ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η Volvo Cars παρουσιάζει το XC40, την ολοκαίνουργια πρότασή της στην κατηγορία των compact premium SUV. Η «Καθημερινή» ταξίδεψε μέχρι την πόλη της Καταλωνίας για να συναντήσει το νέο ντιζαϊνάτο μοντέλο, που έχει παιχνιδιάρικη διάθεση και χαρακτήρα. To μήκος του αμαξώματος φθάνει τα 4,425 μ., το πλάτος το 1,863 μ., το ύψος το 1,652 μ., ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,702 μέτρα. Εξωτερικά, το νέο XC40 ξεχωρίζει από τη γνωστή γοτθική και μοντέρνα άποψη των μεγαλύτερων SUV της μάρκας με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και το ελκυστικό αμάξωμα για το οποίο θα υπάρχει και επιλογή διχρωμίας.
TOY ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
H άφιξη του XC40 σημαίνει ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της η Volvo έχει τρία πολύ φρέσκα, πολύ μοντέρνα SUV διαθέσιμα σε παγκόσμια κλίμακα, τα XC90, XC60 και XC40. Η τόσο ισχυρή παρουσία στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου προλειαίνει το έδαφος για περαιτέρω ανάπτυξη όσον αφορά την κερδοφορία και τις πωλήσεις της.
Tο νέο XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται στη νέα σπονδυλωτή κόμπακτ αρχιτεκτονική - CMA (Compact Modular Architecture), η οποία θα αποτελέσει τη βάση και για τις άλλες εκδόσεις που θα συμπληρώσουν τη σειρά 40, ανάμεσά τους και πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Οσον αφορά την τεχνολογία, το XC40 φέρνει στην κατηγορία των compact SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που είναι γνωστές από τις σειρές 90 και 60. Αυτές οι τεχνολογίες καθιστούν το XC40 ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα compact premium SUV της αγοράς. Εκτός των άλλων, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού στο XC40 περιλαμβάνουν το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από τον δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της καθώς και κάμερα 360 μοιρών που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης.
Αξίζει να τονιστεί ότι το XC40 διαθέτει και το σύστημα Cross Traffic Alert το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα για την αποτροπή μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης.
Το XC40 προσφέρει επίσης μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση στην αποθήκευση μέσα στο αυτοκίνητο (ο χώρος αποσκευών είναι 460 λίτρα). Η εσωτερική σχεδίαση εξασφαλίζει στους οδηγούς του XC40 περισσότερο λειτουργικό χώρο αποθήκευσης στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, έναν ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες κι ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.
Το XC40 θα διατίθεται με μία πληθώρα από βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, της οικογένειας προηγμένων κινητήριων συστημάτων της Volvo με την ονομασία Drive-E. Συγκεκριμένα, υπάρχουν αρχικά δύο δίλιτροι βενζίνης (Τ5) και πετρελαίου (D4) με αποδόσεις 247 ίππων και 190 αντίστοιχα. Στους δρόμους της Βαρκελώνης, το XC40 έδειξε έναν εξαιρετικό χαρακτήρα με την ευχάριστη ποιότητα κύλισης και την άριστη οδηγική του συμπεριφορά.
Το κόστος για την ελληνική αγορά για την πετρελαιοκίνητη έκδοση είναι οι 49.352 ευρώ για την έκδοση Momentum. Ωστόσο, αργότερα θα προστεθεί στη μηχανολογική γκάμα και ο τρικύλινδρος 1.500άρης των 156 ίππων. Στην τελευταία περίπτωση η τιμή εκκίνησης είναι 30.700 ευρώ. Επίσης, θα υπάρξουν και υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις στο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα το XC40 αναμένεται την άνοιξη του 2018.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.