H Sony ανακοίνωσε στις 22 Αυγούστου την απόφασή της να κλείσει οριστικά τις πόρτες του Sony Studio Liverpool, της ομάδας ανάπτυξης που μέχρι το 2001 γνωρίζαμε ως Psygnosis και ασχολήθηκε με πολύ σημαντικά games στα 28 χρόνια λειτουργίας της.
Όπως φαίνεται η οικονομική κρίση που μαστίζει όλες τις αγορές του πλανήτη και έχει πλήξει ιδιαίτερα τη Sony, οδήγησε στο κλείσιμο ενός ακόμη ιστορικού studio και καλό θα ήταν να ρίξουμε μια ματιά μαζί σε αυτά που προσέφερε στα όσα χρόνια λειτουργούσε και να θυμηθούμε τους βασικότερους τίτλους που την έκαναν ένα σημαντικό μέλος της βιομηχανίας, είτε ως developer, είτε ως publisher.
H Psygnosis δημιουργήθηκε το 1984 από τους Ian Hetherington και David Lawson και αποτέλεσε το δεύτερο μεγαλύτερο studio της Sony Computer Entertainment Europe. Η ιδέα για τη δημιουργία μιας νέας ομάδας ήρθε στα δύο στελέχη με το κλείσιμο της Imagine Software (9 Ιουλίου 1984), με την οποία δημιούργησαν δύο παιχνίδια, τα Bandersnatch (ZX Spectrum) και Psyclapse (Commodore 64). Οι δύο τίτλοι έγιναν ένας (Brataccas) και το πακέτο κυκλοφόρησε από το νέο studio, την Psygnosis. Δύο χρόνια αργότερα, η Psygnosis έριξε στην αγορά το Deep Space και στη συνέχεια πάρθηκε η απόφαση να συνεχίσει τόσο με την ανάπτυξη video games, αλλά και με την κυκλοφορία και διάθεσή τους στην αγορά.
H πορεία της και η επιτυχία που γνώρισε την έφεραν το 1993 αντιμέτωπη με μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση της Sony Electronic Publishing, από την οποία και εξαγοράστηκε για να έχει μπροστά της δύο χρόνια για την ανάπτυξη τίτλων στο πρώτο PlayStation, αλλά και για την ανάπτυξη development kits για τα συστήματά της, τα οποία και βασίζονταν σε φθηνό PC hardware. Η ενοποίηση studios της Sony δημιούργησε το 1999 την Sony Computer Entertainment Europe, μέλος της οποίας έγινε η Psygnosis υπό την ονομασία Studio London. O πρώτος τίτλος της νέας μορφής ήταν το Formula One 2001 για το PlayStation 2, ενώ ακολούθησαν άλλα 7 games για το franchise μέχρι το 2007. Το κλείσιμο της εταιρείας έφερε σε πολλούς gamers μία άσχημη γεύση, ωστόσο η Sony επιβεβαίωσε ότι τα στελέχη της ομάδας θα παραμείνουν όλα στην εταιρεία και θα μοιραστούν στα υπόλοιπα studios ανά τον κόσμο.
Η τελευταία φήμη που ακούστηκε ήταν πως το Studio Liverpool εργαζόταν ήδη πάνω σε δύο τίτλους λανσαρίσματος για το PlayStation 4, ένα νέο και εντελώς διαφορετικό WipEout, καθώς και μία νέα σειρά που θα έμοιαζε στο Splinter Cell της Ubisoft. Πάμε λοιπόν να ταξιδέψουμε στο χρόνο και να θυμηθούμε ορισμένα από τα καλύτερα games της Psygnosis/Studio Liverpool που μας κράτησαν συντροφιά από το 1984 έως και το 2012 (η κατάταξη έγινε βάσει χρονολογίας).
Διαβάστε τη συνέχεια του αφιερώματος εδώ.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.