Σπορ, τετρακίνητο όχημα αναψυχής, πανίσχυρος κινητήρας, ελκυστική τιμή.
Αποστολή στο Ηράκλειο


Η στιγμή της πολυαναμενόμενης άφιξης του πρώτου SUV της Mazda, έφθασε. Το προηγούμενο διήμερο βρέθηκα στο Ηράκλειο της Κρήτης για να οδηγήσω ένα μοντέλο που είδα σε διεθνείς εκθέσεις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Ένα τετρακίνητο όχημα αναψυχής που ήδη πωλείται στις Η.Π.Α. με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία αλλά και με παραλλαγές όσον αφορά τα μηχανικά μέρη. Οι απαιτήσεις στη γηραιά ήπειρο είναι άλλωστε διαφορετικές. Οι Ιάπωνες αφού το πείραμα πέτυχε, θέλησαν να το φέρουν και στην Ευρώπη που η συγκεκριμένη κατηγορία γνωρίζει μεγάλη άνθιση. Αυτές τις ημέρες το CX-7, βρίσκεται στις αντιπροσωπείες της μάρκας σε όλη την Ελλάδα και τα πρώτα 100 αυτοκίνητα που ήρθαν από την Ιαπωνία (κατασκευάζεται στη χώρα του «Ανατέλλοντος Ηλίου», όπως και όλα τα Mazda που εισάγονται στην Ευρώπη), έχουν εξαντληθεί. Η Mazda με το CX-7 προσπαθεί να μπει σφήνα ανάμεσα στα εμπορικότερα SUV μοντέλα με κινητήρες μέχρι δύο λίτρα και στα ανώτερου επιπέδου ή premium όπως λέγονται. Και το καταφέρνει γιατί συνδυάζει υπερυψωμένο αμάξωμα, σφριγηλό στυλ, σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης, ανέσεις επιβατικού και ηλεκτρονική τετρακίνηση που χρειάζεται σε περίπτωση «εκτός δρόμου» οδήγησης. Το νέο CX-7 δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση το Tribute. Είναι λιγότερο σκληροτράχηλο τετρακίνητο, με σφηνοειδή σχεδίαση που θυμίζει… έφοδο γερακιού, έχει μυώδη στοιχεία που προέρχονται κυρίως από το RX-8, μεγάλους χώρους για πέντε επιβάτες και ευρύχωρο πορτμπαγκάζ (455 λίτρα, μακρύ αλλά κοντό). Διαθέτει εξαιρετική αεροδυναμική εξαιτίας του χαμηλού μπροστινού μέρους, των πλαστικών προστατευτικών του σασί και της αεροτομής, έχει ηλεκτρονική τετρακίνηση ίδια με του Mazda 6 MPS και προορίζεται περισσότερο για ομαλούς δρόμους (άσφαλτο ή χώμα) και λιγότερο για περιπέτειες στο βουνό (μικρές γωνίες προσέγγισης, ράμπας, αποχώρησης). Όμως από την εμπειρία των πωλήσεων, λίγοι επιθυμούν ένα τέτοιο όχημα να…παίρνει τα όρη. Όχι ότι δεν θα τα καταφέρει αλλά στα πολύ δύσκολα, χωρίς κοντές σχέσεις ή κλείδωμα διαφορικού δεν τα βγάζεις πέρα. Όμως τέτοια χαρακτηριστικά έχουν κυρίως τα σκληροτράχηλα 4Χ4 και ορισμένα SUV και όχι ένα σπορ crossover όπως το CX-7. Στο δρόμο συμπεριφέρεται θαυμάσια. Είναι γρήγορο, δεν παρουσιάζει κλίσεις και στις στροφές με υψηλή ταχύτητα και πατημένο το γκάζι, η τετρακίνηση μοιράζεται έως 50-50 στους δύο άξονες κρατώντας σταθερό το αμάξωμα. Κάτι που συμβαίνει και σε ολισθηρές επιφάνειες ή οπουδήποτε κρίνει απαραίτητο ο εγκέφαλος του συστήματος.

Εν συντομία

Μονοκόμματο πενταθέσιο αμάξωμα και εσωτερικό το ύφος καθαρά αθλητικό. Σχετικά μαλακά πλαστικά, καταπληκτική εργονομία, άψογο φινίρισμα και πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι. Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και υδραυλική υποβήθηση από το ΜΧ-5. Λεβιές ταχυτήτων και κιβώτιο από το Mazda 6 MPS. Μου άρεσε η θέση αλλά όχι τόσο και το «κούμπωμα» των σχέσεων που είναι όμοιες με του 6 MPS, αλλά με κοντύτερη πρώτη ταχύτητα. Πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά - πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Κινητήρας turbo 2.3 lt (από τα 6 και 3 MPS), με ισχύ 260 hp και ροπή 380 Nm. Επιτάχυνση 8 δευτ., τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα και μέση κατανάλωση 10,2 λίτρα/100 χλμ. Συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και μεταδίδει την κίνηση ηλεκτρονικά στους τέσσερις τροχούς (100/0 έως 50/50 σε εμπρός και πίσω άξονα). Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης, DSC για την ευστάθεια και TCS για τον έλεγχο της πρόσφυσης, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, καθρέπτες, κλείδωμα), αυτόματος κλιματισμός, υπολογιστής ταξιδιού και ρυθμιστής ταχύτητας. Τιμή 36.490 ευρώ και η full έκδοση 4.000 ευρώ παραπάνω.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube