις που προσφέρει και ο τρίτος για το σχήμα του. Αν και έχουμε συνηθίσει γράφοντας για αυτοκίνητα να επισημαίνουμε πρώτα τις σχεδιαστικές γραμμές, στη συνέχεια τον εσωτερικό διάκοσμο και κατ’ επέκταση τα μηχανικά μέρη, θα πρέπει να αλλάξουμε συνήθειες αφού και οι καιροί αλλάζουν. Και μάλιστα δραματικά, με την ατμόσφαιρα να επιβαρύνεται και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητούν επίμονα λύσεις για λιγότερους ρύπους. Το νέο Cuore λοιπόν έχει ως βασικό του προτέρημα τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 lt, που διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και αποδίδει 70 ολοζώντανους ίππους, χαρίζοντας επιτάχυνση 11,1 δευτ. και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με το μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων (διατίθεται και αυτόματο 4 σχέσεων). Ο κινητήρας αυτός εφοδιάζει άλλωστε τη μητρική εταιρεία Toyota για το μοντέλο Aygo, φορώντας τον παράλληλα τα Citroen C1 και Peugeot 107. Το σημαντικό επίσης είναι ότι παρά την ελαφριά αύξηση του βάρους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η κατανάλωση καυσίμου περιορίστηκε στα 4,4 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ., με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να έχουν μειωθεί στα 104 γρ./χλμ. Σημειώνω ότι η Ε.Ε. έχει αναφερθεί για νομοθεσία περί μέσου όρου 140 γρ./χλμ. για κάθε μάρκα που πουλά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, από το 2009, με στόχο περαιτέρω μείωση τα επόμενα χρόνια. Εκτός του κινητήρα όμως, στο νέο Cuore χρησιμοποιείται και ένας «έξυπνος» καταλύτης που αναδημιουργεί τα πολύτιμα μέταλλα (παλλάδιο, ρόδιο, πλατίνα) έχοντας πολλή μεγαλύτερη διάρκεια ζωής – ανθεκτικότητα.

Εν συντομία

Αρεστό σχήμα με ιαπωνική ταυτότητα. Εκεί σχεδιάζεται και κατασκευάζεται (προτέρημα). Πεντάθυρο αμάξωμα μόνο (μήκος 3,47 μ.), τονισμένα φωτιστικά εμπρός, μεγάλα κάθετα πίσω, χρωμιωμένη μπάρα στη μάσκα και τρίτο φως στοπ ψηλά στην πόρτα. Χαρακτηριστικό άνοιγμα θυρών σε γωνία 90 μοιρών, που κάνει την πρόσβαση παιχνίδι (για παιδιά και ηλικιωμένους). Φρεσκάδα στο εσωτερικό, από πλαστικά μέχρι ταπετσαρίες. Λιτή κονσόλα, περιστροφικά χειριστήρια, καθίσματα με ικανοποιητική πλευρική στήριξη, πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι για μικρά - μεγάλα αντικείμενα και απόλυτη άνεση για τους πίσω επιβάτες (ο πάγκος των καθισμάτων σύρεται μπρος – πίσω κατά 25,5 εκ.). Από τα πλέον ευέλικτα αυτοκίνητα πόλης με 8,4 μ. κύκλο στροφής. Φιλοξενεί 5 επιβάτες. Στάνταρ εξοπλισμός: 2 αερόσακοι, ABS με υποβοήθηση πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα, μηχανικός κλιματισμός σε τιμή από 8.890 ευρώ. Πλέον χρέωση για πλευρικούς αερόσακους και γονάτου οδηγού 440 ευρώ και για σύστημα ευστάθειας 1.650 ευρώ. Ετοιμοπαράδοτο.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube