Ήταν ένα αυτοκίνητο που σηματοδότησε μία κρίσιμη καμπή της ισπανικής κοινωνίας, δεδομένου ότι υπερασπίστηκε την έναρξη του θεσμού της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. Στις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες έχουν συντελεστεί σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και στις μέρες μας η ισπανική μάρκα αντιπροσωπεύεται με τον καλύτερο τρόπο στη μικρή κατηγορία με το Mii.
To Seat 600 είναι το μοντέλο που συνέβαλε στην εκκίνηση της αυτοκίνησης στην Ισπανία, μετά την αργή ανάκαμψη από τον ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Κανένα άλλο μοντέλο δεν έχει μπει τόσο βαθιά στο υποσυνείδητο των Ισπανών, τόσο ως μνήμη όσο και ως υπενθύμιση των τότε δύσκολων συνθηκών. Όπως οι παλαιότερες γενιές θυμούνται θυμούνται ακόμα, είναι το αυτοκίνητο με το οποίο οι γονείς τους δίδαξαν πώς να οδηγούν.
Αναρίθμητες οικογένειες της εργατικής τάξης με το Seat 600 έκαναν το όνειρο της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου αληθινό. Προσφερόταν στην τιμή των 63.000 πεσετών περίπου ή 378,54 ευρώ στο σημερινό νόμισμα. Αλλο ένα σαφές παράδειγμα του πόσο πολύ τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Αρχικά το 600αράκι ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633 κ.εκ. με 18-20hp απόδοση, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή για 6 χρόνια. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε αργότερα σε 767 κ.εκ. με αύξηση απόδοσης στους 25hp και αργότερα στους 28hp στις εκδόσεις D, E και L-Especial, που κατασκευάστηκαν για τα υπόλοιπα 10 χρόνια ζωής του μοντέλου.
Το 600 είχε τελική ταχύτητα 115 χλμ./ώρα και κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δευτερόλεπτα, όντας με μοτέρ 28 ίππων. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου ήταν 10 λίτρα για κάθε 100 χλμ. στην πόλη και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461 χλμ.
Το σημερινό Mii, με τελική ταχύτητα 172 χλμ./ώρα, κάνει το χιλιόμετρο σε 35,4 δευτ., έχοντας κινητήρα 999 κ.εκ. ισχύος 60hp ή 75hp. Καταναλώνει δε 5,1 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη (49% λιγότερο) και μόλις 3,7 λίτρα εκτός (43% λιγότερο), με αυτονομία 945 χλμ. Σε χώρο αποσκευών, το 600 είχε διαθέσιμα 68,5 λίτρα όγκου, ενώ το Mii έχει 238 λίτρα. Η Seat είχε κι άλλα μικρά μοντέλα (το 133, το Panda, το Marbella και το Arosa), ωστόσο το 600 έχει δημιουργήσει ιστορία που έρχεται να υπερασπιστεί το Mii.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.