Ο ΟΛΠ ΑΕ έλαβε διαμαρτυρία σχετικά με το σχεδιασμό νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων στο Φαληρικό Δέλτα, η οποία απεστάλη στον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη.
Στην επιστολή διαμαρτυρίας αναφέρεται:
“Σχετικά με το εκ νέου ανακινηθέν θέμα της δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιεροπλοίων στο Φαληρικό Δέλτα, από την πλευρά των εν δυνάμει θιγομένων ναυταθλητικών Σωματείων γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:
1. Πολιτεία, Περιφέρεια Αττικής, δήμοι και συναρμόδιοι φορείς, στα πλαίσια του πολύμηνου διαλόγου για το ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής “Αθήνα 2021”, βάσει και των προτάσεων και απόψεων του ΥΠΕΚΑ και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, έχουν συναποφασίσει ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας της Αττικής θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο. Στη θέση αυτή έχει συμφωνήσει και ο Δήμος Πειραιά και φυσικά η Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει ήδη προκηρύξει στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, το έργο της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας του ΟΛΠ ΑΕ (δαπάνης 230 εκατ. ευρώ).
2. Ο παράλιος χερσαίος χώρος του Φαληρικού Δέλτα από το ΣΕΦ μέχρι το Ελληνικό έχει ανακηρυχθεί χώρος ανάπλασης. Στον οποίο εκτελούνται σημαντικά έργα (Λυρική Σκηνή, Εθνική Βιβλιοθήκη), και υπάρχουν ολυμπιακές εγκαταστάσεις και χωροθετημένες μαρίνες, ενώ αποτελεί δε χώρο ανάπαυσης, άθλησης και ψυχαγωγίας όλων των κατοίκων της νότιας Αθήνας.
3. Ο θαλάσσιος χώρος του Φαληρικού Δέλτα αποτελεί ενιαίο εθνικό αθλητικό χώρο για τα ναυταθλητικά σωματεία και τους Ομίλους της περιοχής με διακρίσεις αθλητών τους σε παγκόσμιους και εθνικούς αγώνες, στον οποίο καθημερινά αθλούνται χιλιάδες νέοι και παιδιά.
Θεωρούμε αδιανόητο, στο πιο σημαντικό ναυταθλητικό χώρο της Ελλάδας, να επιδιώκουν τα οποιαδήποτε συμφέροντα να τον καταλάβουν μέσω χρήσης πελώριων κρουαζιερόπλοιων και να τσιμεντοποιήσουν το “γήπεδό” μας. Ο συγκεκριμένος ελεύθερος θαλάσσιος χώρος δεν κοστίζει τίποτα στο δημόσιο, εν αντιθέσει με άλλες αθλητικές δραστηριότητες στις οποίες δαπανά τεράστια ποσά με σημαντικά μικρότερα ή και μηδαμινά αποτελέσματα. Δημιουργία λιμανιού κρουαζιέρας στο δικό μας ναυταθλητικό χώρο δε θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να γίνει.
4. Πέραν των ανωτέρω είναι γνωστό, ότι λόγοι θαλασσίων συνθηκών (μικρά ισοβαθή, νότιοι άνεμοι, εκβολή 2 ποταμών, κ.λπ.) δεν επιτρέπουν τη δημιουργία στην περιοχή αυτή λιμενικών εγκαταστάσεων μεγάλης κλίμακας.
5. Το Φαληρικό Δέλτα αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί ένα ιδιαίτερο περιβαλλοντικό σύστημα, στο οποίο δεν επιτρέπονται μεγάλου όγκου κατασκευαστικές παρεμβάσεις οι οποίες θα υποβαθμίσουν, με ανυπολόγιστες συνέπειες το χώρο.
Κατόπιν των ανωτέρω, η εμμονή στις όποιες διαπλεκόμενες απόψεις ναυτιλιακών ή κατασκευαστικών κύκλων για τη δημιουργία τεραστίου λιμενικού συγκροτήματος, το οποίο απαιτεί εκτάσεις χερσαίου και θαλασσίου χώρου χιλιάδων στρεμμάτων, θα μας βρει καθολικά αντίθετους.
Για τους ναυταθλητικούς Συλλόγους και την Ομοσπονδία, καθώς και για τους κατοίκους της νότιας Αθήνας και των όμορων Δήμων, η μόνη επιτρεπτή και συμβατή Ανάπτυξη είναι εκείνη των ήπιων τουριστικών και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με την ανάπαυση και αναψυχή των πολιτών.
Έργα-εκτρώματα, τα οποία εξυπηρετούν συμφέροντα και καταστρέφουν το περιβάλλον της ιστορικής μας περιοχής δεν είναι αποδεκτά.
Τα όσα ανακοινώθηκαν στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου από τον υπουργό Ανάπτυξης θα πρέπει πάραυτα να ανακληθούν και να ξεκαθαρισθούν. Νέα τσιμεντοποίηση με παρασκηνιακά έργα συμφερόντων στην πιο όμορφη ναυταθλητική ακτή της πρωτεύουσας δεν προτιθέμεθα να τα κάνουμε αποδεκτά.”
Πηγή: TravelDailyNews
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.