Η ηλεκτρική καταιγίδα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε πλήρη εξέλιξη και η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη στην κοσμογονική αυτή αλλαγή, ενισχύοντας κάθε μέρα που περνά το ηλεκτροκίνητο οπλοστάσιό της.
AUDI
Το Audi Q4 e-tron αποτελεί τη δεύτερη κατά σειρά ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της γερμανικής φίρμας, παίρνοντας τη σκυτάλη από το μεγαλύτερο σε διαστάσεις e-tron, το οποίο εξακολουθεί να προσφέρεται στη χώρα μας. Σε αντίθεση με το e-tron, το Q4 e-tron επωφελείται από το επιδοτούμενο πρόγραμμα απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη χώρα μας, με τη μικρότερη σε ισχύ έκδοση των 170 ίππων (e tron 35) να έχει αφετηρία τα 44.900 ευρώ, τιμή που μειώνεται στα 39.468 ευρώ συνυπολογίζοντας το ποσό της επιδότησης. Το Q4 e-tron προσφέρεται και σε εκδόσεις Sportback, φτάνοντας στην κορυφαία-τετρακίνητη εκδοχή του τους 299 ίππους. Κλείνοντας με την παρουσία της Audi στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτρικών τετράτροχων, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την παρουσία του e-tron GT quattro, η κορυφαία έκδοση του οποίου φτάνει τους 598 ίππους και τιμολογείται στα 148.700 ευρώ.
BMW
Τέσσερις είναι πλέον οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις που έχει να παρουσιάσει η γκάμα της BMW στη χώρα μας. Δίπλα στο καταξιωμένο BMW i3 και στην πρόσφατα ανανεωμένη BMW iX3, οι Βαυαροί έρχονται να προσθέσουν δύο μοντέλα τα οποία εξελίχθηκαν ευθύς εξαρχής ώστε να υπηρετήσουν την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. O λόγος για την BMW i4, ένα ηλεκτροκίνητο sportsedan με αναλογίες που παραπέμπουν στη Σειρά 4, και την BMW iX, ένα επιβλητικό σε διαστάσεις και προδιαγραφές SUV. Για του λόγου το αληθές, η βασική έκδοση της iX (από 86.450 ευρώ) αποδίδει 326 ίππους και εφοδιάζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 76,6 kWh, ενώ εκείνη με τα διακριτικά xDrive50 (από 103.750 ευρώ) φτάνει τους 526 ίππους και η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών αυξάνεται στις 111,5 kWh. Σε ό,τι αφορά την BMW i4, το ηλεκτροκίνητο grand coupe των Βαυαρών θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, την eDrive40, η απόδοση της οποίας φτάνει τους 340 ίππους και τα 430 Nm ροπής, και την M50 των 544 ίππων και των 795 Nm ροπής. Και στις δύο περιπτώσεις η καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών ιόντων λιθίου ανέρχεται στα 80,7 kWh, με την αυτονομία να διαμορφώνεται στην έκδοση eDrive40 στα 590 χιλιόμετρα και στην ισχυρότερη M50 στα 510 χιλιόμετρα. Η νέα i4 eDrive40 εκκινεί από τα 54.850 ευρώ, τιμή η οποία μειώνεται στα 48.850 ευρώ συνυπολογίζοντας την επιδότηση που προκύπτει από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Αντιστοίχως, η i4 M50 των 544 ίππων προσφέρεται στη χώρα μας έναντι 69.750 ευρώ, χωρίς ωστόσο να εντάσσεται στο επιδοτούμενο πρόγραμμα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
CITROEN
Το Citroen C4 C-Cross παραμένει η μοναδική, αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση στην γκάμα των Γάλλων, συνδυάζοντας την πρακτικότητα που μπορεί να προσφέρει ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback με την αποδεδειγμένη αποδοτικότητα ενός μηδενικών ρύπων τετράτροχου. Το C4 C-Cross εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh εξασφαλίζουν αυτονομία 350 χιλιομέτρων και συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.
DS AUTOMOBILES
Από τη Γαλλία προέρχεται και η ηλεκτροκίνητη εκδοχή του DS 3 Crossback. Το DS 3 Crossback E-Tense, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ακολουθεί το παράδειγμα των ηλεκτροκίνητων προτάσεων του γαλλικού ομίλου, κρύβοντας κάτω από το καπό του έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων. Αντιστοίχως, η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου φτάνει τα 50 kWh και η αυτονομία στα 320 χιλιόμετρα. Το DS 3 Crossback E-Tense κοστίζει 42.000 ευρώ και η κρατική επιδότηση ανέρχεται στα 5.080 ευρώ.
