Κινηματογράφος

Νίκος Καλαϊτζίδης: Ποιος είναι ο Έλληνας που διεκδικεί χρυσό αγαλματίδιο στα Όσκαρ 2022

Τα φετινά βραβεία θα έχουν και άρωμα ελληνικό...

Στην σκιά του πολέμου στην Ουκρανία πραγματοποιείται φέτος η 94η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ. Amy Schumer, Regina Hall και Wanda Sykes γίνονται οι οικοδέσποινες της μεγάλης βραδιάς των Όσκαρ στο εμβληματικό Dolby Theater. 

Στην κούρσα για το περίφημο χρυσό αγαλματίδιο ηγείται η πολυσυζητημένη ταινία "Η εξουσία του σκύλου" με 12 υποψηφιότητες, ανάμεσα στις οποίες και το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας, το οποίο διεκδικεί η Jane Campion. 

Ανάμεσα στα μεγάλα φαβορί και η ταινία Dune με 10 υποψηφιότητες, η γαλλική ταινία CODA αλλά και το Μπέλφαστ του Κενεθ Μπρανα, ο οποίος γίνεται ο μοναδικός στην ιστορία που διεκδικεί Όσκαρ σε 7 διαφορετικές κατηγορίες, ανάμεσα στις οποίες αυτές της καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και α' ανδρικού ρόλου.

Τα φετινά βραβεία θα έχουν όμως και άρωμα ελληνικό. Ο ελληνικής καταγωγής Νίκος Καλαϊτζίδης βρίσκεται πίσω από τον μαγικό κόσμο των οπτικών εφέ της μεγάλης οθόνης και μιλά αποκλειστικά στον ΣΚΑΪ και την Κορίνα Γεωργίου λίγο πριν τη μεγάλη βραδιά. Μια συναρπαστική καριέρα που τον έφερε στην κορυφή του Χολιγουντ και τώρα στους 5 φιναλίστ για τα φετινά βραβεία Όσκαρ. 

Εκείνος και η ομάδα της Digital Domain έχουν στο ενεργητικό τους περισσότερες από 35 ταινίες μεγάλου μήκους. Spider-Man, Tron, X-Men, Τιτανικός αλλά και "Η απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον", για την οποία κέρδισαν το χρυσό αγαλματίδιο. 

Αναλυτικά:

Είστε ένας από τους πέντε φιναλίστ των φετινών Όσκαρ στην κατηγορία "Καλύτερα Οπτικά Εφέ" με την ταινία "Free Guy" με τον Ράιαν Ρέινολντς. Πείτε μας, πρώτα απ' όλα για αυτήν την υποψηφιότητα. Τι καθιστά τα οπτικά εφέ της ταινίας αυτής ξεχωριστά; 

Είναι πραγματικά τιμή μου να δίνω συνέντευξη σε εσάς και είναι πολύ κολακευτικό να είμαι υποψήφιος για ένα βραβείο της Ακαδημίας για την ταινία Free Guy. Είναι μια από αυτές τις ταινίες τις οποίες πιστεύω πως είχαμε ανάγκη στη διάρκεια της πανδημίας. Περάσαμε όλοι πολλά αυτά τα δύο χρόνια που πραγματικά χρειαζόμαστε κάτι διασκεδαστικό, κάτι μοναδικό, κάτι γνήσιο που θα μας έκανε να γελάσουμε, να αφήσουμε το μυαλό μας ελεύθερο να παρασυρθεί από μια ταινία όπως αυτή. Αυτό που εμείς στα οπτικά εφέ έπρεπε να δημιουργήσουμε ήταν ένας κόσμος ή ένα σύμπαν, τον οποίο τόσες εταιρίες τεχνολογίας όπως το Facebook του Ζάκερμπεργκ και το Metaverse προσπαθούν να δημιουργήσουν. Νομίζω ότι εμείς θέσαμε τα θεμέλια του πώς αυτός ο κόσμος μπορεί να μοιάζει στο μέλλον. 
 
Γεννηθήκατε στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς. Μιλήστε μας για τα πρώτα σας βήματα. Πότε αποφασίζετε να κάνετε "βουτιά" στον κόσμο του κινηματογράφου; 

Από τότε που ήμουν μικρό παιδί αγαπούσα πολύ να βγάζω φωτογραφίες. Μου άρεσε πάντα πάρα πολύ να μαθαίνω πώς το φως επηρεάζει τους ανθρώπους και πώς το φως δημιουργεί σχήμα και μορφή. Από μικρό παιδί απλώς λάτρευα να παίρνω την κάμερα, να βγαίνω έξω και να τραβάω συνέχεια φωτογραφίες, κι έπειτα ξεκίνησα τις σπουδές μου. Θα έκανα τα πάντα για να εργαστώ σε αυτόν τον τομέα, ακόμη και να σφουγγαρίζω πατώματα.  

