Μάλλον θα πρόκειται από τα εντυπωσιακότερα μοντέλα της Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (11-23 Σεπτεμβρίου). Το C5 Airscape της Citroen είναι το αυτοκίνητο του σύντομου μέλλοντος αφού όπως όλα δείχνουν κάπως έτσι θα είναι το πρώτο ουσιαστικό cabrio μοντέλο της μάρκας, μετά το C3 Pluriel με την συρόμενη οροφή και τα αφαιρούμενα πλαϊνά μέρη. Η μάρκα μας έδωσε τις πρώτες φωτογραφίες και τα γενικά στοιχεία του αυτοκινήτου και σας τα παρουσιάζουμε σήμερα. Διάλεξε ως χρώμα προβολής το γκρι, το οποίο έχει διαφορετική ένταση ανάλογα με το φωτισμό και χαρίζει στο αυτοκίνητο ένα κομψό στιλ πολυτέλειας και φινέτσας. Η δυναμική του μάσκα κοσμείται από μεγάλους αεραγωγούς και επιθετικά, διάφανα φωτιστικά που έρχονται σε αρμονία με το καπό, πλαισιώνοντας τον μεγάλο χρωμιωμένο λοχία. Στην αεροδυναμική συμβάλλει η γραμμή της οροφής, τα ιδιαίτερα μεγάλα παράθυρα και οι χρωμιωμένες λαβές των θυρών, ενώ οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και οι 19άρες ζάντες προσδίδουν δύναμη και κύρος. Πίσω, τα φωτιστικά τεχνολογίας κόκκινων φωτοδιόδων (LED) βρίσκονται ψηλά τοποθετημένα φώτα ερχόμενα σε αντιστοιχία με τις δύο χρωμιωμένες, τραπεζοειδείς εξατμίσεις. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό στο νέο cabrio, πρωτότυπο μοντέλο είναι ο σχεδιασμός της αναδιπλούμενης οροφής, της οποίας το μικρό γυάλινο μέρος σε συνδυασμό με το μεγάλο κεκλιμένο παρμπρίζ, αφήνει το φως να μπαίνει άπλετο στην καμπίνα. Το υπόλοιπο μέρος της οροφής είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αναδιπλώνεται αυτόματα χωρίς να ανασηκωθεί η πόρτα του χώρου αποσκευών (!), όπως συμβαίνει με την πληθώρα των coupe – cabriolet μοντέλων. Η οροφή απλά αναδιπλώνεται σε ένα στενό μέρος που βρίσκεται ανάμεσα στην πόρτα του αποθηκευτικού χώρου και στα πίσω καθίσματα. Στο εσωτερικό, παρ’ όλο που η Citroen δεν μας έδειξε φωτογραφίες, εντούτοις αναφέρει ότι υπάρχει σκούρα καφέ δερμάτινη επένδυση υψηλής ποιότητας. Τα πλαϊνά των καθισμάτων έχουν διακοσμητικές ραφές και ο δερμάτινος λεβιές ταχυτήτων συνδυάζεται με χρώμιο, που συναντάται στα χειριστήρια του κλιματισμού και στην κεντρική κονσόλα. Η Citroen χρησιμοποιεί και στο C5 Airscape τιμόνι με σταθερό άξονα στο οποίο συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες άνεσης και οδήγησης (σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα, ρυθμιστής ταχύτητας και υπολογιστής ταξιδιού).
Εν συντομία
Το πρωτότυπο C5 Airscape εφοδιάζεται με κινητήρα πετρελαίου 2.7 lt V6 HDi – 208 hp, με φίλτρο μικροσωματιδίων, που συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας, το μοντέλο διαθέτει το σύστημα πρόσφυσης Snow Motion για καλύτερο κράτημα σε ολισθηρές επιφάνειες. Επίσης, στο μοντέλο της έκθεσης έχουν τοποθετηθεί επιβλητικά λάστιχα χιονιού. Με το σύστημα αυτό η Citroen υπόσχεται πρόσφυση εφάμιλλη ενός 4x4 αυτοκινήτου, ενώ η τεχνολογία Urban Hybrid παρουσιάζει μειωμένες εκπομπές ρύπων και έχει χαμηλή κατανάλωση. Πρόκειται για ένα σύστημα που συμβάλλει στην ηχομόνωση και περιορίζει τις δονήσεις μιας και διαθέτει αντιστρέψιμη γεννήτρια-μίζα και συσσωρευτές που αποθηκεύουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Στην επιλογή Drive, με ταχύτητα 6 χλμ./ώρα και με το πόδι στο φρένο ο κινητήρας σταματάει. Μόλις το πόδι απομακρυνθεί ο κινητήρας ξεκινάει αυτόματα. Με το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο η κατανάλωση είναι μηδενική και οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται στα 24 gr σε μικτό κύκλο. Τέλος, ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα λειτουργούν με ενέργεια που έχει εξοικονομηθεί από το φρενάρισμα.