2015. Αγνώστου ταυτότητος ιπτάμενα αντικείμενα εμφανίζονται μαζικά στην ατμόσφαιρα της Γης και αυτή τη φορά δεν πρόκειται για αποκυήματα της φαντασίας. Ένα-ένα, αρχίζουν και προσγειώνονται και οι διαθέσεις τους είναι εμφανώς εχθρικές.
Οι κυβερνήσεις των χωρών της Γης επιτέλους συνεργάζονται και ενεργοποιούν το παραστρατιωτικό πρόγραμμα XCOM για να αποτρέψουν τον αφανισμό του ανθρώπινου είδους. Οι εξωγήινοι επιτίθενται λοιπόν και η Γη πρέπει να αμυνθεί. Ακούγεται σαν διαπίστωση του Captain Obvious, όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, ειδικά όταν απαιτείται σωστή διαχείριση όλου του φάσματος της γήινης άμυνας, από την οργάνωση των στρατιωτικών αποστολών μέχρι την εξισορρόπηση του προϋπολογισμού του όλου προγράμματος
Το gameplay του XCOM: Enemy Unknown, όπως συνέβαινε και με τον ένδοξο προκάτοχό του από τις Mythos/Microprose, βασίζεται σε δύο πυλώνες: διαχείριση βάσης και αποστολές. Ως “Commander” της κεντρικής (και μοναδικής, σε αντίθεση με τον προκάτοχο) βάσης του προγράμματος αντιμετώπισης εξωγήινης απειλής XCOM, ο παίκτης καλείται να προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών που θα επιτρέψουν στις συγκριτικά παλαιολιθικές δυνατότητες της τεχνολογίας μας να εξισορροπηθούν σταδιακά με τις αντίστοιχες των εξωγήινων, ώστε να καταστεί εφικτή η αποτελεσματική εξουδετέρωση της επίθεσής τους. Η βάση διαθέτει στρατιωτικά, επιστημονικά και μηχανολογικά τμήματα, ενώ δε λείπει η αίθουσα επιχειρήσεων και το κλασσικό Geoscape, την υδρόγειο πάνω στην οποία πραγματοποιείται η αναζήτηση επιθέσεων των εξωγήινων. Σε πολύ γενικές γραμμές, ο παίκτης-διοικητής δίνει εντολές για έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών στο επιστημονικό προσωπικό, οι οποίες υλοποιούνται από το μηχανολογικό τμήμα.
Τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας καρπώνονται οι στρατιώτες, οι οποίοι χρησιμοποιούν όλο και πιο βελτιωμένο εξοπλισμό στη μάχη. Αν και λείπει το εξονυχιστικό micromanagement του παλαιού XCOM, το διαθέσιμο φάσμα επιλογών παραμένει ιδιαίτερα ευρύ και ταιριάζει με τη λογική ότι ο παίκτης διαθέτει το υψηλότερο αξίωμα στην ιεραρχία. Το επιστημονικό τμήμα ερευνά νέα όπλα, πανοπλίες και αντικείμενα, που σταδιακά εκμεταλλεύονται την τεχνολογία των εξωγήινων. Έτσι, για παράδειγμα, ύστερα από αρκετές αποστολές, τα όπλα που χρησιμοποιούν συμβατικά πυρομαχικά αντικαθίστανται από laser και plasma rifles, ενώ αναπτύσσονται νέες πανοπλίες, πιο ανθεκτικές, που διαθέτουν δυνατότητες προσωρινής πτήσης ή αορατότητας. Παράλληλα, η εξουδετέρωση νέων ειδών εξωγήινων οδηγεί σε νέες ανακαλύψεις, ενώ η αιχμαλώτιση ζωντανών δειγμάτων προσφέρει μείωση στο χρόνο έρευνας συγκεκριμένων νέων τεχνολογιών. Το μηχανολογικό τμήμα αναλαμβάνει την υλοποίηση των ευρημάτων των επιστημόνων, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα βελτιώσεων σε όπλα και τεχνολογίες, αλλά και επέκτασης της βάσης μέσω της κατασκευής νέων εγκαταστάσεων, σε ένα προκαθορισμένου μεγέθους υπόγειο πλέγμα, όπου εγκαταστάσεις ίδιου τύπου χτισμένες δίπλα-δίπλα προσφέρουν επιπλέον παραγωγικότητα.
Το τμήμα των μηχανικών είναι αυτό που θα επισκεφθείτε προκειμένου να κατασκευάσετε δύο από τα πιο χρήσιμα πράγματα στο παιχνίδι: μαχητικά αεροσκάφη και δορυφόρους. Τα πρώτα, όταν εντοπίσουν εξωγήινο σκάφος εμπλέκονται σε ένα απλό mini-game, η επιτυχής έκβαση του οποίου οδηγεί σε αποστολή εξουδετέρωσης του εναπομείναντος πληρώματος.
Διαβάστε τη συνέχεια της παρουσίασης εδώ.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.