Games

FIFA 14, ο Νεύτων παίζει μπάλα

Η φετινή σεζόν είναι πολύ σημαντική για τη σειρά FIFA, γιατί σηματοδοτεί την μετάβασή της στη νέα γενιά hardware.

Η φετινή σεζόν είναι πολύ σημαντική για τη σειρά FIFA, γιατί σηματοδοτεί την μετάβασή της στη νέα γενιά hardware.

Μέχρι όμως να συμβεί αυτό, υπάρχουν οι εκδόσεις για PS3, Xbox 360 και PC, οι οποίες περιλαμβάνουν μία εκτεταμένη, αλλά αναμενόμενα συντηρητική σειρά βελτιώσεων σε σχέση με το FIFA 13.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι περιμέναμε την κυκλοφορία του δεύτερου patch του παιχνιδιού από την EA για να προχωρήσουμε στο review, γιατί είχε ανακοινωθεί από νωρίς και αναμενόταν ότι θα διορθώσει κάποια από τα ζητήματα που προέκυψαν από την αρχική έκδοση. Το review πραγματοποιήθηκε στην έκδοση για Xbox 360, ενώ το update έχει εφαρμοστεί και στο PC, αλλά όχι ακόμα στο PS3.



Ο τομέας ο οποίος έχει υποστεί τις πιο εμφανείς επεμβάσεις είναι το animation των παικτών. Αν και εδώ και αρκετά χρόνια το FIFA είχε το προβάδισμα στον συγκεκριμένο τομέα έναντι του ανταγωνισμού, υστερούσε ελαφρώς στην αποτύπωση του βάρους και της διατήρησης της ορμής των παικτών, κάτι που έπρεπε επειγόντως να διορθωθεί μετά το κλείσιμο της ψαλίδας φέτος στον τομέα της κίνησης των ποδοσφαιριστών που επέτρεψε η ανανέωση της game engine στο PES 2014.

Πράγματι, οι παίκτες κινούνται πιο ρεαλιστικά σε σχέση με πριν, κυρίως σε ό,τι αφορά τον βηματισμό τους. Αν και το animation του τρεξίματος είναι κάπως απότομο και αφύσικο, η αλληλεπίδραση των ποδιών των παικτών με τη μπάλα αποτυπώνεται πιο καθαρά και ρεαλιστικά, ιδίως κατά τη διάρκεια των σουτ. Επιπλέον, η φυσική υπόσταση των παικτών αποδίδεται καλύτερα, αφού χρειάζονται χρόνο για να επιβραδύνουν από ένα sprint και αλλάζουν κατεύθυνση μετατοπίζοντας το βάρος τους, αν και δίνεται η εντύπωση ότι στρίβουν πιο αργά από όσο πρέπει.

Οι βελτιώσεις στην μηχανή φυσικής έχουν επεκταθεί και στη μπάλα, η οποία κατά τη διάρκεια των σουτ διαγράφει ρεαλιστικές τροχιές, οδηγώντας σε μεγαλύτερη ποικιλία γκολ σε σχέση με πριν, ενώ παίζει μεγαλύτερο ρόλο η τοποθέτηση του σώματος του παίκτη κατά το σουτ. Σημαντική είναι και η προσθήκη ενός πλήκτρου που επιτρέπει στον παίκτη να προστατεύσει τη μπάλα με το σώμα του, επιβραδύνοντας έτσι τον ρυθμό του παιχνιδιού, ενώ έχει επέλθει απλοποίηση των ειδικών κινήσεων, οι οποίες εκτελούνται πλέον μόνο με χρήση του δεξιού αναλογικού μοχλού.

Η πλειοψηφία των παραπάνω προσθηκών πραγματοποιήθηκε επειδή στα προηγούμενα FIFA ο ρυθμός του αγώνα ήταν πιο γρήγορος από όσο έπρεπε και λειτουργούν επιτυχημένα ως παράγοντες ρεαλιστικής επιβράδυνσης. Πριν το “title update 2”, η ενίσχυση της επιτάχυνσης των γρήγορων παικτών καθιστούσε το παιχνίδι από τα πλάγια ιδιαίτερα επικερδές για τις ομάδες με γρήγορα άκρα, κάτι που σε συνδυασμό με την μεγάλη αποτελεσματικότητα της σκαφτής προωθημένης πάσας και της κεφαλιάς δημιουργούσε εύκολη διέξοδο σκοραρίσματος.

Μετά το patch η κατάσταση διορθώθηκε σε μεγάλο βαθμό, αφού οι αμυντικοί κλείνουν καλύτερα τους διαδρόμους στα πλάγια, οι κεφαλιές απαιτούν καλή τοποθέτηση από τον επιθετικό και δεν βασίζονται στην ανικανότητα των αμυντικών να πηδήξουν, ενώ έχει «νερφαριστεί» και η προωθημένη σε φυσιολογικό βαθμό. Ένα ακόμα ζήτημα που διευθετήθηκε ήταν η υπερβολική αποτελεσματικότητα των finesse shots, τα οποία είχαν γίνει ήδη αντικείμενο χλευασμού στο YouTube με την ευκολία με την οποία μετατρέπονταν σε γκολ.

Διαβάστε τη συνέχεια της παρουσίασης εδώ

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x