Θεωρώ κατ΄ αρχάς, μεγάλη τιμή, να με φιλοξενεί και να συνομιλεί μαζί μου, ένας άνθρωπος που κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια, να μετατρέψει μια ασήμαντη, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα αεροπορική εταιρία, σ΄ έναν παγκόσμιο ιπτάμενο κολοσσό, που συνδέει 221 πόλεις σε όλο το πλανήτη και οι επιβάτες του, ξεπερνούν ως σήμερα τα 46 εκατομμύρια!
Ένας άνθρωπος, ο οποίος κατάφερε να βάλει στο ίδιο αεροπλάνο, τον Λιονέλ Μέσι και τον Κόμπι Μπράϊαντ, μόνο και μόνο για να διαφημίσει το παγωτό του. Πόσο μάλλον, όταν ο ίδιος άνθρωπος, αν και θεωρείται λαϊκός ήρωας κι ένας από τους κορυφαίους μάνατζερ του κόσμου, δεν έχει ίχνος σνομπισμού πάνω του, το χαμόγελό του είναι αυθεντικό, σε κερδίζει με το σεβασμό του και κυρίως, είναι υπέρμαχος της ελληνοτουρκικής φιλίας και συνεργασίας, μια συνεργασία που για τον ίδιο, δεν πρέπει να αρχίζει και να τελειώνει στο «Ελ. Βενιζέλος» και στο «Κεμάλ Ατατούρκ».
Ο Temel Kotil, Διευθύνων Σύμβουλος της Turkish Airlines, είναι ένας χαρισματικός άνθρωπος που πιστεύει ένθερμα, ότι μια στενή συνεργασία της Αθήνας και της Κωνσταντινούπολης, θα μπορούσε να αυξήσει κατά πολύ τον τουρισμό στις δύο χώρες, αφού μια πιο οργανωμένη αεροπορική σύνδεση μεταξύ των δύο πόλεων, θα αποτελούσε μαγνήτη για τον οποιονδήποτε ξένο που θα ήθελε να συνδυάσει δύο τόσο ιστορικούς προορισμούς, χωρίς να του κοστίσει μια περιουσία.
«Εμείς, θέλουμε να κάνουμε και 5 και 6 πτήσεις καθημερινά προς την Αθήνα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη και στη Κρήτη. Θέλουμε να φέρουμε πιο κοντά την Ελλάδα και την Τουρκία. Έχουμε τη δυναμική να το πετύχουμε, αλλά δεν εξαρτάται μόνο από εμάς. Πρέπει να θέλει και η ελληνική πλευρά» είπε ο κ. Kotil, που τόνισε ότι το θέμα του τουρισμού, ήταν πρωτεύον στη συνάντηση Ερντογάν - Σαμαρά - επιχειρηματιών και όπως φαίνεται, μια νέα περίοδος, πιο στενής ελληνοτουρκικής σχέσης σε πολιτιστικό και εμπορικό επίπεδο, αρχίζει.
Συνδετικός κρίκος μεταξύ Ασίας - Ευρώπης, η Turkish Airlines πετάει πλέον σε όλες τις ηπείρους, έχοντας 184 διεθνείς προορισμούς. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος, η Lufthansa και η AirFrance μαζί, πετάνε σε 186! Με χαμηλά ναύλα για να προσελκύσει περισσότερο κόσμο, ο στόχος είναι μέχρι το 2020, να φθάσει τα 90 εκατομμύρια επιβάτες! Ιλιγγιώδες και το ποσό για διαφημιστικούς σκοπούς. 120 εκατομμύρια την εφετινή σεζόν! Αναρωτιέμαι πόσα από αυτά πάνε στην Ευρωλίγκα, αλλά κυρίως πόσα να πήγαν στον Μέσι και στον Κόμπι, ή στην Μπαρτσελόνα και την Μάντσεστερ Γιουνάϊτεντ, στις προηγούμενες καμπάνιες τους! Αυτό μάλλον δεν θα το μάθουμε ποτέ. Άλλωστε ούτε και οι ίδιοι «κόλλησαν» στα λεφτά. «Αυτό που θέλαμε να πετύχουμε, ήταν να διαφημίσουμε το εξαιρετικό παγωτό που προσφέρουμε στις πτήσεις μας. Και το πετύχαμε. Είχαμε 200 εκατομμύρια χτυπήματα..» μας είπε ο Kotil και μας άφησε παγωτό!
Αξιοσημείωτο επίσης, ότι η Turkish Airlines, ως ιδιωτική εταιρία πλέον, δεν έχει πάρει καμία κρατική επιχορήγηση από τον Μάιο του 2006 και όχι μόνο αυτό, αλλά συναντά και διαρκώς εμπόδια στην ανάπτυξή της, τα οποία δημιουργούν οι «αργόσχολοι» όπως τους χαρακτήρισε ο Kotil, κρατικοί υπάλληλοι. «Τις κρατικές εταιρίες στην Τουρκία, μόνο ο Αλλάχ μπορεί να τις γλυτώσει» πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άνδρας των τουρκικών αερογραμμών.
Για τη συνάντησή μου με τον Kotil, θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα, αλλά δεν θέλω να σας κουράσω. Για την Πόλη επίσης, που βρίσκεται σε τρομερά αξιοζήλευτη ανάπτυξη, ακόμη περισσότερα, αλλά καλύτερα να τα ανακαλύψετε οι ίδιοι. Πρέπει να πάτε! Δεν λέω ότι δεν είδα και την άλλη όψη του νομίσματος, αλλά εγώ ως «Eυρωπαίος με τη βούλα» ζήλεψα την καλή πλευρά τους, αυτή που μας έχει ξεπεράσει!
Από τα επιτεύγματα του Kotil που μου έκαναν εντύπωση κι ίσως να μην έχετε την ευκαιρία να δείτε, είναι το απίστευτο Κέντρο Εκπαίδευσης Πληρωμάτων της Turkish Airlines, με τελευταίας τεχνολογίας εξομοιωτές αεροσκαφών για όλες τις εν πτήση καταστάσεις, εξομοιωτές πτήσης, ακόμη και δεξαμενές για περίπτωση προσθαλάσσωσης. Χωρίς να υπερβάλλω, θα μπορούσες να κινηματογραφήσεις άνετα εκεί το "AIR FORCE ONE 2". Αφήστε δε, τις δίμετρες θεές Τουρκάλες που παρέλασαν δίπλα μας, κάνοντας την εκπαίδευσή τους.
Για το lounge της διακεκριμένης θέσης, ούτε λόγος. Μένεις με το στόμα ανοιχτό, από τη πολυτέλεια, το σέρβις, τους διαφορετικούς, για κάθε γούστο χώρους, αλλά και για να χωρέσει το ατελείωτο φαγητό που σερβίρεται στο μπουφέ. Και δεν είναι ένας!
Όσο για την ποιότητα του φαγητού, υπάρχει η εγγύηση της αυστριακής DO & CO, που συνεργάζεται με κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως, αλλά και με την Φόρμουλα Ένα. Επίσης, πλήρες μενού σε πτήση μιας ώρας, αν μη τι άλλο, σε εντυπωσιάζει.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά αν δεν γυρίσουμε γρήγορα στο σωστό μονοπάτι, το μονοπάτι της ανάπτυξης, σε λίγο καιρό οι απανταχού Έλληνες της διασποράς, θα έρχονται στην Ελλάδα, μέσω. Κωνσταντινούπολης!
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.