Σε εξέλιξη βρίσκεται η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, την οποία παρακολούθησα την περασμένη εβδομάδα. Σε δύο ημέρες για να μπορέσω να δω όσα περισσότερα μπορούσα, το…κοντέρ μου κατέγραψε χιλιόμετρα. Στην έδρα τους οι γερμανικές φίρμες είχαν την πρωτοκαθεδρία. Μεγάλα, εντυπωσιακά περίπτερα, με περιβαλλοντολογική συνείδηση και αρκετά νέα μοντέλα. Η Porsche στο δικό της χώρο φιλοξενούσε την πολυτέλεια, τη δύναμη και τον σπορτίφ χαρακτήρα. Παράλληλα όμως, επειδή οι εποχές το επιτάσσουν (μόλυνση της ατμόσφαιρας) και η ευρωπαϊκή νομοθεσία το επιβάλλει (περιορισμοί ρύπων), παρουσιάστηκε για πρώτη φορά και η υβριδική πρόταση της φίρμας η οποία βασίζεται στο μεγάλο SUV Cayenne και πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2010. Οσον αφορά στην ισχύ, για μία ακόμα φορά έδωσε δείγματα γραφής με το νέο Cayenne GTS, που διαθέτει έναν ενισχυμένο κινητήρα 4.8 lt V8 με άμεσο ψεκασμό καυσίμου που αποδίδει 405 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. – 20 ίππους παραπάνω από τον κινητήρα του Cayenne S. Ωστόσο, η μέγιστη ροπή παραμένει αμετάβλητη στα 500 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Αυτή η έκδοση είναι η πιό σπορ του Cayenne και συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο που διαθέτει μικρότερες σχέσεις μετάδοσης απ’ ό,τι το Cayenne S, επιταχύνοντας σε μόλις 6,1 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα (0,5 δευτ. πιο γρήγορο από το S). Με την αυτοματοποιημένη μετάδοση κίνηση του κιβωτίου Tiptronic S, η μέση κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται σε 13,9 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το Cayenne GTS εμφανισιακά εμπρός και πίσω θυμίζει το Cayenne Turbo, με τους διευρυμένους θόλους των τροχών κατά 14 χιλ. να παρέχουν μεγαλύτερο χώρο για τις ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 295/35 R21 στο βασικό εξοπλισμό. Εξάλλου, στην άνεση συμβάλλει το νέο σύστημα σπορ καθισμάτων με 12 διαφορετικές ρυθμίσεις και στην εμφάνιση του εσωτερικού ο συνδυασμός δέρματος-αλκαντάρα.

Εν συντομία

Το Cayenne GTS περιλαμβάνει στον βασικό του εξοπλισμό το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche, ένα σύστημα μόνιμου ελέγχου όλων των τροχών και το προσαρμοζόμενο πλαίσιο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και χαλύβδινα ελατήρια. Παράλληλα, το ύψος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 24 χιλιοστά. Ο συνδυασμός αυτός προοριζόταν μέχρι σήμερα, αποκλειστικά για τα σπορ αυτοκίνητα της Porsche. Εκτός από την προαιρετική αερανάρτηση, προσφέρεται το σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου, που περιλαμβάνει ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς, για τον καλύτερο χειρισμό του οχήματος και μεγαλύτερη άνεση στο ταξίδι. Η διάθεσή του παγκοσμίως θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2008 σε κόκκινο και μεταλλικό χρυσό χρώμα. Περίπου εκείνη την εποχή θα έρθει και στη χώρα μας χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμα η τιμή.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube