Τεχνολογία

Τεχνολογία αντιμετώπισης της ηφαιστειακής σκόνης

Όλοι θυμόμαστε τον Απρίλιο του 2010, όταν και το ηφαίστειο Eyjafjallajokull στην Ισλανδία κατάφερε να καθηλώσει πάνω από το 85% των δρομολογίων αεροπορικών γραμμών στην Ευρώπη και προκάλεσε τεράστιες ζημιές σε όλες τις εταιρίες.

Όλοι θυμόμαστε τον Απρίλιο του 2010, όταν και το ηφαίστειο Eyjafjallajokull στην Ισλανδία κατάφερε να καθηλώσει πάνω από το 85% των δρομολογίων αεροπορικών γραμμών στην Ευρώπη και προκάλεσε τεράστιες ζημιές σε όλες τις εταιρίες. Σχεδόν 10 εκατομμύρια επιβάτες παρέμειναν καθηλωμένοι στα αεροδρόμια για πάνω από μία εβδομάδα και όπως φαίνεται οι εμπλεκόμενοι έχουν αρχίσει ήδη να επενδύουν πάνω σε μία τεχνολογία που θα αποτρέψει παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον.

Συγκεκριμένα, η easyJet ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε επιτυχώς τον έλεγχο μιας συσκευής που θα μπορεί να ανιχνεύσει ηφαιστειακή σκόνη στον αέρα και η οποία έχει την ονομασία AVOID (Airborne Volcanic Objet Imaging Detector). Η νέα αυτή τεχνολογία χρησιμοποιεί δύο κάμερες που είναι τοποθετημένες στα φτερά του αεροσκάφους και μπορεί να ανιχνεύσει σκόνη που βρίσκεται μέχρι και σε απόσταση 60 μιλίων. Ταυτόχρονα, μέσα από ένα ειδικό σύστημα που συνδυάζει αυτές της εικόνες με μία τρισδιάστατη οπτική της περιοχής, η αρμόδια υπηρεσία θα μπορεί να καταγράφει ακριβή τοποθεσία του προβλήματος, δίνοντας έτσι οδηγίες σε όλα τα αεροσκάφη που μπορεί να έχουν στο σχέδιο πτήσης τους να περάσουν από εκεί.

Το Sky News μετέδωσε σε ρεπορτάζ του πως η συσκευή έχει ήδη δοκιμαστεί στο ηφαίστειο Etna με μικρά αεροσκάφη, ενώ οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και με μεγαλύτερα μέσα στους επόμενους μήνες. Ο υπεύθυνος ανάπτυξης του AVOID Ian Davies σημείωσε πως αν αυτή η τεχνολογία ήταν διαθέσιμη τον Απρίλιο του 2010, ίσως να μην είχε χρειαστεί να κλείσουν όλα τα αεροδρόμια, αλλά μόνο αυτά που είχαν όντως πρόβλημα.

Πηγή: Enternity.gr

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x