FIAT
Η άφιξη της δεύτερης γενιάς του ηλεκτροκίνητου Fiat 500 στην ευρωπαϊκή αγορά συνέπεσε χρονικά με το Big Bang της κατηγορίας των μηδενικών ρύπων οχημάτων, χαρίζοντας τη δυνατότητα στους Ιταλούς να ακολουθήσουν την τάση της εποχής. Το Fiat 500 e προσφέρεται σε τρεις τύπους αμαξώματος (hatchback, cabrio και 3+1) και δύο εκδόσεις, με τη βασική να αποδίδει 95 ίππους και να συνοδεύεται από μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 23,8 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 180 χιλιομέτρων. Η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 118 ίππους και προσφέρεται με μπαταρίες 42 kWh.
FORD
Η Mustang Mach-E πραγματοποιεί ήδη τα πρώτα της βήματα στην ελληνική αγορά, εκπροσωπώντας επάξια τη Ford στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων SUV. H μηδενικών ρύπων Mustang διατίθεται σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και αυτονομίας, με εκείνη που τοποθετείται στη βάση της γκάμας να ξεκινά από τους 269 ίππους και την κορυφαία να φτάνει τους 487 ίππους. Αντιστοίχως, η χωρητικότητα της μπαταρίας ξεκινά από τα 75,7 kWh και φτάνει τα 98,8 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία να κυμαίνεται μεταξύ 420 και 610 χιλιομέτρων.
HONDA
Προσηλωμένο στα αστικά του καθήκοντα, το λιλιπούτειο Honda e των 3,9 μέτρων αποτελεί τη μοναδική ηλεκτροκίνητη πρόταση της ιαπωνικής φίρμας στην Ελλάδα. Ανάλογα με την έκδοση, ο ηλεκτροκινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται αποδίδει 136 ή 154 ίππους και βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα. Ανεξαρτήτως έκδοσης, η χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου δεν υπερβαίνει τα 35,5 kWh και η αυτονομία τα 222 χιλιόμετρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η τιμή του αυτοκινήτου στη χώρα μας, στην έκδοση των 136 ίππων, είναι 35.990 ευρώ, με την επιδότηση αγοράς να φτάνει τα 5.805 ευρώ.
HYUNDAI
Η πρόσφατη επικαιροποίηση των σχεδιαστικών, κατά κύριο λόγο, χαρακτηριστικών του ηλεκτροκίνητου Hyundai Kona δεν άλλαξε τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του κορεάτικου SUV, το οποίο παραμένει μία από τις αποδοτικότερες προτάσεις της κατηγορίας του. H βασική έκδοση του Kona Electric αποδίδει 136 ίππους και εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 36 kWh. Στην κορυφαία εκδοχή του, η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 204 ίππους και η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών στα 64 kWh.
JAGUAR
Με τιμή που ξεκινά από τα 89.357 ευρώ, η Jaguar I-Pace δεν διεκδικεί τον τίτλο του πιο προσιτού ηλεκτρικού οχήματος, χωρίς αυτό βέβαια να της στερεί κάτι από την ακαταμάχητη γοητεία την οποία της εξασφαλίζουν οι προδιαγραφές της. Πέρα από τον εντυπωσιακό σχεδιασμό της, η Jaguar i-Pace μπορεί να αισθάνεται περήφανη και για τους δύο ηλεκτροκινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται και αποδίδουν συνδυαστικά 400 ίππους και 696 Nm ροπής. Με τη σειρά τους, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των 90 kWh προσφέρουν μέγιστη αυτονομία 470 χιλιομέτρων.
KIA
Τα Soul και e-Niro μοιράζονται τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές, διαθέτοντας μια έκδοση 136 ίππων με μπαταρίες ιόντων λιθίου 39 kWh και μία 204 ίππων, στην οποία η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών φτάνει τα 64 kWh. Kαι οι δύο προτάσεις των Κορεατών είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές, καθώς οι γήινες προδιαγραφές τους τις καθιστούν προσιτές. Ειδικότερα, με την έκπτωση των 5.000 ευρώ που προσφέρει η KIA και το ποσό της επιδότησης, η τιμή για τη βασική έκδοση του e-Niro προσγειώνεται στα 33.090 ευρώ και του KIA e-Soul στα 27.825 ευρώ.