Ποια είναι η σχέση σας με την Ελλάδα; Τι σημαίνει Ελλάδα για εσάς; 

Πρέπει να πω ότι δεν υπάρχει μέρα που περνάει και όταν ανοίγω τα μάτια μου να μη σκέφτομαι την Ελλάδα. Είναι πολύ ξεχωριστή για εμένα. Αγαπώ την Ελλάδα, είναι μια όμορφη γυναίκα και σημαίνει πολλά για εμένα. 

Ήσαστε μέλος της ομάδας που επέβλεπε την ανάπτυξη φωτισμού κι εφέ για τον ωκεανό στην εμβληματική ταινία "Τιτανικός". Μιλήστε μας για αυτή την εμπειρία. Ήταν μια πολύ εντυπωσιακή ταινία. 

Αυτό ήταν πριν από πολλά χρόνια. Ήταν κατά κάποιο τρόπο μια περιπέτεια τότε, διότι ειλικρινά τα οπτικά εφέ ήταν κάτι πολύ καινούργιο σε σχέση με όσα κάναμε με γραφικά υπολογιστών εκείνη την εποχή και πειραματιζόμασταν. Πραγματικά δεν γνωρίζαμε ποιες δυνατότητες είχαμε και δεν γνωρίζαμε πόσο θα εξελίσσονταν τα οπτικά εφέ. 

Πού συναντά η πραγματικότητα τη φαντασία; Πώς επιτυγχάνετε την ισορροπία ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους; 

Παίρνει πολύ χρόνο να προετοιμάσεις και να "χτίσεις" μια συγκεκριμένη σκηνή. Μια σκηνή που βλέπεις σε μια ταινία και διαρκεί μόλις 3 δευτερόλεπτα, μπορεί να έχει χρειαστεί έναν ολόκληρο χρόνο για να χτιστεί. Έχει να κάνει πραγματικά με την προετοιμασία. Ο σκηνοθέτης θέλει να έχει έναν ήρωα που πετά για 3.000 πόδια προς τα κάτω, κλέβει ένα κάμπριο αυτοκίνητο με μια ξανθιά καλλονή να κάθεται δίπλα του κι ελικόπτερα να τον καταδιώκουν στους δρόμους της πόλης. O Σον Λεβί, ο σκηνοθέτης, είχε αυτές τις ιδέες κι επαφιόταν σε εμάς να μπορέσουμε να το επιτύχουμε αυτό. 

Γνωρίζω ότι αυτή δεν είναι μια εύκολη ερώτηση, αλλά, ποια ταινία ήταν η αγαπημένη σας; 

Είναι όλες πολύ ξεχωριστές με τόσους διαφορετικούς τρόπους κι αυτό που τις κάνει να ξεχωρίζουν είναι πιθανόν ο χρόνος και ο τόπος. Για παράδειγμα, ο "Τιτανικός" ήταν πολύ ιδιαίτερος για εμένα γιατί ήταν μια από τις πρώτες μου ταινίες και συνάντησα τόσους καταπληκτικούς ανθρώπους στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Έχω συνεργαστεί με πολλούς σπουδαίους ηθοποιούς στα γυρίσματα. Υπάρχουν πολλοί ηθοποιοί που έρχονται στα γυρίσματα και βοηθούν την ομάδα ή φέρνουν δώρα στα συνεργεία. Ο Ράιαν Ρέινολτνς, για παράδειγμα, προσέφερε κουτιά με γλυκά που είχαν το λογότυπο του "Free guy" σε όλα τα μέλη της ομάδας. Δουλεύω τώρα στην ταινία "Black Adam" με τον Ντουέιν Τζόνσον και στα γυρίσματα, την ημέρα των γενεθλίων του, έφερε ένα φορτηγό που μοίραζε γουακαμόλε σε όλους όσοι εργάζονταν στο συνεργείο. 

Σχεδιάζετε να γυρίσετε κάποια ταινία στην Αθήνα ή την Ελλάδα γενικότερα; 

Αν ήταν στο χέρι μου, εννοείται, θα ήθελα πάρα πολύ να βρεθώ στην Αθήνα για γυρίσματα. Αυτό θα ήταν ένα όνειρο που θα γινόταν πραγματικότητα.

Πηγή: ΣΚΑΪ

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x