Επειδή ποτέ μια φορά δεν είναι αρκετή, τρεις μήνες μετά το λανσάρισμα της νέας C-Class στην ελληνική αγορά και την πρώτη οδηγική εμπειρία στην Ισπανία, οδήγησα το αυτοκίνητο και στους πιο απαιτητικούς από πλευράς άνεσης δρόμους της χώρας μας. Εκανα πάρα πολλά χιλιόμετρα σε επαρχιακό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με στροφιλίκια και ευθείες. Στην Ισπανία έβρεχε, η εξαιρετική άσφαλτος δεν κρατούσε νερό και η νέα C-Class γάντζωνε στο δρόμο, με αποτελεσματικό φρενάρισμα εξαιτίας της λειτουργίας στεγνώματος των δισκόφρενων που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Στην Ελλάδα το καλοκαίρι η άσφαλτος έκαιγε, είχε λακκούβες και σαμαράκια, αλλά το αυτοκίνητο έδειχνε να μην προβληματίζεται. Αιτία ήταν το σύστημα Agility Control που ρυθμίζει αυτόματα την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τον επιλογέα ταχυτήτων (κοντύτερες σχέσεις) ανάλογα την κατάσταση του οδοστρώματος. Το σύστημα αυτό είναι στάνταρ στην πιο απλή έκδοση εξοπλισμού. Τα δύο παραπάνω στοιχεία αποτελούν σαφή παραδείγματα για τη βελτίωση που δέχθηκε το αυτοκίνητο, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, η οποία έκανε την εμφάνισή της τον Ιούνιο του 1993, με 1,4 εκατ. πωλήσεις σε 14 χρόνια. H Mercedes με τη νέα τετράθυρη C-Class ελπίζει να αυξήσει τους πελάτες της προσφέροντας περισσότερα ατού σε εμφάνιση: χυτές επιφάνειες, σφηνοειδές ύφος, μάσκα με αστέρι στη μέση (έκδοση Avantgarde) ή πάνω στο καπό (Elegance και Classic εκδόσεις) και σε χώρους: μακρύτερη κατά 5,5 εκ., φαρδύτερη κατά 4,2 εκ., μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 4,5 εκ. (χώροι για επιβάτες), αυξημένο πορτμπαγκάζ (+20 λίτρα). Ανεμος ανανέωσης υπάρχει και στο εσωτερικό, κυρίως σπορτίφ χαρακτήρα: οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (ανώτερες εκδόσεις), πίνακας οργάνων με τρεις χρωμιωμένους δακτύλιους, τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα (20 cd - συμβατό με MP3) και το τηλέφωνο (Bluetooth σύνδεση) και διζωνικός αυτόματος κλιματισμός. Ιδιαίτεροι βάρος δόθηκε και στον τομέα της ασφάλειας: ενισχυμένο αμάξωμα, 7 αερόσακοι, ενεργά προσκέφαλα οδηγού – συνοδηγού (μετακινούνται εμπρός και επάνω, για καλύτερη προστασία του αυχένα), ABS, ESP για την ευστάθεια με υποβοήθηση πέδησης (απενεργοποιείται μόνο για λίγα δευτερόλεπτα), σύστημα αντιολίσθησης και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρες.
Εν συντομία
Είναι από τα αυτοκίνητα που θέλουν δρόμο για να δείξουν τις αρετές τους. Όμως και στα στενά κομμάτια ή στις στροφές, αποδίδει τα μέγιστα και δεν κουράζει. Με καλή κλιμάκωση στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, περισσότερη δύναμη από πριν (έως και 13%) και αυξημένη ροπή (έως και 18%), η νέα C-Class συμπεριφέρεται ευχάριστα. Πάντως δεν έχει τόσο σπορτίφ χαρακτήρα στο δρόμο, επειδή οι Γερμανοί έθεσαν σε πρωτεύοντα ρόλο την ασφάλεια (πολλά συστήματα στάνταρ). Η C180 Kompressor με μηχανικό υπερσυμπιεστή, αποδίδει τώρα 156 ίππους (+ 13hp). Παρουσιάζει βελτιωμένη κατανάλωση (-0,3 λίτρα/100 χλμ.) και σου δίνει το κάτι παραπάνω σε επιτάχυνση. Με τον εξοπλισμό που προανέφερα, κοστίζει 35.200 ευρώ, μια τιμή λογική για όσα προσφέρει. Ωστόσο υπάρχουν κι άλλες εκδόσεις, με ισχυρότερους κινητήρες και ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού: C200 Kompressor - 184hp, C230 – 204hp, C280 – 231hp, C350 – 272hp (αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και με μηχανική εν σειρά αλλαγή). Διατίθενται και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις: C200 CDI - 136hp, C220 CDI - 170hp, C320 CDI – 224hp.
Δημήτρης Μπαλής