MAZDA
Οι Ιάπωνες από τη μακρινή Χιροσίμα πάντα εύρισκαν έναν τρόπο να διαφέρουν από το παράδειγμα των ανταγωνιστών τους και το παράδειγμα του ηλεκτροκίνητου Mazda MX30 είναι δίχως αμφιβολία χαρακτηριστικό. Το ιδιαίτερο σχεδιαστικό αποτύπωμα, το οποίο συνυπογράφουν οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη της διαφορετικότητας του ιαπωνικού SUV, την κίνηση του οποίου αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 143 ίππων και 265 Nm ροπής, με την αυτονομία να αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα χάρη στα 35,5 kWh των μπαταριών του.
MERCEDES-BENZ
Μέχρι πρότινος, η MercedesBenz διέθετε μία και μοναδική ηλεκτρική πρόταση στην γκάμα της. Σήμερα μετρά τρεις, ενώ σύντομα αναμένεται να προστεθούν δύο ακόμα μοντέλα. Αναλυτικότερα, στο πλευρό της επιβλητικής σε διαστάσεις και προδιαγραφές EQC τοποθετήθηκε η μικρότερη και σαφώς πιο προσιτή EQA. Μια ηλεκτροκίνητη πρόταση που βασίζεται στη δεύτερη κατά σειρά γενιά της GLA και φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων και 375 Nm ροπής. To τρίτο μέλος της οικογένειας των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι η λιμουζίνα EQS.
ΜΙΝΙ
Η πρόσφατη ανανέωση των σχεδιαστικών και των εξοπλιστικών χαρακτηριστικών επιτρέπει στο MINI Electric να συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του στην ελληνική αγορά. Η μία και μοναδική έκδοση ισχύος εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων και με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 28,9 kWh, οι οποίες προσφέρουν αυτονομία 234 χιλιομέτρων με μία φόρτιση. Η τιμή του MINI Cooper SE στη χώρα μας έχει αφετηρία τα 33.960 ευρώ, η οποία μειώνεται κατά 5.475 ευρώ αξιοποιώντας την κρατική επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
NISSAN
Το LEAF εξακολουθεί να αποτελεί τη μοναδική ηλεκτροκίνητη πρόταση στην γκάμα της Nissan. Στη δεύτερη γενιά του, το ιαπωνικό hatchback προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος και αυτονομίας. Η διαμόρφωση των 150 ίππων συνδυάζεται με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 40 kWh και εκείνη των 217 ίππων προσφέρεται με συσσωρευτές ιόντων λιθίου 62 kWh. Αντιστοίχως, η αυτονομία αγγίζει τα 270 χιλιόμετρα στην πρώτη περίπτωση και τα 385 χιλιόμετρα αν μιλάμε για την ισχυρότερη έκδοση του ιαπωνικού hatchback.
OPEL
Mε δύο προτάσεις εκπροσωπείται η Opel στα ηλεκτρικά οχήματα, έχοντας να παρουσιάσει τo Corsa-e αλλά και το Mokka-e. Tα δύο μοντέλα μοιράζονται τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές, συνδυάζοντας έναν κινητήρα 136 ίππων με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh. Στην περίπτωση του Corsa-e η μέγιστη αυτονομία ανέρχεται σε 336 χιλιόμετρα, ενώ το Mokka-e έχει την ικανότητα να διανύει έως και 322 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η τιμή του Opel Corsa-e ξεκινά από τα 32.230 ευρώ και του Mokka-e από τα 34.600 ευρώ, (επιδότηση 5.198 και 5.580 ευρώ αντίστοιχα)
PEUGEOT
Η Peugeot από πολύ νωρίς προχώρησε στον εξηλεκτρισμό των 208 και 2008. Τα δύο γαλλικά best sellers μοιράζονται τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 50 kWh. H αυτονομία του e-208 φτάνει στα 340 χιλιόμετρα και στα 320 χιλιόμετρα, στο μεγαλύτερο e-2008. Στη χώρα μας το Peugeot e-208 προσφέρεται στην τιμή των 31.900 ευρώ και το e-2008 στα 36.900 ευρώ, που μειώνονται κατά 5.145 ευρώ και 5.951 ευρώ χάρη στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
PORSCHE
H γερμανική φίρμα έχει την τύχη να διαθέτει στον στόλο της μία από τις κορυφαίες ηλεκτροκίνητες προτάσεις των ημερών. Ο λόγος φυσικά για την Porsche Taycan, ένα μηδενικών ρύπων sportscar, το οποίο προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος, ξεκινώντας από τη διαμόρφωση των 408 ίππων και φτάνοντας σε εκείνη των 761 ίππων. Σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητα των μπαταριών και την αυτονομία, αξίζει να σημειώσουμε ότι η βασική έκδοση της Porsche Taycan προσφέρεται με μπαταρίες 79,2 kWh και μπορεί να διανύσει έως και 431 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
SKODA
Ένα μεσαίων διαστάσεων SUV με μήκος 4,65 μέτρων και επιβλητικό ανάστημα αποτελεί το μοναδικό ηλεκτρικό Skoda. To Enyaq iV προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, ξεκινώντας από τους 148 ίππους και φτάνοντας στους 204. Ανάλογη είναι και η κλιμάκωση που ακολουθεί η ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών. Έτσι, στη βασική διαμόρφωση του αυτοκινήτου οι μπαταρίες διαθέτουν 55 kWh, σε εκείνη των 180 ίππων 62 kWh και σε αυτήν των 204 ίππων φτάνουν τα 82 kWh. Η τιμή του Skoda Enyaq iV στη χώρα μας ξεκινά από τα 35.800 ευρώ και μειώνεται κατά 5.774 ευρώ χάρη στην επιδότηση.
