Η αίθουσα όπου ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες των μελλοντικών αυτοκινήτων της Ford αποτελείται από μεγάλους λευκούς τοίχους που σχηματίζουν τρία επίπεδα (το λεγόμενο στερεοσκοπικό κουτί) με προβολείς που προβάλλουν εικόνες σε κάθε πλευρά και στην οροφή. Στη μέση τοποθετείται ένα ομοίωμα εσωτερικού αυτοκινήτου.
Η Ford το ονομάζει «3-D CAVE» και είναι κάτι που έχει αλλάξει τον τρόπο σχεδιασμού και βελτίωσης των αυτοκινήτων. Αντί να κατασκευάζει πολλαπλά πρωτότυπα –μέσα από μία χρονοβόρο και δαπανηρή διαδικασία –χρησιμοποιεί το «3-D CAVE» για να δοκιμάσει και να βελτιώσει χιλιάδες σχεδιαστικές λεπτομέρειες ενός νέου αυτοκινήτου, από τη θέση της ποτηροθήκης μέχρι την ορατότητα μέσω του πίσω παρμπρίζ.
Οι μηχανικοί που το χρησιμοποιούν στην Κολωνία (αλλά και Ντίρμπορν των ΗΠΑ), κάθονται στο ομοίωμα εσωτερικού αυτοκινήτου, ενώ τρισδιάστατες προσομοιώσεις του οχήματος προβάλλονται στην οροφή και τους τρεις τοίχους που το περιβάλλουν. Φορώντας ειδικά πολωτικά γυαλιά και με τη βοήθεια ενός ανιχνευτή κίνησης (μέσω υπερύθρων), μελετούν διαδραστικά το εικονικό όχημα πριν αποφασίσουν την απόσταση των καθρεπτών ή τη θέση μιας ποτηροθήκης.
Το CAVE χρησιμοποιεί ένα εξωτερικό περιβάλλον κινουμένων εικόνων με πεζούς και δικυκλιστές βοηθώντας τους μηχανικούς να αξιολογήσουν την ορατότητα από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επίσης τους επιτρέπει την πρόσβαση και σύγκριση πολλαπλών σχεδίων πατώντας απλά ένα μπουτόν – ακόμα και εσωτερικών οχημάτων άλλων κατασκευαστών. Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν το CAVE για να διαπιστώσουν άμεσα τις δυνατότητες του Easy Access Door System του B-MAX, το οποίο αποτελείται από κλασικές εμπρός πόρτες με μεντεσέ και συρόμενες πίσω πόρτες που ενσωματώνουν τις κεντρικές κολόνες, προσφέροντας απαράμιλλη ευκολία πρόσβασης για επιβάτες και αποσκευές. Επίσης βοήθησε στο σχεδιασμό του πίσω φινιστρινιού στις πόρτες με σκοπό την άριστη ορατότητα στην πόλη. Οι 3D προσομοιώσεις διαφορετικών υαλοκαθαριστήρων έδωσαν τη δυνατότητα στους μηχανικούς να μελετήσουν το σύστημα ‘πεταλούδα’- οι καθαριστήρες κινούνται προς αντίθετες κατευθύνσεις – που μεγιστοποιεί την ορατότητα.
Στο Focus, η Ford χρησιμοποίησε το CAVE για να βελτιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των καθαριστήρων, να μεγιστοποιήσει την ευρυχωρία στο πίσω τμήμα δοκιμάζοντας σχέδια εμπρός καθισμάτων και προσκέφαλων, να διαπιστώσει τις επιπτώσεις του πλαισίου των θυρών στην ορατότητα και να ελαχιστοποιήσει την ενοχλητική αντανάκλαση μέσα από τα παράθυρα και τις οθόνες πληροφοριών.
Η Ford μελετά τώρα τα χειριστήρια που ελέγχουν το σύστημα ψυχαγωγίας και τα παράθυρα, ενώ θα παρέχει και προηγμένες προσομοιώσεις οδήγησης. Σενάρια φωτισμού σε πραγματικό χρόνο θα επιτρέψουν στους μηχανικούς να διερευνήσουν πώς ο εσωτερικός φωτισμός και οι αντανακλάσεις αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ημέρας και ανάλογα με τη μεταβολή των καιρικών συνθηκών.
Τέλος, έχει χρησιμοποιήσει τη τρισδιάστατη εκτύπωση για την δημιουργία μιας χειρολαβής και επενδύσεων θυρών στη φάση εξέλιξης του νέου B-MAX, αλλά και το ένθετο εμπρός κολόνας και τα ελαστικά στοπ πίσω πόρτας κατά τη δημιουργία του νέου Kuga. Η Ford εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο μαζικής παραγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτων μέσω αυτής της τεχνολογίας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.