SMART
H ηλεκτροκίνηση αποτελεί για τη smart μια νέα πραγματικότητα, έχοντας καταργήσει τις προτάσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τις αρχές της χρονιάς. Πλέον, και τα δύο μοντέλα της γερμανικής φίρμας εφοδιάζονται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 82 ίππων και συσσωρευτές 16,7 kWh, προσφέροντας αυτονομία 159 χιλιομέτρων. Για τη βασική εξοπλιστική έκδοση του smart EQ fortwo απαιτούνται 24.990 ευρώ ή 21.161 ευρώ με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα κρατικής επιδότησης.
TESLA
Έχοντας καταφέρει μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να καλύψει το χαμένο έδαφος της απουσίας της από την ελληνική αγορά, η Tesla έχει να παρουσιάσει δύο προτάσεις που εντάσσονται στο επιδοτούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Η πρώτη είναι το Model 3, η βασική έκδοση του οποίου αποδίδει 325 ίππους και εφοδιάζεται με μπαταρίες των 50 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία 448 χιλιομέτρων. Η δεύτερη είναι το Model Y, το οποίο μετρά μόλις μερικούς μήνες στην ελληνική αγορά, όντας διαθέσιμο σε τετρακίνητες εκδόσεις 351 και 480 ίππων.
VOLKSWAGEN
Μέσα στο 2021 η Volkswagen πρόσθεσε ένα ακόμα μέλος στην ηλεκτροκίνητη οικογένεια των ID. Μετά το ID.3 και το ID.4, ήταν η σειρά του ID.4 GTX να πάρει τη σκυτάλη του εξηλεκτρισμού στην γκάμα της Volkswagen. Με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 299 ίππων και μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh, το ID.4 GTX προσφέρεται στη χώρα μας έναντι 53.000 ευρώ (47.000 ευρώ με όφελος επιδότησης). Να θυμίσουμε ότι την πορεία του στην ελληνική αγορά συνεχίζει και το ID.4, σε δικίνητες εκδόσεις των 149, 170 και 204 ίππων και τιμή εκκίνησης τα 37.200 ευρώ (31.200 ευρώ με όφελος επιδότησης), όπως άλλωστε και το ID.3.
VOLVO
Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ξεκίνησε η πορεία της Volvo στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων SUV, μια και το XC40 P8 Recharge συνιστά μια εντυπωσιακή σε όλες τις διαστάσεις της πρόταση. Με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν συνδυαστικά 408 ίππους και 660 Nm ροπής, το σουηδικό SUV επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 78 kWh φροντίζουν ώστε με μία φόρτιση να διανύσετε την απόσταση των 416 χιλιομέτρων. Ανάλογες είναι και οι προδιαγραφές του Volvo C40 P8 Recharge, o σχεδιασμός του οποίου παραπέμπει σε ένα τετράθυρο-coupe crossover. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των ηλεκτροκίνητων Volvo, εντάσσοντας τις δύο προτάσεις στο επιδοτούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το XC40 ξεκινά από τα 52.020 ευρώ και το C40 από τα 55.988 ευρώ.
Αυτό το άρθρο έχει δημοσιευτεί στο Μεγάλο Αφιέρωμα Αυτοκινήτου στο ΚΑΠΑ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.